جزئیاتی از جلسه ۲ ساعته نمایندگان مجلس با رئیس دستگاه قضا

تسنیم نوشت: سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از جلسه ۲ ساعته نمایندگان با رئیس قوه‌قضائیه را عصر امروز برگزار شد، تشریح کرد.

جزئیاتی از جلسه ۲ ساعته نمایندگان مجلس با رئیس دستگاه قضا

وی با اشاره به بخشی از صحبت‌های علی لاریجانی رئیس مجلس در این جلسه، اظهار داشت: آقای لاریجانی درباره موضوعات مختلفی درباره شفافیت‌سازی نکاتی را مطرح و تأکید کرد که باید به مدیران در تصمیم‌گیری قدر داده شود، به عبارتی دستگاه‌های نظارتی باید برای مدیران قوت قلب باشند و موضوعات پیشگیرانه را بیشتر از موضوعات اقدامی در دستورکار قرار دهند.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: رئیس مجلس در ادامه به موضوع زندانی‌زدایی پرداخت و گفت که اگر نیاز به قانون است، مجلس آن را دنبال می‌کند و یا اینکه در صورت لزوم به جرائم دیگر تبدیل شود.

نعمتی با بیان اینکه حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی مواردی که موارد مطرح شده از سوی لاریجانی تأیید و بر آن تأکید کرد، گفت: آقای رئیسی موضوع تقویت سازمان بازسی و نیز حبس‌زدایی را مطرح کرد.

وی اضافه کرد: آقای لاریجانی در صحبت‌هایش بر موضوع توجه جدی به اصل 44 قانون اساسی تأکید کرد و گفت که به نظر می‌رسد که این اصل قانون اساسی باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد و خصوصی‌سازی‌ها و واگذاری‌ها با دقت بیشتری انجام شود.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه آقای رئیسی در این جلسه بر مبارزه با فساد تأکید کرد، گفت: رئیس قوه‌قضائیه گفت که با فساد باید قاطعانه در همه سطوح برخورد شود و قوه‌قضائیه برنامه‌های جدی در این حوزه دارد.

نعمتی در پایان به بخش دیگری از صحبت‌های رئیس مجلس اشاره و خاطرنشان کرد: آقای لاریجانی در این جلسه به موضوع مصونیت نمایندگان در بیان اظهارنظرهای‌شان اشاره کرد و آقای رئیسی هم تأکید کرد که باید همین طور باشد. آقای رئیسی از بیان هرگونه انتقاد سازنده از ناحیه هر شخصی، حتی نمایندگان مجلس در موضوعات مختلف استقبال کرد و گفت که گفت هر کسی بخواهد موضوع حقی را مطرح کند، حتما ما می‌شنویم و پیگیری می‌کنیم.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها