قره‌جه طیار: بانک‌ها همکاری لازم را با سیل‌زدگان ندارند/ در حق مستاجران اجحاف می‌شود

نماینده مردم گنبد کاوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده به کندی پیش می‌رود، گفت: بانک‌ها همیشه در مقابل پرداخت تسهیلات مقاومت می‌کنند و لازم است نظارت بیشتری بر آنها صورت پذیرد.

قره‌جه طیار: بانک‌ها همکاری لازم را با سیل‌زدگان ندارند/ در حق مستاجران اجحاف می‌شود

قره‌جه طیار نماینده مردم گنبدکاوسی در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به آخرین وضعیت سیل‌زدگان در استان گلستان گفت: کار بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده آغاز شده اما نیاز است تا سرعت کار بیشتر شود و متأسفانه شاهد هستیم که کار به کندی در این زمینه پیش می‌رود.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کسانی که برای گرفتن تسیهلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند، بانک‌ها هماهنگی لازم برای انجام این کار را ندارند و ظاهراً بخش‌نامه‌هایی که باید به شعب بانک‌ها در رابطه با ارائه تسهیلات به سیل‌زدگان ابلاغ و ارسال شود، نشده است.

نماینده مردم گنبد کاوس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ما شاهد عدم هماهنگی در مجموعه کل بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به سیل‌زدگان هستیم و این در حالی است که این موضوع مصوبه هیأت دولت را دارد.

طیار با اشاره به برخی مشکلات مستاجران در مناطق سیل‌زده خاطرنشان کرد: تسهیلاتی که برای جبران خسارت وارده از سیل به مردم اعطا می‌شود در قبال ارائه سند پرداخت می‌شود و این در حالی است که مستاجران سندی در اختیار ندارند و مالکان و صاحبان خانه این تسهیلات را دریافت می‌کنند و به مستاجران که وسایل خانه‌شان آسیب دیده، تسیهلاتی پرداخت نمی‌شود.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: در بعضی از مواقع صاحبان خانه‌ها عنوان می‌کنند که چون سند خانه خودم و شناسنامه خودم را برای دریافت تسهیلات ارائه کرده‌ام، پس می‌خواهم تسهیلات را خودم بگیرم و این مسئله موجب می‌شود که در حق مستاجران اجحاف شود.

نماینده مردم گنبد کاوس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هنوز لایروبی‌ها در خصوص رودخانه‌های استان گلستان به صورت عملیاتی شروع نشده و امکانات در این زمینه اندک است.

طیار با اشاره به مشکلات کشاورزان خاطرنشان کرد: با توجه به خسارات وارده ناشی از سیل اخیر به کشاورزان ما درخواست داریم بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر بخشودگی جرایم و سود دیرکرد وام‌های کشاورزی و استمهال سه ساله این وام‌ها در خصوص کشاورزان مناطق سیل‌زده اجرایی شود.

وی افزود: مردم در استان گلستان برای تأمین مواد غذایی دوران بحران را پشت سر گذاشتند، اما آنچه که در اولویت نیازهای مردم قرار دارد لوازم خانگی و وسایل سرمایشی است و تسریع در بازسازی واحدهای مسکونی و پرداخت تسهیلات بانکی به مردم نیز از اولویت‌های نیازهای مردم مناطق سیل‌زده است.

نماینده مردم گنبد کاوس در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بانک‌ها همیشه در مقابل پرداخت تسهیلات مقاومت می‌کنند و لازم است نظارت بیشتری بر آنها صورت پذیرد و توضیحات لازم به آنها داده شود تا سخت‌گیری‌ها از سوی آنان انجام نشود.

منبع: فارس

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها