داشتن مهارت جنسی در تداوم زندگی زناشویی نقش حیاتی دارد

داشتن مهارت جنسی در تداوم زندگی زناشویی نقش حیاتی دارد

برای داشتن یک زندگی زناشویی خوب داشتن مهارت جنسی باید بسیار با اهمیت و ضروری باشد

از مهمترین مهارت های لازم برای داشتن روابط جنسی سالم و لذت بخش، این است که زوجین باید شناخت خوبی از آناتومی جنسی هم دارا باشند . زن و مرد باید بدانند که واکنش جنسی طرف مقابل چه روالی دارد ،چطور پیش می رود و دو طرف از نظر جنسی و روانی چه تفاوت هایی با هم دیگر دارند .

در واقع زوجین باید درباره تفاوت هایی که از نظر جسمی، جنسی، روانی و روحی با هم دارند آگاهی لازم را کسب و هر یک سعی کنند سهم خود را در جهت بهبود روابط و افزایش اطمینان جنسی طرف مقابل ایفا کنند.

گفت و گوی های صمیمی و کاملا عاشقانه زوجین در خصوص خواسته های جنسی، انتظارات و خیالپردازی های جنسی خود از مهارتهای جنسی مهم دیگر است که برای زوجین عین نان شب واجب و ضروری است ، این صحبت کردن ها کمک می کند تا محرک هایی را که به برقراری یک رابطه جنسی و زناشویی مثبت منجر می شوند، به خوبی بشناسند.

گفتگوی جنسی بین زوجین از جمله مواردی است که روان درمانگران جنسی در مواجهه با مشکلات زوجین در این بخش بدان توجه می کنند

در آموزش مهارت های جنسی به مرد و زن همیشه توصیه می شود مواردی که موجب ایجاد احساس آزار در زن یا مرد حین روابط زناشویی می شود بی پرده و به صورت شفاف در گفت و گوهای جنسی مطرح شود.
به همین خاطر این مسئله که آیا وقتی که زن و مرد می خواهند در مورد مسایل جنسی با یکدیگر گفت و گو کنند بین آنها شرم و حیا وجود دارد بسیار مهم است.

اینکه آیا زن خجالت می کشد در مورد خواسته هایش با همسر خود گفت و گو کند حائز اهمیت است . از این بابت که این مسئله یکی از موانعی است که موجب می شود زن و یا حتی مرد نتواند اوج لذت جنسی را تجربه کند ، تجربه ارگاسم را داشته باشد و خواسته های جنسی و خیالپردازی های خود را با طرف مقابل خود بیان بکند.

اگر پیشنهاد یا انتقادی نسبت به مسایل زناشویی وجود دارد بسیار بهتر است خارج از ا تاق خواب و در زمان غیر از زمان رابطه جنسی بین زوجین مطرح شود، چرا که در این زمان، به دلیل اینکه لایه های بسیاری عمیقی از عواطف دو طرف تحت تاثیر قرار گرفته و انتقاد می تواند به این لایه ها آسیب جدی وارد و فرد را نسبت به مسائل جنسی سرد کند، بسیار حساس است.

از موارد مهم دیگر که در گفتگوی جنسی بین زوجین باید رعایت کرد این است که در رابطه جنسی، زوجین باید از بکار بردن افعال منفی خودداری کرده و اگر خواسته ای وجود دارد، آن خواسته به صورت مثبت بیان شود

به عنوان مثال زوج یا زوجه به جای اینکه از همسر خود بخواهد که این کار را انجام ندهد از او بخواهد کار دیگری را جایگزین و اظهار کند کار جایگزین بسیار لذت بخش تر است.

اگر شما هم جزو زنان و مردانی هستید که فکر می کنند که طرف مقابل باید خودش حدس بزند که شریک جنسی او از چه چیز لذت جنسی می برد و از چه چیز لذت نمی برد باید گفت شدیدا در اشتباهید . شما باید در راه لذت جنسی در رابطه زناشویی راهنمای یکدیگر باشید ، راه لذت دادن به هم را به یکدیگر نشان دهید و درباره آن حرف بزنید

نکته اساسی و مهم دیگر اینکه همه انسان ها از یک نقطه لذت نمی برند و در نقاط حساس با یکدیگر متفاوت هستند؛ امکان دارد نقطه ای از بدن برای فردی تحریک کننده باشد و همان نقطه برای فرد دیگر موجب آزار، اذیت، استرس و درد شود، لذا بسیار مهم و سزاوار است در این خصوص
گفت و گویی بین زوجین صورت گیرد.

منبع: آکاایران

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها