هفتۀ قوۀ قضائیه با رویکردی جدید برگزار می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه گفت: نظر آیت الله رئیسی بر این است که امسال هفتۀ قوۀ قضائیه با رویکردی جدید و برنامه‌های محتوایی برگزار شود به نحوی که ضمن اطلاع رسانی به عموم مردم و اقشار خاص جامعه راجع به عملکرد بخش‌های مختلف قوه، موجبات ارتقای اعتماد آنان را فراهم شود.

هفتۀ قوۀ قضائیه با رویکردی جدید برگزار می‌شود

نشست همزمان شورای قضائی و شورای اطلاع رسانی با حضور اعضا و به ریاست غلامحسین اسماعیلی، در محل سالن کنفرانس حوزۀ ریاست کل واقع در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) برگزار شد.

رئیس شورای قضائی استان تهران ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و خیر مقدم به دادستان جدید تهران به بیان روایتی از پیامبر مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) با این مضمون «در اولین شب از ماه رمضان، شیطان‌های افسار گریخته مهار زده می‌شوند و خداوند متعال در هر شب هفتاد هزار نفر و زمانی که شب قدر فرا می‌رسد معادل آنچه در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان تاکنون را مورد عفو و بخشش قرار می‌دهد، مگر کسی که میان او و برادرش کینه باشد که چنین فردی مورد عفو قرار نمی‌گیرد تا زمانی که میانشان اصلاح شود» پرداخت.

وی اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی و سند تحول ریاست قوه قضائیه و رویۀ عملی، لازم است که بیش از پیش ارتباط با همکاران و نیز مردم تقویت گردد و قطعاً این یک ضرورت به شمار می‌رود، از این طریق مشکلات موجود آسیب شناسی شده و برنامه ریزی‌های مناسب برای رفع آن‌ها صورت می‌گیرد.

اسماعیلی ادامه داد: البته این ارتباط بایستی با تکریم و عزت توأم باشد تا بدین وسیله به مرور شاهد کاهش گله‌مندی‌های مردم از دستگاه قضائی باشیم، ضمناً برای تحقق محور‌های مندرج در سند تحول، می‌طلبد ایده‌ها برنامه‌های مدیران و همکاران قضائی و اداری جمع آوری و مورد بهره برداری قرار گیرند، لذا ضروری است موارد فوق به سرعت به دبیرخانۀ شورای قضائی منعکس تا از این طریق به قوه ارسال گردد.

اسماعیلی در ادامه افزود: نظر آیت الله رئیسی بر این است که امسال هفتۀ قوۀ قضائیه با رویکردی جدید و برنامه‌های محتوایی برگزار شود به نحوی که ضمن اطلاع رسانی به عموم مردم و اقشار خاص جامعه راجع به عملکرد بخش‌های مختلف قوه، موجبات ارتقای اعتماد آنان را فراهم شود.

وی به موارد مندرج در متن دستورالعمل بزرگداشت هفتۀ قوه قضائیه اشاره کرد و اظهار کرد: در این راستا لازم است به زودی ستاد مربوطه در استان به ریاست معاونت فرهنگی و دبیری مدیر روابط عمومی و ارتباطات تشکیل و با برگزاری جلسات منظم، نسبت به تحقق مفاد دستورالعمل فوق اقدام شود که در این راستا مقرر شد در اسرع وقت، دادسرا و محاکم تهران، شورا‌های حل اختلاف و نیز ادارات کل تابعۀ قوۀ قضائیه نمایندگان خود را جهت حضور در ستاد یاد شده به دبیرخانۀ شورای قضائی معرفی کنند.

در ادامۀ این نشست، مطابق با دستور کار جلسه، مدیر کل تعزیرات استان تهران پیرامون اقدامات صورت گرفته برای تنظیم بازار، گزارش مبسوطی ارائه نمود که مراتب از ناحیۀ تعدادی از اعضای شورا مورد بحث و مداقه قرار گرفت و القاصی مهر و ستایشی و تنی چند از حاضرین به بیان اخبار مهم حوزۀ مسئولیت خود پرداختند که پس از انجام مباحث کارشناسی لازم، مواردی نیز به تصویب رسید.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها