سیل گلستان کدام طرح های گردشگری گلستان را تعطیل کرد؟

سیلاب علاوه بر تخریب شهرها و روستاها بر برنامه های گردشگری که برای جذب مسافران تدوین شدند هم تاثیر داشت و بسیاری از طرح های نوروزی را تعطیل کرد.

سیل گلستان کدام طرح های گردشگری گلستان را تعطیل کرد؟

به گزارش خبر فوری ، هر ساله در آستانه سال جدید و فرا رسیدن نوروز طرح ها و برنامه های مختلفی برای جذب گردشگر و رونق گردشگری گلستان در بخش های مختلف برنامه ریزی می شود. دستگاه هایی مثل شهرداری ها، میراث فرهنگی، دهیاری ها و سایر ارگان ها که در توسعه گردشگری نقشی دارند پای کار می آیند تا با اجرای برنامه های مختلف مسافران بیشتری نسبت به سال قبل به گلستان بکشانند.

امسال هم مانند سال های گذشته برنامه های مختلفی در شهرها و روستاهای گلستان برنامه ریزی شد و دستگاه ها سعی کردند متفاوت از سال قبل باشند.

اما بارندگی های آخر سال 97 و سیلابی که بخش زیادی از استان گلستان را فرا گرفت همه این طرح ها را تحت تاثیر خود قرار داد و بسیاری از آن ها را تعطیل کرد.

سیل گلستان کدام طرح های گردشگری گلستان را تعطیل کرد؟

طرح بالن هوا شد

یکی از طرح های گردشگری که سر و صدای زیادی هم در گلستان و کشور کرد اجرای پروژه بالن سواری در گرگان بود. عبدالرضا داد شهرداری گرگان ابتدای اسفند ماه گفته بود که برای این کار در چند نقطه از شهر مکان یابی صورت گرفته و سرمایه گذار کارهای اولیه را انجام داده و تا 15 اسفند ماه بالن هایشان را در گرگان مستقر خواهد کرد و انشاالله در ایام عید نوروز آغاز رسمی بالن سواری را در شهر گرگان خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: مبدا بالن سواری را در پارک جدیدی که در محور صیاد شیراز ی در حال ایجاد است، در نظر گرفتیم و مقصد نیز بخشی در ناهارخوران و بخشی در حریم اطراف شهر تعریف شده است.

گرچه با گذشت از 15 اسفند هنوز خبری از بالن ها نبود ولی خیلی ها منتظر بالن سواری در گرگان بودند اما سیلاب بهانه خوبی شد تا این طرح هوا شود.

در همان زمان هم عده ای این مساله را به طنز گرفته و با حادثه سریال پایتخت مقایسه می کردند.

سیل گلستان کدام طرح های گردشگری گلستان را تعطیل کرد؟

جشنواره های فرهنگی و اقتصاد روستایی همگی نم کشیدند

قرار بود 30 جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستایی ویژه نوروز در گلستان اجرا شود. یکی از اقدامات راه اندازی ستادهای نوروزی در همه روستاهای گلستان با مدیریت دهیاران است و براساسبرنامه ریزی انجام شده ستادهای نوروزی در سطح بخش، با ریاست بخشداران و در روستاها با مدیریت دهیار و افراد مرتبط تشکیل شده است.

علی نصیبی مدیرکل دفتر روستایی استانداری گلستان گفته بود در ۹۰۷ روستای دارای دهیاری استان این ستادها تشکیل شده که علاوه بر برنامه ریزی جهت پاکسازی عمومی و زیباسازی روستاها، اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را برای اوقات فراغت اهالی و گردشگران مد نظر دارند.

وی از برنامه ریزی برای مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری طی ایام نوروز و آمادگی جهت اسکان اضطراری مسافران و گردشگران و همچنین مدیریت بحران‌های احتمالی خبرداده بود اما بخش زیادی از روستاهای استان در سال جدید در گیر سیلاب و آب گرفتگی شد.

به همین دلیل خبری از 27 عیدگاه روستایی نشد و تمام 30 جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا هم از دستور خارج شد.

سیل گلستان کدام طرح های گردشگری گلستان را تعطیل کرد؟

تعطیلی جشنواره های نوروزی میراث فرهنگی گلستان

میراث فرهنگی گلستان هم از چندین هفته قبل از سال 98 خود را آماده کرد تا استقبال گرمی از مسافران نوروزی داشته باشد. برپایی نوروزگاه های شهری و روستایی و همچنین برگزاری جشنواره های نوروزی از برنامه های این بخش بود اما بخش عمده برنامه های اعلام شده توسط میراث فرهنگی به دلیل سیلاب و بارندگی شدید اجرا شد.

منبع: خبرفوری

73

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها