خبرفوری گزارش می‌دهد؛

چه کسانی مخالف تغییر نام خیابان به نام استاد شجریان هستند؟/ یک عضو شورای شهر تهران: همیشه انتقاد هست اما قرار نیست باعث لغو مصوبه شورای شهر شود

آیا ممکن است انتقادات باعث عدم نامگذاری خیابانی به نام استاد شجریان شود؟

چه کسانی مخالف تغییر نام خیابان به نام استاد شجریان هستند؟/ یک عضو شورای شهر تهران: همیشه انتقاد هست اما قرار نیست باعث لغو مصوبه شورای شهر شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبر فوری ، روز گذشته سراسر فضای مجازی از اخباری با محتوای عدم تغییر نام خیابان استاد شجریان آکنده شد. خبر به سرعت پیچید و بسیاری به آن واکنش نشان دادند. عده‌ای کار شورای پنجم را تبلیغاتی و بدون کارشناسی دانستند و عده‌ای دیگر معتقد بودند که عده‌ای بدلیل عدم به رسمیت شناختن مصوبات شورای شهر، برای آن سنگ اندازی می‌کند. اما واقعیت ماجرا به گونه‌ای دیگر است.

*راست و دروغ مخالفت‌ها

موج انتقادات مطرح شده به کمیسیون فرهنگی که خودش پیشنهاد دهنده طرح تغییر نام معابر بود وارد شد. پیرامون انتقادات مطرح شده، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران ، روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: فهرست نامگذاری معابر به فرمانداری تهران ارسال شده بود و در هیات تطبیق مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود که در پی آن از شورا توضیح خواسته شده بود تا رویکرد و دلایل خود را برای انتخاب نام بزرگان فرهنگ، هنر و ادبیات ارائه کنیم.


حق شناس همچنین تاکید کرد: چنین واکنشی مسبوق به سابقه نبوده و حداقل در دوره پنجم شورای شهر تهران ۲۹ مصوبه کمیسیون نامگذاری داشته‌ایم که ۲۵ مصوبه تا پیش از سال ۱۳۹۸ به فرمانداری ارسال کردیم و بدون هیچ اظهارنظری تایید و ابلاغ شده است.


رییس کمیسیون فرهنگی همچنین ادامه داد: در حقیقت ماهیت هیات تطبیق مستقر در فرمانداری تهران، ورود به محتوا نیست؛ در حقیقت عمدتا بررسی می شود که مصوبات شورا با قواعد و قوانین هم سویی و هماهنگی دارد یا خیر؟ به این ترتیب نامگذاری ها جزو وظایف اصلی شورای شهر تهران بوده و کمیسیون نامگذاری، مرجع نامگذاری و جانمایی این نامگذاری‌ها است و تاکنون نیز بر همین اساس عمل شده است البته شورا به عنوان شورای بالا دست، تصمیمات کمیسیون نامگذاری را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. لذا پاسخی که برای هیات تطبیق مستقر در فرمانداری تهیه شد، این بود که ورود هیات تطبیق به محتوا خارج از عرف و وظایف قانونی این هیات بوده است.

*آیا تغییر نام میسر نیست؟

اینکه آیا امکان دارد نام خیابان‌های شهر تهران تغییر نکند یا نه، یکی از ابهاماتی بود که پس از انتشار خبرهای ضدونقیض به ذهن بسیاری متبادر شده بود. حسن خلیل آبادی، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبر فوری در پاسخ به این ابهام گفت: تغییر نام معابر در صحن شورا مصوب شده است و هرآنچه در صحن شورای شهر مصوب شود لازم الاجراست.

وی تاکید کرد: انتقادها طبیعی است، به هرحال هر گروهی و فردی ممکن است به اقدامات مصوب انتقاد داشته باشد اما انتقادات اگر منطقی باشد با گفت‌وگو حل خواهد شد.

خلیل آبادی ادامه داد: بنابراین اینطور نیست که بگوییم، چون انتقاد شده است، بنابراین مصوبات اجرایی نمی‌شود، بازهم تاکید می‌کنیم چیزی که تصویب شده باشد، لازم الاجراست.

*چه زمانی نام معابر تغییر می‌‌کند؟

اکنون که به نظر می‌رسد، تغییر نام معابر شدنی است باید از زمان آن پرسید، پرسشی که خلیل آبادی به آن اینگونه پاسخ می‌دهد: این روند اداری است، اینگونه هم هست که ما به شهرداری ابلاغ می‌کنیم و شهرداری هم باید به شهرداری‌های مناطق این ابلاغیه را دهد.

وی تاکید کرد: آگاهی از زمان این تغییرات دیگر در حیطه وظیفه شورا نیست.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کوروش برخاسته ازایران کهن
    0

    نام استاد شجریان درقلب مردم ایران است نه درتابلوهای خیابانهای تهران. بگذارید اسم کسانی براین تابلوها نوشته شودکه جایی درقلب ملت ندارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها