درحالی برای نجات مطبوعات، ارز دولتی به کاغذ تخصیص یافته که نان، 15درصد گران شده است

وقتی کاغذ روزنامه، نان مردم را آجر می کند

نان گران شد. مهمترین عنصر در سبد غذایی خانوار. گرانی نان همیشه تاسف بار بوده است اما این تاسف ها وقتی بیشتر می شود که بدانیم یارانه های دولتی صرف اقلامی می شود که هیچ نیازی به آنها در سبد خانوار نیست.

وقتی کاغذ روزنامه، نان مردم را آجر می کند

خبر گرانی 15 درصدی نان همزمان شده است با انتشار اخباری درباره تخصیص ارز 4200 تومانی به کاغذ. نتیجه چند روز فشار مطبوعات به مقامات دولتی.

مطبوعات کاغذی که به دلیل رونق شبکه های اجتماعی، اهمیت خود در فضای رسانه ای را از دست داده اند، گرانی کاغذ را بهانه کرده اند تا همچنان از ارز دولتی برای تامین نیازهای اقتصادی خود استفاده کنند.

روشن نیست اصحاب رسانه ای که خود را درگیر رانت می کنند، چطور می خواهند مدافع حقوق مردم علیه مافیای رانت خواری در کشور باشند؟

تخصیص ارز دولتی به کاغذ روزنامه ها، مصداق رانت خواری است و روشن نیست اصحاب رسانه ای که خود را درگیر رانت می کنند، چطور می خواهند مدافع حقوق مردم علیه مافیای رانت خواری در کشور باشند؟

مردم این روزها درحالی با موج عظیم تورم دست و پنجه نرم می کنند که ویژه خواران راضی نیستند بپذیرند بحران مطبوعات نه ناشی از گرانی کاغذ، بلکه به سبب ریزش شدید مخاطب است. مخاطبانی که نمی خواهند خبرها را بعد از یک روز بخوانند.

در چنین شرایطی، بی فایده است که یارانه نان، نصیب کاغذ شود و برای نجات رسانه های بی مخاطب، سفره غذای مردم کوچک تر شود.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مهدي
    0

    سلام. درصد كوچكي از كاغذ براي روزنامه ها استفاده ميشه و عمرا كاغذ وارداتي براي تحرير و كتاب، دفاتر فني و فتوكپي و آموزش و پرورش و مدارس و ... استفاده ميشه. در حال حاضر با وضع گران قيمت كاغذ هزاران نفر در آستانه بيكاري و ورشكستگي قرار دارن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها