تشدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران، به بهانه عملیات وعده صادق

اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) به بهانه‌ عملیات وعده صادق، ادعای حمایت ایران از روسیه در جنگ با اوکراین و پشتیبانی از گروه‌های شبه‌نظامی در غرب آسیا، تحریم‌ها علیه تهران را تشدید کرد.

تشدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران، به بهانه عملیات وعده صادق

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای این اتحادیه منتشر شد، نوشت: شورای اروپا امروز تصمیم گرفت تا با توجه به حمایت نظامی ایران از جنگ روسیه علیه اوکراین، چارچوب اقدامات محدود کننده اتحادیه اروپا را گسترش دهد. این چارچوب که در ژوئیه ۲۰۲۳ تصویب شد، در حال حاضر صادرات قطعات مورد استفاده در ساخت و تولید پهپاد از اتحادیه اروپا به ایران را ممنوع می‌کند و علیه افراد مسئول، حمایت کننده یا دخیل در برنامه پهپادی ایران، محدودیت‌های مسافرتی و دارایی درنظر می‌گیرد.

در این بیانیه با تکرار ادعاها و سیاه‌نمایی درباره نقش ایران در منطقه ادعا شده است: با توجه به ادامه حمایت نظامی ایران از جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین و همچنین گروه‌های مسلح غیردولتی در خاورمیانه و منطقه دریای سرخ و در پی حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل در ۱۳ آوریل ۲۰۲۴، شورا تصمیم گرفت که توانایی اتحادیه اروپا را برای اعمال تدابیر محدودکننده علیه برنامه موشکی ایران تعمیم دهد. بر این اساس اتحادیه اروپا اکنون می‌تواند افراد و نهادهایی را که در زمینه انتقال موشک‌ها و پهپادهای ایران درگیر هستند، هدف قرار دهد.

طبق بیانیه اتحادیه اروپا، دارایی های افراد و نهادهای تحریم شده مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. همچنین اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشورها ممنوع است.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ماه پیش از توافق سیاسی شورای وزیران امور خارجه اتحادیه برای تشدید سیاست شکست خورده تحریم ‌ایران، در پی عملیات صادق خبر داده بود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وی گفت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناشناس
    0

    تحریما مردمو هدف قرار دادن مسولا گفتن رو ما بی تاثیره اینم از زندگی ما

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تحریم‌ها برای دزدان و غارتگران جیب مردم اثری ندارد این مردم هستند که اسیب جدی می بینند

  • ناشناس
    0

    سیاست از پیش تایین شده ؟؟؟؟

  • ناشناس
    2

    خودمردم ایننجورزندگی کردن راانتخاب کردنددرسال پنجاه وهفت

  • هه
    0

    تحریم یعنی توافق با اروپا در ایجاد بازار قاچاق
    و دزدی منابع ایران بنام دور زدن تحریم

  • ناشناس
    1

    فط تحریم نکنیدمصادره وناکارامدهم کنید

  • ناشناس
    0

    اتحادیه اروپا
    شما از دوستانتون دفاع میکنید،
    ایران هم ،۱ ۱=

  • بهنام
    1

    به کاسه لیسان و پادوهای داخلی و غربگدایان تبریک عرض میکنم.
    اسرائیل خونخوار نجس ۳۸۰۰۰ نفر کشته ( البته اسرائیل هدفمند حمله می‌کند و موشک‌هایش دقیق می‌زند و خون بی‌گناهان را نمی ریزد بنا به گفته زیبا کلام و غربگدایان !!!!)و چند صد هزار نفر را زخمی کرده این اتحادیه کثیف نه‌ تنها محکوم نکرده بلکه با آن همراهی و بعضی از اعضای آن کماکان سلاح و بمب تسلیحات برای آن رژیم کثیف خونخوار ارسال می‌کنند ، لذا گرفتن این تصمیمات از این اتحادیه لجن سگ پادو آمریکا دور از ذهن نبود .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بهنام معلومه وضعت خوبه که اینطور بلبلی میکنی

  • ناشناس
    1

    مردم را نخندانید

  • ناشناس
    0

    نتیجه تحریم ها، فقر و فساد و تضعیف کشور و افزایش نارضایتی مردم است.
    در صورت حمله و اشغال کشور، مردم احتمالا خوشحال خواهند شد.

  • ناشناس
    0

    کمرمردم ازتحریم شکسته آنوقت ازسیاست شکست خورده تحریم حرف میزنن

  • ناشناس
    0

    گویا آمریکا و اروپا هنوز در خواب خرگوشی بسر می برندِ.. ایران اسلامی با همین تحریمهای حداکثری که بعد از جنگ جهانی دوم بر هیچ کشوری تاکنون روا نداشته اند اما ایران اسلامی در زمینه های نظامی و دفاع از خود به بالا ترین حد خود از دفاعی رسیده حال باید اروپایی ها بداند اگر هر چه فشار بر ایران اسلامی بیشتر شود نتیجه ان گرفتار شدن در باتلاق کشورهای ضد امپریالیستی است امروز کیان اسراییل به هوا رفته و از از هر طرف بر اثر ظلم و ستمی که به مردم مسلمان و منطقه کرده اند مردم مسلمان بدنبال لگد مال کردن نظام امپریالیستی در منطقه هستند و امریکا و غرب چاره ای جز پذیرش قطعنامه های سازمان ملل نخواهد بود امروز اسراییل در اطرافش مردم مقاوم و مقاومت فلسطین لبنان یمن سوریه عراق تحت محاصره قرار گرفته و هر چه مقاومت کند کیان آن رژیم از درون متلاشی خواهد شد و آنروز نزدیک است صبح صادق نزدیک است و( نشان آنهم جدیدا این است که یک یهودی صهیونیستِ.در مجلس که همیشه بدنبال جنگ و آدمکشی است مردم مقاوم فلسطین را به بمباران اتمی کرده است) تمامی راهها دیگر بسته شده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حاجی خدایی چقدر حقوق میگیری؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها