مردم مراقب ورود مار به منازل باشند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد گفت: شهروندان در صورت مشاهده مار در محل زندگی با آتش نشانی تماس بگیرند.

مردم مراقب ورود مار به منازل باشند

حمید علیرضایی خاطرنشان کرد:️ از ابتدای امسال تاکنون ۵۴ مورد حادثه مربوط به حیوانات وحشی به سامانه ۱۲۵ خرم‌آباد گزارش شده که ۲۳ مورد آن ورود مار به منازل بوده است.

وی افزود: بیشترین موارد اعلام ورود مار به منازل در سال‌های گذشته مربوط به فصل بهار و اوایل تابستان بوده که این حیوان برای رسیدن به غذا و شرایط بهتر، محل زندگی خود را تغییر می‌دهند.

علیرضایی اضافه کرد: در چند روز اخیر شاهد افزایش بیش از حد انتظار گزارش مشاهده مار در منازل مسکونی ‌بوده‌ایم که این امر می‌تواند ناشی از سیلاب ابتدای سال و گرم شدن هوا در ماه جاری باشد که باعث روی آوردن مارها به محل‌های نمناک و خنک در واحدهای مسکونی شده است.

رئیس سازمان آتش نشان ی و خدمات ایمنی شهرداری خرم آباد با بیان اینکه اغلب مارهای گرفته شده سمی نبودند، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجهه با مار ضمن حفظ خونسردی با فاصله گرفتن از محل، بدون هیچ اقدام اضافی با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند.

وی بیان کرد: متأسفانه در مواردی علاوه بر این ۲۳ حادثه شهروندان از روی ترس و وحشت اقدام به کشتن مار کرده‌اند.

علیرضایی گفت: سازمان آتش‌نشانی پس از به دام انداختن مار و سایر حیوانات وحشی با هماهنگی محیط زیست آنها را به طبیعت برمی‌گردانند.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها