تخلیه آب تالاب گمیشان به دریا

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان گفت: باوجود اینکه در سیلاب اوایل امسال آب خوبی وارد تالاب گمیشان شده بود اما با باز کردن جداره تالاب به سمت دریا با تصمیمی که در آن زمان گرفته شد، کل آب به سمت دریا تخلیه شد.

تخلیه آب تالاب گمیشان به دریا

محمدرضا کنعانی اظهار کرد: سیل اوایل امسال به زیست‌بوم‌های آبی، تأمین منابع و ذخیره‌گاه‌های آبی و احیای پوشش گیاهی و جنگلی، کمک بسیار خوبی کرد.

وی بیان کرد: محدوده پارک ملی گلستان با مساحت بکر و دست‌نخورده بیش از ۹۰ هزار هکتار در بالادست، در کنترل سیلاب نقش مؤثری داشت و جلوی بخش زیادی از سیلاب در آن منطقه را گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان بیان کرد: بعد از سیلاب، تالاب‌های بین‌المللی آلاگل، آلماگل و آجی گل آبگیری بسیار خوبی داشتند.

کنعانی افزود: در تالاب بین‌المللی گمیشان هم آبگیری خیلی خوبی داشتیم اما با تصمیمی که شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در آن برهه گرفت، جداره تالاب به سمت دریا باز شد و کل آب از تالاب به سمت دریا تخلیه شد و متأسفانه نتوانستیم آبگیری که در مجموعه تالاب‌های بین‌المللی دیگر استان داشتیم، در تالاب گمیشان نیز داشته باشیم.

وی با اشاره به آغاز مهاجرت پرندگان آبزی به استان، تصریح کرد: در ابتدای مهاجرت پرندگان آبزی قرار داریم و هرچه به دیماه نزدیک‌تر می‌شویم، مهاجرت پرندگان به اوج خودش می‌رسد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها