قیمت طلا در هفته های اعتراضی صنف طلا و جواهر

یازدهمین حراج سکه طلا در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد و از مجموع ۲۹ هزار و ۲۶۳ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، ۱۴ هزار و ۹۳۴ قطعه با میانگین قیمت ۱۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

قیمت طلا در هفته های اعتراضی صنف طلا و جواهر

به گزارش سایت طلا گلدنیوز ، در بازار داخلی طلا و جواهر شاهد رکود هستیم چراکه از ابتدای این هفته صنف طلاوجواهر ، در اعتراض به اجرای سامانه جامع تجارت در صنف طلا و همچنین احتمال اعمال قانون مالیات بر عایدی سرمایه بر سرمایه های فعالان صنعت طلا ، مغازه های خود را در برخی از کلان شهر ها از جمله تهران بسته اند.

آیا سال 1403 طلا بخریم؟

سیدمحمد صادق الحسینی، چهره اقتصادی معروف در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:با وجود جهش چند ماه اخیر و نوسانات این روزها در قیمت جهان اونس طلا پیش بینی‌های نهادهای معتبر و اقدام آنها برای خرید طلا نشان می‌دهد طلا هنوز دارایی خوبی برای امسال است.

حراج سکه و پیش بینی قیمت سکه در سال 1403

در این شرایط اما قیمت سکه و قیمت ربع سکه کمابیش در منطقه صعودی قرار دارد هرچند که برخی از شایعات در خصوص احتمال حراج سکه با ضرب 1403 فعالان بازار سکه را در فاز احتیاطی قرار داده است.

یازدهمین حراج سکه طلا در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد و از مجموع ۲۹ هزار و ۲۶۳ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده،  ۱۴ هزار و ۹۳۴ قطعه با میانگین قیمت ۱۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

همچنین، از مجموع ۷۸۰۲ قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده،  ۴۶۲۳ قطعه با میانگین قیمت ۲۲ میلیون و ۳۶ هزار تومان تخصیص داده شد.

 در حراج سکه تمام نیز  ۱۹ هزار و ۵۸۲ قطعه سکه ثبت سفارش شد که ۱۰ هزار و ۳۷۸ قطعه با میانگین قیمت ۳۹ میلیون و ۲۶۵ هزار تومان تخصیص داده شد. 

Picture1

پیش بینی قیمت 3000 دلاری برای طلای جهانی

از طرف دیگر اما مراکز معتبر بین المللی چشم انداز صعودی قبل توجی را برای اونس طلا پیش بینی میکنند .

به گزارش سایت بازار طلا راهبرد شناسان‌ گلدمن ساکس بر این باورند که فضای مثبت بیشتری برای فلز امن در سال 2024 وجود دارد و می‌گویند تا پایان سال قیمت طلای جهانی به طور بالقوه می‌تواند از ۳۰۰۰ دلار هم فراتر رود.

در پیش بینی قیمت طلا ، طبق گزارش اینوستینگ، راهبردشناسان‌ گلدمن ساکس با استناد به تقاضای قوی برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی بازارهای نوظهور و خانوارهای آسیایی، پیش‌بینی خود را حفظ کردند که این فلز گرانبها تا پایان سال به ۲۷۰۰ دلار در هر اونس تروی افزایش می‌یابد که نشان‌دهنده افزایش ۱۷ درصدی است. آنها پیش‌بینی می‌کنند که اگر تحریم‌های مالی ایالات‌متحده با سرعتی مشابه از سال ۲۰۲۱ تشدید شود،قیمت طلا می‌تواند با ۱۶ درصد افزایش به ۳۱۳۰ دلار در هر اونس تروا افزایش یابد.

همچنین بر اساس گزارش شورای جهانی طلا در سه ماه ابتدایی سال 2024 شاهد رشد خرید طلا توسط بانک های مرکزی دنیا هستیم.

آیا سال 1403 طلا بخریم؟ - تصویر 3

ترکیه رتبه اول خرید طلا در مارس 2024

به گزارش گلدنیوز (بهترین مرجع طلا نیوز در ایران) به نقل از شورای جهانی طلا ، بانک های مرکزی سراسر جهان در ماه مارس ، 16 تریلیون خرید خالص طلا از طریق صندوق بین المللی پول و سایر منابع را گزارش کردند.

در معاملات ماه مارس خریداران عمده همگی از بازارهای نوظهور بودند.

بانک مرکزی ترکیه با ۱۴ تن خرید بیشترین طلا را طی ماه جاری به ذخایر خود اضافه کرد و پس از آن بانک مرکزی هند و بانک مرکزی خلق چین قرار گرفتند.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها