آیفون های امسال اپل از آنچه فکرش را بکنید گران تر خواهند بود!

سال 2019 آیفون‌های اپل از این که هستند نیز گران‌تر خواهند بود و شاید بسیاری از کاربران دیگر توان خرید آنها را نداشته باشند.

آیفون های امسال اپل از آنچه فکرش را بکنید گران تر خواهند بود!

بسیاری از موسسات در دنیا امور مربوط به آنالیز بازار و محصولات را انجام می‌دهند که یکی از معتبرترین و مهمترین آنها موسسه JP Morgan است. نکته‌ای که در این مطلب می‌خواهیم به آن بپردازیم این است که گزارش اخیر این موسسه پیش‌بینی کرده است که قیمت آیفون‌های جدید شرکت اپل تا 14 درصد افزایش پیدا خواهد کرد و کاربرانی که در ایالات متحده زندگی می‌کنند باید گران‌ترین آیفون‌های عمر خود را بخرند.

جنگ تجاری بین دونالد ترامپ و چین باعث شده که میزان تعرفه واردی گمرکات بر محصولاتی که در چین تولید شده‌اند تا 25 درصد بالا برود و همین موضوع سهامداران و مدیران اپل را وادار خواهد کرد تا آیفون‌های جدید را بسیار گران‌تر از محصولات قبلی بفروشند تا بتوان هزینه‌های وارده به محصولات خود را تعدیل کنند.

در نظر داشته باشید که آیفون در حال حاضر عملاً یک کالای چینی است و در پشت آن عبارتAssembled in China حک می‌شود. گمرک ایالات متحده هم به نام و عبارت iPhone کاری ندارد و با کشوری که سازنده آن است خود را طرف می‌داند. به همین خاطر آیفون با وجود اینکه توسط امریکایی‌ها طراحی شده و بسیاری از مراحل توسعه آن در خاک امریکا صورت گرفته، برای امریکایی‌ها یک محصول خارجی به حساب آمده و باید برای واردات آن به بازار، شرکت اپل تعرفه 25 درصدی وضع شده توسط دولت ترامپ را بپردازد.

در این حالت برای آیفون جدید هم باید تعرفه 25 درصد را در نظر بگیریم که در حالت عادی و اگر فرض بر همان قیمت تمام شده 1000 دلار باشد، حداقل افزایش 14 درصدی منجر به اتیکت خوردن این گوشی به قیمت 1140 دلار خواهد شد که شاید با پول آن بتوان سه گوشی دیگر پرچمدار چینی به صورت همزمان خرید!

نکته مهم دیگر در خصوص محصول اقتصادی تر اپل یعنی گروه iPhone XR است که اگر برای سال جدید نیز شاهد عرضه نسخه‌ای از آن باشیم نیز با توجه به افزایش قیمت وضع شده، عملاً باید قیمت پرچمداران سال گذشته را برای آن پرداخت.

به هر حال این وضعیت حال شرکت اپل است و مشخص نیست که در آینده به صورت دقیق چه اتفاقی خواهد افتاد. شاید مذاکرات تیم کوک و اپل با دونالد ترامپ و دولت امریکا به نتیجه برسد و بتوان این تعرفه را برای محصولاتی که در امریکا طراحی شده و توسعه یافته‌اند کمتر کرد ولی دولد ترامپ نشان داده که بر سر تصمیمات خود می‌ماند و به همین خاطر باید منتظر ماه‌های پر التهابی برای محصولات آتی امریکایی تولید شده در خارج از کشور و به خصوص آیفون‌های اپل باشیم.

منبع: شهر سخت افزار

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها