افزایش جرایم اینترنتی در استان گلستان

افزایش جرایم اینترنتی در استان گلستان

سرپرست پلیس فتا استان گلستان با اشاره به افزایش بیش از ۹۰ درصدی جرائم اینترنتی، گفت: وقوع جرائم اینترنتی در استان گلستان افزایش یافته است.
وحید صاحبکاران در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان با موضوع فضای مجازی اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‎فرمایند "ا‎همیت فضای مجازی به اندازه دنیای واقعی است".
وی تصریح کرد: در دوران جنگ کهن جنگ سخت را داشتیم که اهدافش تصرف سرزمین‎ها بود و در این جنگ از ابزارها و ادوات نظامی استفاده شد اما از سال 1945 جنگ‎ها نیم سخت شد و تغییر در رویه حاکمان اتفاق افتاد.
سرپرست پلیس فتا استان گلستان با بیان اینکه جنگ نرم از سال 1990 آغاز شد، تاکید کرد: این جنگ اهدافش دگرگونی بود و در آن از شبکه‎های اجتماعی و اینترنتی استفاده می شود.
صاحبکاران ادامه داد: دسترسی به اطلاعات، اخبار، خرید، ارتباط برخی از مزایای استفاده از اینترنت است و استفاده از اینترنت به جرم ختم نمی‎شود اما زیان‎هایی مانند شکل‌گیری شایعات، تبلیغات ضد دین، فروش اطلاعات، گسستگی بین خانواده‎ها، ترویج بی‎بندو باری، عادی سازی روابط غیرمشروع، خیانت در بین کاربران و اعتیاد به مجازی را در پی دارد.
سرپرست پلیس فتا استان گلستان با بیان اینکه 1.6 میلیارد نفر عضو یکی از شبکه‎های اجتماعی است، اظهار داشت: در سال 1340 اینترنت وارد کشور ایران شد و این در حالی است که امروز تقریبا 46 میلیون نفر از جمعیت 80 میلیونی ایران از اینترنت استفاده می‎کند.

منبع: تسنیم

14

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها