استقلالی ها نایب قهرمانی نمی خواهند!

تکلیف لیگ هفدهم امروز مشخص خواهد شد. فوتبال ایران قهرمانش را خواهد شناخت، سقوط کننده ها و سهمیه گیرنده ها نیز مشخص خواهند شد.

استقلالی ها نایب قهرمانی نمی خواهند!

لیگ فوتبال ایران در شرایطی به ایستگاه پایانی رسیده که از بین مربع مدعیان تنها تیم های پرسپولیس و سپاهان شانس قهرمانی دارند. استقلال و پدیده دو مدعی دیگر بودند که با از دست دادن امتیازها دیگر شانسی برای قهرمانی ندارند.

استقلال که با شفر فصل پرفراز و نشیبی را تجربه کرد با نوسان زیادی که در هفته های پایانی داشت از کورس جا ماند. اما می توانند تحت شرایطی خاص و توام با اما و اگر نایب قهرمان لیگ شوند و در صورتی که یکی از تیم های سپاهان یا پرسپولیس هم در لیگ و هم در جام حذفی قهرمان شوند (که احتمالش کم هم نیست) سهمیه مستقیم حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده را به دست بیاورند، با این حال به نظر می رسد حداقل هواداران این تیم علاقه ای به این مساله ندارند و ترجیح می دهند تیم شان به جای نایب قهرمانی عنوان سومی را به دست بیاورد!

مساله این جاست که هواداران استقلال می دانند، تنها در شرایطی شانس کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ را دارند که سپاهان در هفته پایانی در برابر استقلال خوزستان از پیش سقوط کرده، لغزش داشته باشد و امتیاز از دست بدهد. در این صورت استقلال می تواند با پیروزی بر سپیدرود بالاتر از نماینده اصفهان عنوان دومی را به دست بیاورد. نایب قهرمانی در لیگ علاوه بر عنوان ذاتی اش، احتمالا سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا را نیز برای آبی ها به دنبال خواهد داشت (مگر قهرمان لیگ و حذفی دو تیم متفاوت باشند) اما لغزش سپاهان به این معناست که پرسپولیس مستقل از نتیجه هفته آخر برابر پارس جنوبی جم قهرمان خواهد شد و استقلالی ها این را بر نمی تابند.

به عبارت دیگر هواداران استقلال ترجیح می دهند حالا که تیم شان قهرمان نشده، رقیب سنتی شان نیز قهرمان نشود، حتی اگر این مساله به قیمت سقوط یک پله ای خودشان تمام شود. در فضای مجازی کانال های هواداری، به شدت روی بازی پرسپولیس - پارس زوم کرده اند تا با توجه به سابقه پرسپولیسی تارتار هر گونه اتفاق در این بازی را مشکوک شمرده و به تبانی ربط دهند. حساسیت روی این دیدار در حالی زیاد است که نتیجه این بازی هیچ تاثیری در جایگاه استقلال ندارد.

روند منطقی حکم می کند که استقلالی ها بیشتر از این که نگران اتفاقات بوشهر باشند، به فکر دیدار سپاهان و استقلال خوزستان باشند. نماینده سقوط کرده خطه جنوب، اگر بی انگیزه باشد و 3 امتیاز را دو دستی به سپاهان تقدیم کند، استقلال از عنوان نایب قهرمانی هم باز می ماند در این صورت قطعا فصل باید در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا بازی کند. با این حال شدت کری بین هواداران سرخابی به اندازه ای زیاد است که به نظر می رسد، آبی ها از قهرمان نشدن پرسپولیس به شدت استقبال خواهند کرد، خیلی بیشتر از نایب قهرمانی خودشان!

منبع: جماران

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها