آخرین وضعیت گود پرخطر برج میلاد از زبان عضو هیات رییسه شورای شهر تهران؛ گود تنها تا سال آینده ایمنی دارد

عضو شورای شهر تهران آخرین وضعیت گود پرخطر برج میلاد را تشریح کرد.

آخرین وضعیت گود پرخطر برج میلاد از زبان عضو هیات رییسه شورای شهر تهران؛ گود تنها تا سال آینده ایمنی دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبر فوری ، ابتدای سال جاری و با شدت گرفتن بارندگی‌ها در استان تهران ، وضعیت گودهای شهر تهران، پرخطر شد. یکی از این گودها، گود پرخطر برج میلاد است که امنیت آن چند روزی است در فضای مجازی زیر تیغ انتقاد قرار گرفته است. طبق گزارش رسانه‌ها مقرر شده بود سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران با مشارکت بنیاد تعاون ناجا ساختمانی مانند هتل در مجاور برج میلاد و در محل فعلی گود ایجاد کنند، اما بنا به دلایلی این مهم انجام نشده و تنها یک گود ۴ متری در مجاورت سالن همایش های برج میلاد باقی مانده است.

زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبر فوری اما آخرین وضعیت رسیدگی به گود پر خطر برج میلاد را اینگونه توصیف می‌کند: سال گذشته و امسال جلسات متعددی درباره آخرین وضعیت گود پرخطر برج میلاد داشتیم، جلساتی که با حضور آقای حناچی هم برگزار شده بود، چه آن زمان که شهردار تهران بودند و چه آن زمان که معاون شهرسازی بودند. نهایتا به اینجا رسیدیم که جلسه مشترکی با تمام ذینفعان و کسانی که در پروژه شریک ما هستند داشته باشیم.

وی تاکید می‌کند: در جلسه مشترک با تمام ذینفعان مقرر شد که شریک ما بنیاد تعاون ناجا آخرین وضعیت گود را گزارش دهد.

نژاد بهرام ادامه می‌دهد: همچنین گفتنی است که شهرداری تهران طرحی مبنی بر ارتقای ایمنی این گود و اینکه سازه‌ای در آن ایجاد شود ارائه کرده بود، اجرای این طرح منوط بر این بود که ما چه قدر بتوانیم به جمع بندی برسیم و چه قدر بتوانیم امنیت گود را حفظ کنیم. شریک ما به ما اعلام کرد که مرتبا در حال پایش هستند، در نهایت گزارش پایش اردیبهشت ۹۸ چند روز گذشته به دست من رسید.

وی ادامه می‌دهد: در گزارشاتی که درباره پایش گود به دست ما رسیده است اعلام شده که گود تا ۵ سال آینده ایمنی دارد که این ۵ سال، سال آینده به پایان خواهد رسید. اما باتوجه به شرایط جوی که در فروردین ماه حادث شد، همه به ما پیشنهاد کردند که برای عبور از این نگرانی هرچه سریعتر سازه در گود قرار گیرد، بنابراین ما با شریکمان صحبت کردیم تا بتوانیم شرایطی که موانعی برای ایجاد سازه به وجود آمده را برطرف کنیم.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی درخصوص آخرین جمع بندی‌ها برای قرارگیری سازه در گود تشریح می‌کند: در جلسه آخر که چند بخش کمیسیون شهرسازی مشاور و شریک و سازمان مشارکتها و معماری و شهرسازی در آن حضور داشتند چند صورت جلسه امضا شد، نخست آنکه شریک ما بنیاد تعاون ناجاست و باید براساس پاکت حجمی که ارائه داده سازه در گود قرار گیرد. همچنین اگر پیشنهادی وجود دارد باید تا دوشنبه آینده توسط شرکت قدر که نماینده شریک ماست در اختیار ما قرار داده شود تا سریعتر به جمع بندی برسیم. همچنین متن قرارداد تنها سند گفت‌وگو میان شهرداری و شریک ماست.

وی در پایان ادامه می‌دهد: در جلسه آتی که دو هفته آینده برگزار می‌شود قرار شد باتوجه به پشنهادات٬ آخرین متراژ پاکت حجمی که قادر است در گود بماند اعلام شود تا ما بتوانیم در ماههای جاری اقدام کنیم.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها