چرا دلمان می خواهد فردا تعطیل باشد؟

  تحقیقات  نشان داده است که تعطیلات بیشتر بر روی پیشرفت کاری افراد تاثیر قابل توجهی دارند.

چرا دلمان می خواهد فردا تعطیل باشد؟

تا به حال برایتان پیش آمده که تعطیلات را پشت میز در محل کارتان بگذرانید صرفا به این دلیل که رییس خود را تحت تاثیر این همه سخت کوشی قرار بدهید؟ اگر چنین بوده یا برای آینده چنین تصمیمی دارید باید بدانید اغراق در این کار یک اشتباه محض است.

با همه این احوال اینکه ما چطور از تعطیلی ها هم استفاده کنیم به خودی خود نکته حائز اهمیتی است. اینکه آن را به بطالت بگذرانیم یا برایش برنامه‌ای داشته باشیم به خودمان بستگی دارد اما مهم اینجاست که تعطیلات باید به معنای واقعی کلمه تعطیلات باشند تا تاثیر مثبت خود را بر زندگی حرفه‌ای افراد بگذارند.

چرا دل دادن به تعطیلات برای شما مفید است؟

واقعیت این است که متوقف کردن کار در زمان تعطیلات(چه آخر هفته و چه سایر دیگر تعطیلات مناسبتی) برای کارایی شما بسیار سودمندتر از کار کشیدن بیش از حد از مغز و به قول معروف برده‌داری کردن از آن در ازای کار کشیدن بیش از اندازه از ذهن و مغز است. سفر و تعطیلی می‌توانند تمرکز شما را برای کار بالاتر ببرد،‌ مادامی‌که همین موضوع انگیزه‌های شما را افزایش می‌دهد.


فرانسیس لدرر، روانشاس در همین مورد به شبکه خبری ABC اینطور توضیح داده است:" تاثیری که رفتن به سفر بر سلامت ذهنی یک فرد می‌گذارد بسیار عمیق است. بیشتر مردم بعد از گذران تعطیلات چشم‌انداز بهتری برای زندگی و انگیزه بیشتری برای به دست آوردن اهدافشان دارند. حتی اگر این تعطیلی صرفا ۲۴ ساعت باشد."

با این وصف از دست دادن تعطیلی ها شاید دلیلی برای پیشرفت نکردن افراد در حرفه و شغلشان باشد. در این تحقیق موضوع جالب توجهی مشخص شده که نشان می‌دهد افرادی که در طول سه سال ۱۰ روز یا کمتر تعطیلات داشته‌اند پاداش یا ارتقا کمتری نسبت به آنهایی که ۱۱ روز یا بیشتر به تعطیلات رفته‌اند دریافت کرده‌اند.

دلیل این موضوع به دلیل فقدان زمان استراحت کافی یا همان تعطیلات در طول مسیر کار شماست؛ به این ترتیب است که شما به طرز محسوسی انرژی خود را نه صرف کار که در واقع سوزانده‌اید.

موضوع اینجاست که تعطیلات نه تنها برای سلامت روح و جسم شما مفید است بلکه این اتفاق به شما کمک می‌کند تا کارمند بهتری در حرفه خود باشید. و خبر خوب این است که شما حتما نباید برای گذران روزهای تعطیل خود رزوز بلیط هواپیما برای سفر باشید؛ چه اینکه می‌توانید این اوقات را با فرزندانتان بگذرانید، در خانه استراحت کنید و استرس روزهای کاری را دور بریزید و انرژی‌تان را بازسازی کنید یا اینکه صرفا به پارک نزدیک منزل خود بروید و پیاده روی کنید. فقط کافی‌ست امتحان کنید تا ببینید صرفا استفاده از یک روز تعطیل چطور می‌تواند همه چیز را به شکل مثبتی برایتان متفاوت کند.

منبع: بهداشت نیوز

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها