۱۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال ۹۷ برای گلستان در نظر گرفته شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان گفت: لایحه بودجه سال ۹۷ با اعتبار هزینه‌ای بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان و تملک دارایی‌های سرمایه‌ایی استانی بالغ بر ۶۰۰میلیارد تومان برای گلستان تقدیم مجلس شده

۱۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال ۹۷ برای گلستان در نظر گرفته شد

به گزارش خرفوری به نقل از تسنیم از گرگان ، حسین پیش‌قدم صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره ویژگی‌های بودجه سال 97 و شرایط استان گلستان اظهار داشت: لایحه بودجه سال 1397 کل کشور با اعتبار هزینه‌ای بالغ بر 1300 میلیارد تومان و تملک دارایی‌های سرمایه‌ایی استانی بالغ بر 600 میلیارد تومان برای استان گلستان تقدیم مجلس شده است.

وی افزود: لایحه بودجه 1397 با ویژگی‌هایی مانند انضباط مالی بیشتر 100 درصد دستگاه‌های اجرایی استانی با بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد اعتبارات هزینه‌ای، حرکت به سوی تمرکززدایی با افزایش اعتبارات استان‌ها، کاهش اتکا به منابع حاصل از درآمدهای نفتی و گازی و اتکای بیشتر به منابع حاصل از درآمدهای مالیاتی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان تصریح کرد: توجه ویژه به موضوعات محوری مانند آب، محیط زیست، ساماندهی پسماندها و حمل و نقل ریلی از اولویت‌های برنامه‌ای لایحه بودجه 97 است.

پیش‌قدم گفت: تلاش برای حذف فقر مطلق از طریق تحت پوشش قراردادن همه افراد با درآمد کمتر و بهبود بهداشت و سلامت با نگاه عدالت اجتماعی از مهم‌ترین موضوعات لایحه است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان تصریح کرد: یکی دیگر از اصول لایحه تقدیمی تنوع در تامین منابع مالی برای پروژه‌های عمرانی است که با تلاش‌های صورت گرفته استان، طرح‌های سد شصت‌کلاته گرگان، آزاد راه نوکنده کلاله آشخانه، بیمارستان 320 تختخوابی گنبدکاووس، آبرسانی به شهرهای گرگان، بندر ترکمن، گمیشان، رامیان و شهرهای نوار مرزی استان امکان استفاده از اعتبارات بودجه عمومی دولت و مشارکت بخش عمومی و خصوصی در لایحه بودجه 97 قابل اجرا است.

وی اظهار کرد: با تصویب کمیسیون ماده 23 قانون الحاق 2 بیمارستان جایگزین پنجم آذر گرگان از 381 به 600 تختخواب افزایش یافت تا کمبود تختواب‌های بیمارستان‌های استان برطرف شود و با توجه به ظرفیت‌های لایحه بودجه سال 1397 امکان احداث و تجهیز بیمارستان 500 تختخوابی2 گرگان با مشارکت بخش عمومی غیردولتی نیز امکان‌پذیر شده است.

پیش‌قدم گفت: رشد اعتبارات هزینه‌ای استان گلستان با عددی بالغ بر 15.3 درصد و با 2 درصد بیشتر از میانگین استان‌های کشور در لایحه از نکات مثبت دیگر است که می‌تواند جبران خدمات کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان را در سال 1397 به ارمغان بیاورد.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها