عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با خبرفوری:

آمریکا هیچ وقت با ایران روراست نبوده است/ نمی‌توان به این کشور اعتماد کرد و پای میز مذاکره نشست/ ترامپ "عقل سیاسی" ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مواضع و رویکردهای آمریکا هیچگاه در قبال ایران مشخص نبوده است از این رو با این شرایط مذاکره با این کشور امکانپذیر نیست.

آمریکا هیچ وقت با ایران روراست نبوده است/ نمی‌توان به این کشور اعتماد کرد و پای میز مذاکره نشست/ ترامپ "عقل سیاسی" ندارد

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری ، بعد از قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی، عدم تمدید معافیت‌های نفتی و اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا جدال‌های لفظی در بین مقامات ایرانی و آمریکایی افزایش چشمگیری داشته است روندی که سبب شده تا برخی از کارشناسان از وقوع جنگ احتمالی میان ایران و آمریکا سخن بگویند رویکردی که مقامات هردو کشور از آن امتناع کرده و آن را خلاف واقع دانسته‌اند.

ترامپ در جدیدترین اظهارنظر خود از تمایل برای مذاکره با ایران سخن گفته است رویکردی که در طول ادوار مختلف از سوی روسای جمهور آمریکا تکرار شده است اما هیچگاه به سرانجام مشخصی نرسیده و تنها می‌توان گفت گفت و گوی تلفنی اوباما با حسن روحانی در جریان بازگشت وی از نشست مجمع عمومی سازمان ملل شاهد تنها نمونه‌ای باشد که بتوان به آن استناد کرد.

مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری با اشاره به اینکه مواضع آمریکا در قبال ایران همواره غرض‌ورزانه بوده است اظهار کرد: دولتمردان آمریکایی از جمله ترامپ همواره رویکردهای خصمانه‌ای را علیه ایران اتخاذ کردند از این رو قطعا شرایط مساعدی برای مذاکره با این کشور وجود ندارد.

وی افزود: چطور می‌توان با کشوری که هیچگاه با ایران روراست نبوده است و همواره درصدد ضربه زدن به ایران بوده گفت و گو کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در ادوار مختلف بعد از انقلاب اسلامی همواره از توطئه‌های رنگارنگ آمریکا علیه ایران رونمایی کرده است که این روند در وضعیت فعلی نیز ادامه دارد لذا تا زمانی که مواضع دولتمردان آمریکایی در قبال کشورمان تغییر نکند روزنه‌ای برای مذاکره وجود ندارد.

صفاری نطنزی با بیان اینکه ترامپ عقل و منطق سیاسی ندارد، خاطرنشان کرد: چطور ممکن است با رئیس‌جمهوری که خود آمریکایی‌ها نیز وی را قبول ندارند پای میز مذاکره نشست و گفت و گو کرد.

وی تاکید کرد: ترامپ به خوبی در طی سال‌هایی که در مسند ریاست‌جمهوری آمریکا حضور دارد ثابت کرده است که هیچ درایت و رویکردی مبتنی بر منطق برای ارتباط با کشورهای جهان ندارد و تنها درصدد است با غلبه نگاه سرمایه‌دارانه خود بر جهان در راستای افزایش قدرت خود اقدام کند که در این مسیر نیز جز شکست چیزی عایدش نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروج ترامپ از معاهده‌های بین‌المللی چون برجام میزان حماقت سیاسی رئیس‌جمهور آمریکا را مشخص می‌کند گفت: ما ملتی هستیم که همواره برای دفاع از منافع ملی‌مان از هیچ اقدامی دریغ نکردیم از این رو هیچ‌گاه به مانند برخی از کشورهای منطقه مصداق گاوشیرده ترامپ نخواهیم بود.

صفاری نطنزی اظهارکرد: باتوجه به رویکردهایی که از سوی آمریکا در قبال ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اتخاذ شده و این روند با خروج از توافق برجام و اعمال تحریم‌های رنگارنگ علیه ایران ادامه دارد هیچ بستر و زمینه‌ای برای مذاکره با این کشور وجود ندارد و به قول مقام معظم رهبری نمی‌توان به آمریکایی‌ها اعتماد کرد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • علی فشگی فراهانی
    0

    خودتون چی با امریکا رواست هستین اولین دشمنی با امریکا را ایران شروع کرد که وارد سفارت امریکا شد

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      اولین دشمنی رو آمریکا با کودتا علیه دولت قانونی ایران شروع کرد. جنابعالی حتما فکر می کنی مستشارای ایرانی بودن که تو آمریکا حق توحش می گرفتن و قانون کاپیتولاسیون تو آمریکا اجرا میشد یا سفارت ایران تو آمریکا و کل دنیا کودتاهای نظامی و مخملی راه انداخت حماقت بالاترین دشمن انسان و خیانت بزرگترین دشمن کشوره

  • هابیل
    0

    بنظرم ترامپ به خوبی از سیاست اطلاع داره و این مسئولین دولتی ما هستند که از سیاست تنها لبخند زدن به غرب و اخم کردن به جناح رقیبو بلدن وگرنه در هیچ دوره ای با وجود اجماع جهانی و اعمال شدیدترین تحریم های ممکنه اوضاع کشور اینجور نبود.پس نشون میده شاهد ضعیف ترین دولت ایران هستیم

  • Poj
    0

    دشمنان ایران ترامپ نیست بلکه کسانی هستند که هنوز هم اعلام میکنن باید با امریکا مذاکره کرد. تمام اصلاح طلبان و روحانی دشمن این ملت و نوکر امریکا هستن بدون شک.

  • علی
    0

    به نظر من این مسئولین هستند که با مردم رو راست نیستن آمریکا دشمن ماست و انتظاری ازش نیست فقط این رییس جمهور عزیزمان با مردم رو راست ودر موقع انتخابات گفت کاری میکنم که این ۴۵تومن برای مردم پولی نباشد و اون کارم کرد،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها