شخصیت شناسی به زبان ساده؛ آرام هستید یا خوشبین؟

طبق جدیدترین پژوهش‌ها، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که ۲۵ تا ۳۰ درصد مردم، الگوی شخصیتی و رفتاری ابرازگر دارند. افراد این گروه خوشبین و تاثیرگذار هستند و به طور معمول همه چیز را با شکوه در نظر می‌آورند.

شخصیت شناسی به زبان ساده؛ آرام هستید یا خوشبین؟

طی هفته‌های گذشته، شما را با یکی از مدل‌های شخصیت شناسی به نام DISC آشنا کردیم و از بین چهار تیپ شخصیتی عمده در این مدل، به زوایای مختلف تیپ «راهبر» پرداختیم. از این شماره به بعد یکی دیگر از تیپ‌های شخصیتی به نام «ابرازگر» را بررسی می‌کنیم.


ویژگی‌های عمومی و رفتاری

طبق جدیدترین پژوهش‌ها، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که ۲۵ تا ۳۰ درصد مردم، الگوی شخصیتی و رفتاری ابرازگر دارند. افراد این گروه خوشبین و تاثیرگذار هستند و به طور معمول همه چیز را با شکوه در نظر می‌آورند. ابرازگر‌ها افرادی الهام‌بخش، محرک، مردم‌دار، خوشبین، دلنشین، اجتماعی، شاد و دوست داشتنی هستند و تا زمانی که کنارشان هستید، احساس خوبی خواهید داشت. افراد گروه ابرازگر رفتاری دوستانه، گرم و صمیمی دارند. به طور غریزی با همه ارتباط برقرار می‌کنند و افراد جدید را در جمع خود می‌پذیرند. آن‌ها به قدری مفرح، شیرین زبان، تاثیرگذار و خونگرم هستند که بعد از اینکه پنج دقیقه با این افراد باشید، احساس می‌کنید گویی در تمام دوران زندگی‌تان آن‌ها را می‌شناخته‌اید. ابرازگر‌ها دشمنان کمی دارند، زیرا همواره دیگران را خشنود می‌کنند و دوست دارند، همه دوست‌شان داشته باشند. در واقع آن‌ها اغلب در هر جمعی که هستند جذب کردن دیگران را به سوی خودشان بلدند.


راه تشخیص افرادی با تیپ شخصیتی ابرازگر

یکی از راه‌های تشخیص افراد گروه ابرازگر این است که آرام و قرار ندارند و کمتر ممکن است، ساعتی را بی صدا و آرام در گوشه‌ای بنشینند و کاری نکنند یا حداقل اندیشه انجام کاری مهیج را در سر نداشته باشند. ابرازگر‌ها تمایل دارند به دیدن جا‌های مختلف یا مسافرت‌های دسته جمعی بروند.


ابرازگر‌ها در چه کار‌هایی موفق می‌شوند؟

افراد گروه ابرازگر بهترین گویندگان، مجریان، بازیگران، کمدین‌ها و سخنوران هستند و در چنین صحنه‌هایی به خوبی می‌درخشند. این گروه در نقش فروشنده و بازاریاب و ارائه دهندگان محصولات و خدمات موفق عمل می‌کنند، زیرا این افراد سخنوران خوبی هستند و می‌توانند به راحتی دیگران را متقاعد کنند.


خدمت ابرازگر‌ها به مردم دنیا!

به عنوان نکته پایانی باید دانست که ابرازگر‌ها کسانی هستند که دنیا را مکانی رنگارنگ‌تر می‌سازند. آن‌ها توانایی‌ها و موهبت‌های زیادی دارند. در واقع اگر ابرازگر‌ها بیاموزند بر خودشان مسلط باشند، ظرفیت آن‌ها نامحدود است و می‌توانند منبع بزرگی از نعمت‌ها و انرژی مثبت برای بسیاری از مردم باشند. در شماره هفته آینده، به بررسی نقاط قوت و ضعف این گروه می‌پردازیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها