انتخابات يازدهمين دوره مجلس در ۲۰۸ حوزه انتخابيه برگزار می‌شود

دبير و سخنگوی ستاد انتخابات كشور اعلام کرد: در دوم اسفند ماه سال جاری، انتخابات در ۲۰۸ حوزه و با افزايش يك حوزه انتخابيه نسبت به دوره گذشته برگزار خواهد شد.

انتخابات يازدهمين دوره مجلس در ۲۰۸ حوزه انتخابيه برگزار می‌شود

سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: بر اساس قانون مصوب مجلس، در سال ۱۳۹۵ حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب به دو حوزه انتخابیه مستقل تقسیم شده است. به عبارت دیگر، حوزه انتخابیه جدیدی به نام حوزه انتخابیه شاهین دژ و تکاب ایجاد شد تا شمار حوزه های انتخابیه کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی به ۲۰۸ حوزه برسد.
دبیر ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سئوال که آیا به تعداد نمایندگان مجلس اضافه می شود یا خیر، اظهار داشت : بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی هر10 سال یکبار با در نظر گرفتن عوامل انسانی ، سیاسی ، جغرافیایی و نظایر آن ها ، امکان افزوده شدن حداکثر بیست نماینده به تعداد نمایندگان موجود وجود دارد که بیست سال پیش برای آخرین بار این اتفاق افتاد و بیست نماینده به تعداد کرسی های مجلس اضافه شده است.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: اکنون نیز طرح افزایش حوزه های انتخابیه و تعداد نمایندگان مربوط به آن در دستور کار مجلس قرار دارد ولی هنوز به سرانجام نرسیده است.

منبع: فارس

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها