ساماندهی دستفروشان در گرگان با ایجاد بازارچه دائمی

رئیس کمیسیون خدمات شهری، سیما، منظر و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان گفت: برای ساماندهی دستفروشان در گرگان بازارچه های دائمی ایجاد می شود.

ساماندهی دستفروشان در گرگان با ایجاد بازارچه دائمی

محمدابراهیم جرجانی اظهار کرد: بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها از ایجاد و تأسیس همه اماکنی که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنان یا مخالف اصول بهداشت در شهر ها است، جلوگیری می کند.

وی افزود: براساس این ماده قانونی شهرداری مکلف است از تأسیس کارخانه ها، کارگاه ها و گاراژهای عمومی و تعمیرگاه ها و دکان ها و همچنین مراکزی که مواد محترقه می سازند و اصطبل چهارپایان و مراکز دامداری و به طور کلی تمام مشاغل و کسب هایی که ایجاد مزاحمت و سر و صدا می کنند، جلوگیری کند.

جرجانی همچنین با اشاره به موضوع سد معبر در سطح شهر، اظهار کرد: براساس گزارش سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مقرر شد شهرداران مناطق فضاهای مناسبی را جهت ایجاد بازارچه برای ساماندهی دستفروشان مشخص کنند تا اقدامات لازم برای ایجاد بازارچه های دائمی و یا بازار عرضه میوه و تره بار در دستور کار قرار بگیرد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: همچنین موضوع بحث مراکز خرید بازیافت در محله های کاشانی، صیاد شیرازی و قزاق محله و غیره که مناطق مسکونی تبدیل به مراکز خرید بازیافت شده هم در دست اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: باید نشست ویژه با اتحادیه ها از جمله اتحادیه آهن فروشان و اتحادیه درب و پنجره سازان در کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ برای تعامل به منظور جابجایی این اتحادیه ها از مناطق مسکونی بگذاریم.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها