شبح ترسناک به سراغ نتانیاهو آمد/ جنگ، دائمی می شود؟

حماس از تاکتیک‌های پارتیزانی "هجوم و گریز" و ایجاد هسته‌های کوچک‌ چریکی برای نبرد با اسرائیل استفاده می‌ کند تا توانایی خود را برای ماه‌ها یا شاید سال‌ ها جنگ با اسرائیل حفظ کند.

شبح ترسناک به سراغ نتانیاهو آمد/ جنگ، دائمی می شود؟

به گزارش گروه ترجمه خبر فوری، وال استریت ژورنال در گزارشی که اخیرا در رابطه با جنگ غزه نوشته تاکید دارد که پس از گذشت 7 ماه از این جنگ، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) همچنان ایستادگی می کند و هنوز شکست نخورده است. این امر نگرانی شدیدی را برای اسرائیل ایجاد کرده و می کند. آنها می ترسند که وارد یک جنگ همیشگی شوند.

در گزارش وال استریت ژورنال توضیح داده می شود که حماس از تاکتیک‌های پارتیزانی "هجوم و گریز" و ایجاد هسته‌های کوچک‌ چریکی برای نبرد با اسرائیل استفاده می‌ کند تا توانایی خود را برای ماه‌ها یا شاید سال‌ ها جنگ با اسرائیل حفظ کند. 

نویسنده وال استریت ژورنال تاکید دارد که حماس از شبکه های وسیع تونل های زیرزمینی و نفوذ و محبوبیت اجتماعی گسترده برخوردار است و از این دو مزیت نه تنها برای زنده ماندن، بلکه جهت نبردهایش علیه نیروهای اسرائیلی استفاده می کند. حماس با قدرت بیشتری حمله می‌کند و هر روز از سلاح‌های ضد تانک بیشتری برای هدف قرار دادن سربازان اسرائیلی که در خودروهای نظامی زرهی پنهان شده اند، استفاده می کند.

مشکل استراتژیک اسرائیل چیست؟

این نشریه در گزارش خود می نویسد که انعطاف‌پذیری حماس یک مشکل استراتژیک برای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل ایجاد کرده است. نگرانی ها در داخل اسرائیل و به خصوص داخل نهادهای امنیتی آن، افزایش یافته است. مسئولان امنیتی معتقدند حتی اگر اسرائیل بتواند در جنگ پیروز شود باز هیچ برنامه مهمی برای جایگزینی حماس ندارد.

شاهدان عینی گفته اند که در حالی که ارتش اسرائیل تانک‌ها و سربازان خود را به رفح که آخرین پایگاه حماس توصیف شده، منتقل می‌‌کنند، حماس مجموعه‌ای از حملات را به سمت نیروهای اسرائیلی در شمال غزه ترتیب داده که این مساله باعث غافل گیری قوای رژیم صهیونیستی شده است. مناطقی که تا پیش از این، نسبتاً آرام بودند حالا به میدان‌ های جنگ تبدیل شده اند، زیرا اسرائیل روز سه‌شنبه اعلام کرد که تانک‌ها را برای پشتیبانی از سربازانی که درگیر جنگ با ده‌ها جنگجوی حماس هستند، فراخوانده است.

حماس، فرسنگ ها دور از شکست

جوست هیلترمن، رئیس برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در گروه بین المللی بحران، گفته است: حماس در همه جای غزه حضور دارد. وی گفت که نتیجه طبیعی جنگ اخیر این است که اسرائیل تا رسیدن به پیروزی کامل فاصله دارد و چه اسرائیل حمله گسترده ای را به رفح انجام دهد چه ندهد، حماس احتمالا زنده خواهد ماند و در سایر مناطق نوار غزه به فعالیت خود ادامه خواهد داد. لازم به ذکر است که دفتر نخست وزیری اسرائیل از اظهار نظر درباره ظهور مجدد حماس در غزه خودداری کرده است.

وال استریت ژورنال خاطرنشان می کند که اسرائیل علاوه بر چالش‌های پیش رو، با یک مشکل بزرگ دیگر هم مواجه است. یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه، با مخفی شدن در تونل‌های زیرزمینی، توانسته در برابر حملات اسرائیل مقاومت کند. او نشان داد که شبکه تونل غزه گسترده‌ تر از حد انتظار است و ارتش اسرائیل را با چالشی بزرگ مواجه کرده است. ارتش اسرائیل سعی کرده تونل  ها را با استفاده از مواد منفجره از بین ببرد اما تا کنون موفق نبوده است.

آماده برای نبرد در رفح

سنوار به مسئولان مذاکرات آتش‌بس پیام داده که جنبش حماس برای نبرد در رفح آماده است. او گفت که نتانیاهو ساده لوح است که گمان دارد قادر به برچیدن حماس از غزه است. یکی از مذاکره‌کنندگان عرب درباره سنوار گفته است: «او همیشه می‌ خواست نشان دهد که حماس هنوز در قدرت است. به همین دلیل، آنها (سربازان حماس) میدان جنگ را رها نمی کنند و می‌توانند برای ماه‌ها یا شاید سال‌ها به نبرد ادامه دهند».

این نشریه به نقل از تحلیلگران امنیتی و شاهدان جنگ غزه نوشته که تغییر تاکتیک های حماس به سمت تاکتیک های هجوم و گریز و تمرکز بر گروه های کوچکتر چریکی نشان دهنده بازگشت به ریشه ها و بنیادهای اولیه حماس به عنوان گروهی است که مخالفت با اشغالگران در غرب را در طول انتفاضه اول سازماندهی می کرد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • ناشناس
    9

    اتفاقا این خواسته اسراییله چون به همین بهانه قدرت بی رقیب نظامی راتوسعه ووسیله توجیه داخلی میشه ضمن اینکه این قماش شورشی وسپروغارت واسیرکن قادربه حرکت گسترده نیستند ودرحد ورجه وورجه قلع وقمع میشوند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      از کی تو سوراخ موش قایم بشی بهت ميگن شبح خخخخخخ

  • اا
    5

    ب ما چه بدرک ...

  • ناشناس
    12

    نتانیاهو مردجنگ است این شبحی است که سراغ شما خواهدامد

  • ناشناس
    6

    البته در سوراخهای زیر زمین و زیر مدارس و بیمارستانها !!!!

  • ف
    1

    من شبح را دوست میدارم

  • ....
    7

    ولمون کنید بابا . طرف همه جا رو شخم زده .میوه اش هم داره در میاد .جنگ پارتیزانی!!! نویسنده متوهم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      17

      مردم غزه برای بی آبرو کردن اسراییل شهید شدند و به مرادشان رسیدند ....در دنیا تف می اندازند ...اینکه یک باریکه هشت ماه جلوی ابرقدرت ایستاد نتانیاهو می گفته روز اول اشغال می کنم ...هشت ماهه حرص می خوره و حرصش را به بچه ها خالی می کنه

    • ناشناس
      1

      بدجوری شخم میزنه اسرائیل بزرگ وای وای وای

    • حسن ستار
      1

      به ۵۵ ۱۷ تودیگه ازنویسنده متوهم تری!!

  • ف
    1

    قرص شاد شنگول کاپ تاگون

  • ناشناس
    10

    عجب ترسوهایی هستید،حماسی هامردندواز جان گذشته،کافر همه را به کیش خود پندارد،اگر آنها مثل شما فکر می کردندهمه هستی شان راهمان روز اول باخته بودند،

  • ناشناس
    12

    به امید پیروزی اسرائیل و نابودی روسیه وچین کومونیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      17

      هرکه با اسراییله خواهرش را برای هرزگی و روحیه سربازان به اسراییل بفرسته کلیپها هست

    • ناشناس
      3

      نه اینکه شما می فرستید پیش نصر الله که یکی هم اونجا عروس شد اگر یادت باشه

    • ناشناس
      1

      دقیقا. چین کمونیست و غیر واحد + تایوان مستقل

  • ناشناس
    4

    تن لشای بی غیرت غزه رونابودکردن باغچه هل

  • ناشناس
    5

    ای اشباح ترسناک، از سوراخهایتان به در آیید تا اسراییل همه شما را به درک واصل کند و خاورمیانه یک نفس راحت بکشد .

  • حماس بایدگمشه بره بیرون ازغزه
    9

    سیفونیستها

  • ناشناس
    4

    خدا حماسو نابود کنه هم ازدست شما هم از دست حماس وحزب الاه راحت شیم انشا الاه

  • ایرانی
    12

    در واقعیت اسرائیلی وجود ندارد رژیمی که یک روز نمی تواند بدون کمک آمریکا دوام آورد اصلا بحث در موردش بی ارزش است.

  • ایرانی
    4

    خیلی ازخوانندگان جنگ درشهر را ندیده وتجربه نکرده اند. زمانی که صدام موشک‌های نه متری و توپ خمسه خمسه ویا بمباران هوایی می‌کرد خیلی ازشما به دنیا هم نیامده بودید. جنگ غزه بسیار وحشتناکتر از آن جنگ است. اینبار موشکی که فقط کلاهک آن یعنی 20درصد آن انفجاری باشد جای خودرا به بمب نیم تا یک تنی تمام انفجاری داده وهدایت شونده داده. خداییش من که تجربه چندین بمباران رادر اهواز دارم درحیرتم که چگونه این مردم غزه مقاومت می‌کنند. شاید وحتما آیندگان برای این نسل که با تمام وجود وحداقل امکانات، پرده از افکار واقعی صهیونیست‌ها برداشتند وموجب نجات جهان از شر آنها شدند وجلو گسترش قدرت سیاه آنها را گرفتند نماد آزادگی تا قرنها قرار بگیرندودنیا به آنها مدیون باشند.

  • ناشناس
    1

    درود بر سربازان موسی ( ع )

  • ناشناس
    0

    یک کلمه آنهایی که از شیطان حمایت می کنند به انسان بودن خود حداقل شک کنند،شاید برای یک حیوان دوست داشتن کودک کش عادی باشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها