رئیس قوه قضائیه در دانشگاه یاسوج در پاسخ به مطالبه دانشجویان‌:

وزیر سابق جهاد به 3 سال زندان محکوم شده است/ در پرونده چای دبش روز گذشته 2 وزیر سابق جهت تحقیقات پرونده احضار شده‌اند/ ویدئو

رئیس قوه قضائیه در دانشگاه یاسوج در پاسخ به مطالبه دانشجویان‌ در مورد وضعیت پرونده قضایی وزیر سابق جهاد گفت: وزیر سابق جهاد به 3 سال زندان محکوم شده است.

 وزیر سابق جهاد به 3 سال زندان محکوم شده است/ در پرونده چای دبش روز گذشته 2 وزیر سابق جهت تحقیقات پرونده احضار شده‌اند/ ویدئو

 

 حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز سه‌شنبه در جریان سفر به استان کهگیلویه وبویراحمد، در دانشگاه یاسوج حاضر شد تا با دانشجویان و جوانان به صورت مستقیم و بدون‌واسطه به گفتگو و تبادل نظر بپردازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی حدود ۳۳ ماه اخیر که تصدی ریاست عدلیه را بر عهده دارد، چندین نشست هم‌اندیشی با اقشار مختلف مردمی و نخبگانی به ویژه دانشجویان کشور برگزار کرده و همواره بر شنیدن نقطه‌نظرات همه منتقدان و صاحبنظران تاکید داشته و در این راستا فراخوانی مهم صادر کرده است.

حضور در بین دانشجویان و دانشگاه‌ها برای من بسیار مفید است

رئیس عدلیه طی مدت اخیر به مناسبت‌های مختلف بالغ بر ۸ بار در محافل دانشجویی و دانشگاهی حاضر شده و ضمن استماع مطالب و دغدغه‌های دانشجویان، به تبیین موضوعات و رفع ابهامات برای آن‌ها مبادرت ورزیده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در این نشست دانشجویی گفت: نخستین مکانی که برای تبلیغ طلبگی در دهه پنجاه به آنجا عزیمت کردم، روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد بود؛ من خاطرات خوشی از آن ایام دارم؛ فلذا به نوعی به استان شما احساس دِین دارم.

رئیس قوه قضاییه در ادامه اظهار کرد: معیار ما در عمل، باید مرّ قانون باشد؛ ممکن است شما بگویید که یک قانون ضعیف و ناقص است و یا متناسب با زمان حال نیست؛ در این خصوص راهکار آن است که قانون را اصلاح کنیم؛ نمی‌توانیم قانون را کنار بگذاریم و بگوییم هر کس به سلیقه خود عمل کند؛ آیا با این فرض، دیگر می‌توان عدالت و نظم را حاکم کرد؟ 

 در قضیه چای دبش نیز این خودِ دولت و قوه قضاییه بودند که موضوع را کشف و پیگیری و اطلاع‌رسانی کردند، در این موضوع، در ابتدای امر، موضوع به معاون اول رئیس‌جمهور گزارش شد و آقای مخبر این موضوع را پیگیری کردند

رئیس دستگاه قضا گفت: برخی از شما دانشجویان در سخنانتان گفتید که در برخورد‌ها تفاوت و تبعیض وجود دارد؛ من هم در مواردی اجمالاً قبول دارم، اما توجه داشته باشید که الزاماً نمی‌توان در قبال همه مجرمان به یک نحو عمل کرد؛ در مواردی فردِ محکوم اظهار ندامت می‌کند و در مقام جبران برمی‌آید. 

رئیس عدلیه بیان داشت: از زمانی که متصدی مسئولیت ریاست در دستگاه قضایی شده‌ام به سراغ ریشه‌ها و گلوگاه‌های فساد و هدررفت بیت‌المال رفته‌ام و با همکاری سایر قوا به ساماندهی فرآیند‌ها در واردات، صادرات، گمرکات، بانک‌ها و قس‌علیهذا پرداخته‌ایم.

قاضی‌القضات تصریح کرد: در مقوله دانه‌درشت‌ها که مورد تاکید شما دانشجویان است، ما برخورد بدون اغماض و منطبق با مرّ قانون داشته‌ایم.

در همین قضیه وزیر سابقی که اشاره کردید (گفتنی است سوال دانشجویان در مورد پرونده وزیر سابق جهاد کشاورزی بود) بررسی‌ها و محاکمات انجام گرفت و نامبرده به سه سال حبس محکوم گردید؛ در کل، در این پرونده برای ۸ نفر اعم از وزیر و معاون وزیر، حکم صادر شد که اخیرا با درخواست اعمال ماده ۴۷۷ از ناحیه محکومین مواجه شده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار کرد: در قضیه چای دبش نیز این خودِ دولت و قوه قضاییه بودند که موضوع را کشف و پیگیری و اطلاع‌رسانی کردند، در این موضوع، در ابتدای امر، موضوع به معاون اول رئیس‌جمهور گزارش شد و آقای مخبر این موضوع را پیگیری کردند و اقدامات مقتضی را در قبال عناصر دخیل در قضیه مزبور اِعمال کردند. همچنین بازرسی ویژه دفتر رئیس‌جمهور و واجا نیز موضوع را پیگیری کردند و سازمان بازرسی کل کشور بعنوان زیر مجموعه قو قضاییه نیز به موضوع ورود پیدا کرد.

رئیس عدلیه افزود: در این پرونده عدد بزرگی بالغ بر سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار مطرح است و تاکنون ۴۵ نفر در این خصوص تفهیم اتهام شده‌اند و از تعداد بیشتری نیز تحقیقات به عمل آمده است؛ همچنین در روز گذشته در رابطه با پرونده مزبور دو وزیر سابق احضار شدند.

علی‌ایحال پیرامون این پرونده، ده‌ها و صد‌ها استعلام و بازرسی صورت گرفته است و جز به جز این موارد بررسی شده است؛ همچنین این پرونده در مرحله صدور قرار نهایی بود که اسناد جدیدی در خصوص آن اعم از مُهر‌های جعلی کشف شد که باید پیرامون آن‌ها نیز بررسی‌هایی دقیق به عمل آید.

 

رئیس قوه قضاییه گفت: در خصوص پروژه‌هایی که در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال احداث است و شما دانشجویان به آن‌ها معترض هستید باید بگویم که قوه قضاییه مرجع تشخیص اِشکال یا عدم اِشکالِ محیط‌زیستی پروژه‌ها نیست و ما زمانی می‌توانیم به این قبیل موضوعات ورود کنیم که سازمان محیط زیست به عنوان مرجع اصلی، پروژه‌ای را واجد ایراد بداند.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: در یکی از استان‌های شمالی کشور، مسئولان وقت دولتی مصوب کردند که فلان پروژه در فلان منطقه احداث شود و برای این پروژه نیز زیرساخت‌ها و امکانات لازم را از وزارتخانه‌های مختلف فراهم آوردند و صورتجلسه مرتبط با آن را تنظیم کردند؛ سپس مسئول بعدی آمد و گفت این پروژه دارای اشکال است و باید متوقف شود؛ اما ما اعلام کردیم نمی‌توانیم بدون مدرک و دلیل متقن جلوی پروژه‌ای را که در آن سرمایه‌گذاری شده است بگیریم لذا شما مسئول مربوطه باید در گام اول مصوبه و صورتجلسه پیشین در خصوص این پروژه را ملغی کنید و به اصلاح مصوبه بپردازید تا ما بتوانیم به مسئولیت قانونی خود عمل کنیم.

 

این ششمین حضور رئیس قوه قضاییه در جمع دانشجویان از زمان تصدی منصب ریاست دستگاه قضا است.

گفتنی است رئیس قوه قضاییه دو بار نیز در تهران با تشکل های دانشجویی به گفت‌وگو نشسته است.

منبع: میزان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ناشناس
    3

    آخی .بکنیدشون تو اتاقشون به کارای بدشون فکر کنند .

  • ناشناس
    4

    یاد فیلم گنگس نیویورک افتادم که یارواومد پیش بیل وبرگشت به دنیل لوئیس گفت میخوایم برای وجهه دزدیمون چند تا ادمی که وصل نیستند رواعدام کنیم تا مردم فکرکنند تومسیراجرای قانون وعدالت هستیم

  • ناشناس
    4

    جان مادرت دست مفسدین قطع کنید بخدا کوچکترین کم کاری خیانت به خون شهدا هست ..آقای نیازی ک پول ۱۸۰۰ نفر خورد بلا تکلیف مونده واقعا اگه کسی هم دست زندانش کنید مردم به اندازه کافی از مسولین ضربه خوردن نذارید مردم خون دل بیشتر بخورند

  • ناشناس
    3

    الکیه سیاه بازی

  • ناشناس
    2

    دزدی و چپاول و هیزی دروغ و بیسوادی و ری..به ایران شده پول خورد خکک صفتان مسول . البته مقتدریم برای ملت بدبخت و ایران ویران

  • ناشناس
    2

    بالاخره اسم عامل اصلی را نگفتیا !!!

  • ناشناس
    3

    لابد مثل بابک جان مشمول عفو قرار می گیرد .

  • ناشناس
    0

    او زندگی مردم رو نابود کرد باید او را در وسط کویر به وزنه می بستند

  • محمد
    2

    اینجابهشت دزدان و غارتگران جیب مردم است وهیچ بازخواستی هم وجود ندارد کاملا ازاد هستند

  • ناشناس
    0

    این وریر کشاورزی رو اصلا فکر نمی کردم وارد چنین حاشیه ای بشه .. واقعا چه خبره

  • ناشناس
    2

    ملت ایران دیگه خیالتان راحت باشه باغ ازگلی دیگه
    اظهار ندامت کرده و محاکمه نمیشه.

  • ناشناس
    0

    به خاطر خدا به خاطر خدا رئیس و معاونان و مدیران اداری و مالی دانشگاه ارومیه را هم خوب قضاوت کنید و مجازات قطع حقوق بیش از دوسال بدون کوچکترین گناهی بیش از جنایت جنگی است بابا این کشور صاحب داره قانون داره پس چرا اقدام نمی کنید باید تو رسانه های خارجی پخش بشه به خاطر خدا اقدام عاجل دونفر خودسوزی خواهند کرد هشتک دانشگاه ارومیه را بخوانید

  • آزاد
    0

    امضا جعلی
    مهر جعلی
    سر برگ جعلی
    اسم رمز جدید جهت دزدی و اختلاس مومنانه
    مگه میشه زمین 1000 میلیارد تومانی و چای 3/7 میلیارد دلار رو با جعل دزدید و هیچکی متوجه نشود
    مسخره بازی هاتون رو جمع کنید مردم رو چی فرض کردید

  • ناشناس
    0

    اگر راست می‌گویی آنها را به سلول انفرادی بفرست تا درس عبرت برای دیگران باشد.

  • بدبخت
    0

    بخدا یک شورای بخش زمین کشاورزی پدرم را با قولنامه جعلي از دستمون گرفته هیچ کاری نمی تونیم بکنیم ۲سال تلاش می‌کنم یک ملاقات حضوری با رده‌ بالا داشته باشم نمی شود خدا کمکمان کند یا رسول الله ص

  • ناشناس
    0

    سحر تبر ۱۰ سال زندان،وزیر مفسد ۳ سال.

  • ناشناس
    0

    مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید خوب سه سال زندان از کی وچرا مثل زیبا کلام اعلام نکردید به اجرای احکام داده شده یارو برا خودش ول میچرخه تا سر از کانادا دربیاره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها