رویترز: ایران خواهان صادرات حداقل یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز شده است

خبرگزاری رویترز به نقل از چهار دیپلمات اروپایی ادعا کرده که ایران در نشست اخیرش با اتحادیه اروپا خواستار صادرات حداقل یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز شده است.

رویترز: ایران خواهان صادرات حداقل یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز شده است

این منابع "مطلع از مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا" در گفت‌وگو با رویترز مدعی شده‌اند که ایران برای ماندن توافق هسته‌ای بین‌المللی شرط کرده که صادرات نفتی‌اش حداقل یک و نیم میلیون بشکه در روز باشد.

این چهار دیپلمات اروپایی مدعی شده‌اند که این مسئله در آخرین جلسه میان ایران و مقامات غربی -که محمدجواد ظریف نیز در آن حضور داشته- مطرح شده است اما به حالت مکتوب درنیامده است.

همزمان با گذشت یک سال از زمان خروج آمریکا از برجام و تعلل اروپایی‌ها در انجام تعهداتشان، ایران هفته پیش اعلام کرد که قصد دارد اجرای دو مورد از تعهداتش در این توافق را متوقف کند و اروپا ۶۰ روز فرصت دارد تا برای حفظ توافق اقدامی مؤثر و عملی انجام دهد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    فقط یک و نیم میلیون؟؟؟ خاک برسرتون کنن تو دوره ی احمدی نژاد با وجود قطعنامه های شورای امنیت ایران بدون مذاکره و دادن هیچ چیز با دور زدن تحریم ها روزی یک و نیم میلیون بشکه نفت به قیمت صدو بیست دلار میفروخت. خاک برسره هرچی احمق،ترسو و اصلاح طلب غربگرا. من جای ظریف و روحانی بودم میرفتم خودمو از یه کوه پرت میکردم پایین با این دیپلماسی خرکی شون.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها