فرماندار قلعه گنج:

آتش ۱۵ میلیارد تومان به نخلستان های قلعه گنج خسارت زد

فرماندار قلعه گنج از خسارت ۱۵ میلیار تومانی حریق به نخیلات این شهرستان خبر داد.

آتش ۱۵ میلیارد تومان به نخلستان های قلعه گنج خسارت زد

مهدی با اشاره به آتش سوزی عصر جمعه چهارم تیرماه جاری در روستای چاه لُک شهرستان قلعه گنج اظهار کرد: متاسفانه بیش از ۱۵ هکتار از نخیلات که معادل ۱۵۰۰ درخت مثمر است طعمه حریق شدند که بیش از ۱۵ میلیارد تومان به باغداران خسارت وارد شده است.

وی مهار آتش را بعد از ۱۲ ساعت مرهون کمک و همکاری شهرستان های همجوار و دستگاه های اجرایی عنوان کرد و افزود: روستای چاه لُک در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر قلعه گنج واقع شده که تقریبا ۳۰ هکتار باغات و نخیلات دارد و متاسفانه دچار حریق شدند.

رییس ستاد بحران شهرستان قلعه گنج از بررسی علل حادثه توسط کارشناسان خبرداد و گفت: علت این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

وی با ابراز تاسف از خسارت ۱۰۰ درصدی حریق به چهار خانه کپری خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه خانه های کپری همجوار با باغات و نخیلات بودند با تمام اسباب و وسایلشان در آتش سوختند.

فرماندار قلعه گنج گفت: خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی در این حادثه نداشتیم اما خسارات به نخیلات که تنها سرمایه روستاییان محسوب می شوند، رقم زیادی است.

وی با تشریح جزئیات درآمد و خسارت وارده با نخلداران روستای چاه لُک اظهار کرد: در این حادثه به ۱۵۰۰ درخت نخل مثمر که هر درخت به طور متوسط ۵۰ کیلوگرم خرما دارد و قیمت هر درخت معادل ۱۰ سال ثمر آن ۱۰ میلیون تومان است، ۱۵ میلیارد تومان خسارت وارد شده که این رقم به جز خسارت منازل و ... است.

وی از همکاری اعضای ستاد بحران قلعه گنج و شهرستان های همجوار در مهار حریق باغات و نخیلات که ۱۲ ساعت به طول انجامیده، تقدیر کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها