9 مزیت بزرگ ارتودنسی نامرئی نسبت به ارتودنسی های دیگر

9 مزیت بزرگ ارتودنسی نامرئی نسبت به ارتودنسی های دیگر

ارتودنسی نامرئی شکل جدیدی از درمان های ارتودنسی است که این روزها بسیار پرطرفدار شده است. خود ارتودنسی نامرئی انواع مختلفی دارد اما در ایران زمانی که صحبت از نامرئی بودن ارتودنسی می شود منظور مرتب کردن دندان ها با الاینرها یا قالب های شفاف دندانی است. در این صفحه سعی شده تا 9 تا از مزایای ارتودنسی نامرئی توضیح داده شود. اگر شما هم نیاز به مرتب کردن دندان هایتان دارید خواندن این صفحه برایتان مفید خواهد بود.

 

9 تا از مزایای ارتودنسی نامرئی که حتما باید بدانید

می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند

تقریبا بیشتر مشکلاتی که با ارتودنسی ثابت فلزی برطرف می شوند را می تواند با الاینرها هم اصلاح کرد. این قالب ها می توانند دندان‌های کج، دندان‌های شلوغ، دندان‌های روی هم افتاده یا دندان‌هایی که بینشان فاصله افتاده را اصلاح کنند. یکی از اصلی ترین مزایای ارتودنسی نامرئی با الاینرها توانایی  اصلاح اوربایت، آندربایت، کراس بایت و اپن بایت به عنوان شایعترین مشکلات دندانی و فکی است.

کاملا نامرئی و متحرک است

قالب های ارتودنسی نامرئی کاملا شفاف و نازک هستند و دقیقاً در اطراف خطوط لبخند شما قرار می گیرند. زمانی که در دست گرفته می شوند به سختی قابل مشاهده هستند و زمانی که روی دندان ها سوار می شوند به هیچ عنوان نمی توان آن را تشخیص داد.

قابل جابجا شدن هستند

از مهمترین مزایای ارتودنسی نامرئی قابلیت جابجا شدن توسط بیمار است. یعنی بیمار هر وقت که بخواهد می تواند الاینرها را برداشته و سرجایش قرار دهد. مثلا در زمان غذا خوردن، زمان مسواک زدن و ... نیازی نیست که الاینرها روی دندان ها باشند. به همین جهت به این روش درمانی ارتودنسی متحرک نیز گفته می شود.

لتاتلات

هیچ درد و ناراحتی ایجاد نمی کند

الاینرها از پلاستیک خاصی ساخته شده اند که برای سلامتی ما هیچ خطری ایجاد نمی کنند. آن ها همچنین لبه های صاف و ایمنی دارند و به زبان، لثه یا لب ها آسیب نمی زنند. برخلاف ارتودنسی ثابت نیز باعث زخم شدن هیچ جایی نمی شوند. در ارتودنسی ثابت ممکن است به اندازه کمی در روزهای اول درمان درد و ناراحتی تجربه شود اما با ارتودنسی شفاف این مشکلات پیش نخواهد آمد.

درمانی به شدت ساده است

از بزرگترین مزایای ارتودنسی نامرئی ساده بودن درمان با آن است. شما نیاز به آموزش خاصی ندارید. همینکه در طول شبانه روز 20 تا 22 ساعت الاینرهای خود را استفاده کنید و قبل و بعد از برداشتن آن ها دندان هایتان را تمیز کنید کار خاص دیگری انجام نخواهید دارد. همچنین میبایست هر 1 تا 2 هفته یکبار الاینرهای خود را ضدعفونی و تمیز کنید.

مدت زمان درمان با آن کم است

درمان ارتودنسی نامرئی نه تنها آسان است، بلکه می تواند در وقت شما نیز صرفه جویی کند. برای شروع، متوسط ​​طول درمان با اینویزیلاین 6 ماه تا 1 سال است که کمتر از میانگین زمان درمان با روش های دیگر است.

نیاز به ویزیت های کمتری دارد

همه افرادی که درمان ارتودنسی انجام می دهند باید به صورت دوره ای برای ویزیت و تنظیم دستگاه های خود به متخصص ارتودنسی مراجعه کنند. مثلا برای ارتودنسی ثابت معمولی هر ماه این مراجعه باید یکبار انجام شود. نکته مثبتی که در خصوص ارتودنسی نامرئی وجود دارد این است که شما دیگر مجبور نیستید هر ماه این ویزیت را داشته باشید بلکه هر 2  تا 3 ماه یکبار این ویزیت صورت میگیرد.

سیبیبسیب

مقرون به صرفه است (از مهمترین مزایای ارتودنسی نامرئی)

بسیاری از مردم تصور می کنند که ارتودنسی نامرئی گران تر از بریس های فلزی سنتی است. با این حال، اینطور نیست و هزینه این روش تقریباً به اندازه بریس های فلزی سنتی است و حتی در برخی موارد کمتر است. اگر شدت مشکل شما کم باشد هم مدت زمان درمان شما کاهش میابد و هم هزینه ای که باید پرداخت کنید کمتر می شود. بنابراین از هر نظر یک روش درمانی مقرون به صرفه و اقتصادی است.

هزینه های بلیچینگ دندان را برای شما کاهش می دهد

به سفید کردن دندان ها در دندانپزشکی بلیچینگ هم گفته می شود. این یک درمان رایج برای برطرف کردن لکه ها و تغییر رنگ دندان است که هم در مطب دندانپزشک و هم در خانه انجام می شود. بلیچینگ در خانه یک روش محبوب و البته مکمل برای بلیچینگ در مطب است.

در این روش دندانپزشک به بیمار قالب های اختصاصی و ژل سفید کننده می دهد. بیمار باید در خانه بر اساس دستورالعمل های خاصی از قالب و ژل استفاده کند. در حالت عادی شما باید هزینه پلاک ها و ژل را پرداخت کنید اما زمانی که ارتودنسی نامرئی دارید بدون صرف هزینه برای خرید قالب اختصاصی می توانید از قالب ارتودنسی نامرئی خود برای سفید کردن دندان ها استفاده کنید. اینکار هزینه های شما را به شدت کم می کند.

خلاصه مفید و مختصر درباره مزایای ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف

به طور کلی، الاینرهای شفاف به عنوان بهترین درمان ارتودنسی در نظر گرفته می شوند، زیرا تقریبا از تمام مزایای ارتودنسی فلزی برخوردار است. این یک روش درمانی همه کاره، نامرئی، راحت، آسان، سریع و مقرون به صرفه است. این ویژگی های مختلف نشان می دهد که چرا در تاکنون بیشتر از 100 میلیون نفر در نقاط مختلف جهان با ارتودنسی نامرئی تحت درمان هستند و محبوبیت الاینرها روز به روز در حال افزایش است.

منبع:  https://www.drdarvishpour.com/

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟