کشتی آزاد جام تختی

جنگ تمام عیار مدعیان داخلی در غیاب کشتی گیران مطرح خارجی

در حالی که رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی آخر هفته جاری برگزار می‌شود تا امروز حضور فقط دو تیم خارجی در این رقابت‌ها قطعی شده است.

جنگ تمام عیار مدعیان داخلی در غیاب کشتی گیران مطرح خارجی

در حالی که در رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی که ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد، تیم عراق تنها تیم خارجی حاضر در مسابقات بود و انتظار می‌رفت در مسابقات آزاد تیم‌های خارجی بیشتر و مطرح تری حضور داشته باشند، اما تا امروز حضور تیم‌های ارمنستان و عراق در این رقابت‌ها قطعی شده و احتمال حضور کشتی‌گیران یکی دو تا کشور دیگر هم وجود دارد. 

درست است غیبت کشتی گیران مطرح خارجی در رقابت‌های جام تختی اعتبار این تورنمنت را که روزگاری بهترین‌های جهان در آن کشتی می‌گرفتند تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما جدال مدعیان عنوان‌دار داخلی قطعا جذابیت این مسابقات را بسیار بالا خواهد برد. 

بر اساس برنامه روز اول این رقابت‌ها (پنجشنبه۴ خردادماه) به رقابت کشتی‌گیران پنج وزن ۵۷، ۶۵، ۷۰، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم اختصاص خواهد داشت که با توجه به معاف بودن رحمان عموزاد، امیرمحمد یزدانی و کامران قاسم‌پور مدعیان اصلی سه وزن ۶۵، ۷۰ و ۹۲ کیلوگرم از شرکت در این رقابت‌ها، گل کشتی‌های جام تختی در روز دوم (جمعه) خواهد بود. 

مدعیان پنج وزن ۶۱، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم روز پنجم خرداد در ارومیه کشتی خواهند گرفت که هیچ کشتی‌گیری در این اوزان از شرکت در مسابقات معاف نیست و ملی‌پوشان اعزامی به جهانی قبلی و مدعیان اصلی روی تشک خواهند رفت. 

رضا اطری در ۶۱، یونس امامی در ۷۴، حسن یزدانی در ۸۶ و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم روز جمعه (۶ خردادماه) مقابل حریفان کشتی خواهند گرفت. 

مسابقات کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی، به‌عنوان چهارمین مرحله از چرخه داخلی کشتی آزاد، روز‌های ۴ و ۵ خرداد در ارومیه برگزار خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها