قائم‌پناه: مجلس باید به تخلف آشکار دولت در اجرای قانون افزایش حقوق‌ها ورود کند

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: دولت در اجرای افزایش حقوق کارکنان مغایر با قانون بودجه ۹۸ عمل کرده؛ در حالی که می‌بایست قانون به صورت دقیق اجرا شود.

قائم‌پناه: مجلس باید به تخلف آشکار دولت در اجرای قانون افزایش حقوق‌ها ورود کند

حمیدرضا قائم‌پناه دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: مجلس شورای اسلامی اواسط اسفندماه، در حین بررسی لایحه بودجه ۹۸ تصویب کرد که حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان ۴۰۰ هزار تومان افزایش داشته باشد و علاوه بر این افزایش، جز یک ضریب ریالی سالانه مشمولین این بند نسبت به ضریب ریالی سال ۹۷ به میزان تا ۱۰ درصد افزایش می‌یابد؛ این درحالی بود که دولت در لایحه بودجه پیشنهاد داده بود ۲۰ درصد به حقوق کارکنان و بازنشستگان اضافه شود که این موضوع باعث افزایش بی عدالتی می‌شد.

وی افزود: در نهایت پیشنهاد مجلس تصویب شده و شورای نگهبان در بررسی لایحه بودجه ایرادی به مصوبه مجلس نگرفت و افزایش ۴۰۰ هزارتومانی حقوق کارکنان دولت به همراه افزایش ۱۰ درصدی تایید و با تایید بودجه ۹۸ در شورای نگهبان تبدیل به قانون شد. حال دولت در اجرای افزایش حقوق کارکنان مغایر با قانون بودجه ۹۸ عمل کرده؛ در حالی که می‌بایست قانون به صورت دقیق اجرا شود.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: بر اساس بررسی به‌عمل‌آمده از تصویب‌نامه دولت برای تعیین ضریب حقوق، کلیه مؤلفه‌های تعیین‌شده را زیر پا گذاشته شده و این تخلف آشکار است که قانون مجلس را زیر پا گذاشت، و دولت در اجرای افزایش حقوق قانون شکنی کرده است.

وی افزود: در نمونه‌ای از این تخلفات می‌توان به افزایش حقوق دانشجو معلمان که باید بر اساس مصوبه مجلس ۴۰۰هزار تومان و افرایش تا ۱۰ درصد باشد که متأسفانه احکام دانشجویان بر اساس قانون مصوب مجلس صادر نشده است.در حالی که با توجه به ماده ۶ قانون متعهدین خدمت به آموزش و پرورش مصوب سال ۱۳۶۹ که تصریح کرده است: "دانشجویان متعهد خدمت آموزش و پرورش از آغاز تحصیل به استخدام آزمایشی وزارت آموزش و پرورش در آمده و از حقوق و فوق العاده شغل مربوط به مدارک تحصیلی خود(مدرک تحصیلی دیپلم و طبقه شغلی ۳ و رتبه شغلی مقدماتی) برخوردار خواهند شد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: مورد دیگر این تخلفات می‌توان به افزایش ۱۸ درصد حقوق اشاره نمود که حتی حداقل حقوق اعلام‌شده توسط دولت با بندهای مصوبه افزایش حقوق هیئت دولت نیز مغایر است.

قائم‌پناه قدردانی از پیگیری ریاست فراکسیون فرهنگیان مجلس جهت پیگیری های این موضوع گفت: تصویب نامه دولت در این باره با مصوبه مجلس مغایر است، در مصوبه مجلس آمده که علاوه بر ۴۰۰ هزار تومان، مقرر شده تا ۱۰ درصد هم به حقوق کارکنان شاغل و بازنشستگان کشوری و لشکری اضافه شود. اما این اضافه کردن را دولت به این صورت انجام داده که به پایین‌ترین حقوق که ۱ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان است، ۳ و ۲ دهم درصد اضافه کرده، اما به کسی که حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان دارد ۱۶ درصد اضافه کرده؛ یعنی افزایش ضریب حقوق که قرار بود به صورت پلکانی باشد با مصوبه دولت برعکس اجرا می‌شود.

وی افزود: علت مصوبه مجلس این بوده که پیشنهاد دولت برای افزایش ۲۰درصدی یکسان برای حقوق های پایین ظلم بود،به حقوق یک میلیون ودویست تومانی،۲۵۰ هزار تومان وحقوق ۲۰ میلیونی ،۴میلیون تومان افزوده می شد. مجلس قانونی رابرای افزایش حقوق مصوب کرده بود که ۵ میلیون نفر شاغل و بازنشسته تشکر کردند، اما دولت افزایش پلکانی مصوبه مجلس را ، معکوس اجرا کرده است.

این فعال دانشجویی افزود: تصویب این قانون در مجلس برای این بوده که فاصله بین حقوق‌ها کاهش یابد. روشی که دولت اجرایی می‌کند خلاف هدفی است که مجلس از تصویب این قانون داشته است. بنابراین تمام احکامی که دولت در این رابطه صادر کرده باطل و غیرقانونی است و این تخلف آشکار دولت است که در برابر مصوبه مجلس ایستاده است و بدون توجه به قانون به گونه ای سلیقه ای و بدون ضابطه هرآنچه که خودش خواسته به دستگاههای اجرایی ابلاغ نموده است.

قائم‌پناه یادآور شد: جنبش دانشجویی، شورای تبیین مواضع و بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در این مورد مطالبه گری خواهند کرد و ان شاالله تا آخرین مرحله حصول نتیجه، پیگیر اجرای دقیق این مصوبه مجلس برای افزایش حقوق خواهد بود.

منبع: فارس

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها