کلاهبرداری 60 میلیونی به نام برنامه رادیویی

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: فردی که با ترفند برنده‌شدن در برنامه‌های رادیویی اقدام به کلاهبرداری 60 میلیون تومانی کرده بود، دستگیر شد.

کلاهبرداری 60 میلیونی به نام برنامه رادیویی

چندی پیش مردی 34 ساله ساکن غرب تهران با مراجعه به پلیس فتا اظهار داشت فردی ناشناس طی تماس تلفنی، خود را مجری رادیو معرفی و اعلام کرد که بنده از برندگان خوش شانس در یک برنامه زنده رادیویی هستم و در صورت تمایل به مصاحبه تا چند ثانیه دیگر روی آنتن می‌روم و یکی از مسئولان رادیو با من مصاحبه می‌کند و در غیر این صورت به نزدیک‌ترین دستگاه خودپردازباید مراجعه کرده و جایزه خود را دریافت کنم.

شاکی در ادامه گفت: با بیان زیبا و چرب زبانی فرد تماس گیرنده اغفال شدم و پای دستگاه خود پرداز رفتم؛ غافل از اینکه آن سوی خط تلفن، مجرمی وجود داشت که دامی برای سرقت از حساب من طراحی کرده بود؛ اشتباه دوم من این بود که از کارتی استفاده کردم که دارای 600 میلیون ریال موجودی بود.

مالباخته افزود:خوشحال از اینکه فردی خوش شانس هستم و اتفاقی برنده مبلغ چشمگیری شده‌ام به محض اینکه پای دستگاه خودپرداز رسیدم همان فرد مجددأ تماس گرفت تا جایزه را برایم واریز کند و پس از وارد کردن کارت عابر بانک به دستگاه، وی هدایت عملیات بانکی را به دست گرفت و هر آنچه که می‌گفت من روی دکمه‌های دستگاه وارد می‌کردم غافل از اینکه این فرد با این ترفند قصد به دست آوردن رمز دوم مرا داشت چون قبل از واریز جایزه از میزان موجودی حساب من مطلع شد.

این فرد تصریح کرد: بعدا فهمیدم که کلاهبردار با زیرکی می‌دانسته که با دستگاه فقط می‌تواند مبلغ 30 میلیون ریال انتقال وجه کرد، لذا گفت سیستم بانکی حسابم دچار اشکال شده و از من رمز دوم اینترنتی کارتم را خواست تا جایزه را یکجا برایم به صورت اینترنتی واریز کند ولی به محض دادن رمز دوم حساب، ناگهان تمام موجودی آن خارج شد و به سرقت رفت؛ با خالی شدن حساب بانکی‌ام، متهم تماس را قطع و تلفنش را خاموش کرد.

با توضیحات ارائه شده از سوی مالباخته، تیمی از افسران پلیس فتا، تجسس‌های خود را در این زمینه آغاز کردند و با بررسی‌های انجام شده محل اختفای متهم در محله شهرری شناسایی و با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرائم رایانه ای، وی در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

پس از مواجهه حضوری با شاکی و مستندات پلیس، متهم که راهی جز اعتراف نداشت،گفت: با این ترفند توانستم رمز دوم اینترنتی شاکی را به دست آورم، وقتی فهمیدم موجودی حساب شاکی مبلغ بیشتری از سقف تراکنش انتقال کارت به کارت دارد با گرفتن رمز دوم آن، اقدام به سرقت کل حسابش کردم.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت، با اعلام خبر فوق به شهروندان هشدار داد: در صورت دریافت پیامک‌های مشکوک و تماس‌های تلفنی، با مراجعه به سایت یا تماس تلفنی با سایر شماره‌های رسمی صدا و سیما از صحت برنامه مطلع شده و فریب پیام‌ها و تماس‌های این چنینی را نخورند.

منبع: فارس

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها