آخرین وضعیت طرح مالیات بر عایدی سرمایه راهکاری برای کاهش قیمت مسکن

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران فواید طرح مالیات بر عایدی مسکن را تشریح کرد.

آخرین وضعیت طرح مالیات بر عایدی سرمایه راهکاری برای کاهش قیمت مسکن

سیداحسن علوی عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ،با اشاره به بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون‌های مجلس، گفت: این طرح در کمیسیون عمران به عنوان کمیسیون فرعی تصویب شده و در حال بررسی در کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون اصلی است.

وی افزود: در صورت برررسی و تصویب این طرح در کمیسیون اقتصادی، طرح مذکور در دستورکار جلسه علنی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم سنندج در مجلس گفت: طرح عایدی بر سرمایه می‌تواند شامل خودرو، مسکن، طلا و سکه شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد خودرو و یا مسکن را برای سرمایه‌گذاری خریداری می‌کنند، ادامه داد: بنابراین شخصی که چند دستگاه آپارتمان به منظور سرمایه‌گذاری خریده و این منازل خالی هستند باید مالیات آن را بپردازد.

علوی با بیان اینکه حدود 3 میلیون و 400 هزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد، گفت: اگر این آپارتمان‌های خالی به بازار خرید و فروش و یا اجاره وارد شوند می‌تواند در کاهش قیمت مسکن و اجاره‌بها تاثیر موثری داشته باشد.

نماینده مردم سنندج در مجلس اضافه کرد: البته طرح مذکور شامل انبوه‌سازان که طبق ضوابطی با وزارت راه و شهرسازی قرارداد منعقد کرده‌اند، نمی‌شود اما افرادی که پول خود را در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنند باید مالیات عایدی سرمایه خود را بپردازند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه این طرح در بسیاری از کشور‌های توسعه یافته اجرا می‌شود، اظهار داشت: اگر این طرح تصویب نشود بی‌شک اقتصاد کشور در بخش‌های مختلف به هم خورده و باعث نوسانات شدید در همه بخش‌های اقتصاد می‌شود.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها