مشتریان معدنی ایران مستقیم با آمریکا تجارت ندارند

قیافه با بیان اینکه صادرکنندگان ایرانی دست و پا بسته نیستند، افزود: مشتریان فلزات اساسی ما مستقیم با آمریکا تجارت ندارند.

مشتریان معدنی ایران مستقیم با آمریکا تجارت ندارند

به گزارش خبر فوری ، قدیر قیافه نایب رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با تاکید بر اینکه طی ۴۰ سال گذشته دولت و فعالان اقتصادی یاد گرفته اند که از تحریم‌ها عبور کنند، افزود: هنگامی که ترامپ از برجام خارج شد در مهلتی ۹۰ روزه تجارت تمامی فلزات اساسی ایران را مورد تحریم قرار داد.

وی همچنین اظهار کرد: تحریم اخیر آمریکا موضوع جدیدی نیست و در گذشته نیز این کشور قصد تحریم بخش فلزات اساسی ایران را داشته است.

نائب رئیس کنفدراسیون صادرات ایران ضمن اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا بی تاثیر نیست، ادامه داد: صادرکنندگان فلزات اساسی و مواد معدنی طی سال‌های مختلف با این تحریم‌ها به اشکال مختلف مقابله کرده اند.

وی با اعلام این مطلب که در حوزه معدنی و صنایع معدنی مشتریان متفاوتی وجود دارد، گفت: شرکت‌های کوچک، متوسط و گاهی بزرگ در حوزه مزبور فعالیت می‌کنند علاوه بر این در کشور‌های هدف صادراتی خریداران هم شرکت‌های کوچک و متوسط هستند بنابراین تحریم نمی‌تواند اثر بسیاری داشته باشد.

قیافه با بیان اینکه بخش عمده‌ای از صادرات صنایع معدنی و فولاد ایران به کشور‌های همسایه مانند عراق، پاکستان، آذربایجان و ازبکستان و ... صورت می‌گیرد، افزود: در حوزه سنگ آهن و مواد معدنی چین و کشور‌های جنوب آسیا مشتریان ایران هستند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های کوچک و متوسط چین و کشور‌های جنوب آسیا به ویژه شرکت‌های فعال در حوزه سنگ آهن، مواد معدنی و فلزات اساسی به طور مستقیم با آمریکا تجارت ندارند، یادآورشد: با وجود این در صادرات محصولات مدنظر، صادرکنندگان ایرانی به شدت دست و پا بسته نیستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها