اقدامات پیشگیرانه در ۵ حوزه آبریز کرمان انجام شده است

فرماندار کرمان از انجام اقدامات پیشگیرانه در پنج حوزه شهرستان کرمان خبر داد.

اقدامات پیشگیرانه در ۵ حوزه آبریز کرمان انجام شده است

علی بابایی صبح شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان به اقدامات انجام شده در پنج حوزه آبریز شهرستان کرمان اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه آبریز منطقه ماهان به غیر از بندهای سیمانی و سنگی چهار گورآب نیز اصلاح شده‌اند ضمن اینکه در حوضه آبریز راین لایروبی صورت گرفته و همچنین مشکل بندهای خاکی نیز برطرف شده است.

وی با اشاره به حوضه آبریز شهر کرمان افزود: در این حوزه ۱۳ بند سنگی، سیمانی و خاکی در منطقه ده بالا انجام و تکمیل شده ضمن اینکه با اقدامات صورت گرفته در منطقه گجگین مشکلات حوضه آبریز شهر کرمان به حداقل خواهد رسید.

فرماندار کرمان گفت: در حوزه آبریز شهداد نیز منابع طبیعی اقدامات خوبی انجام داده و کار لایه‌روبی از رودخانه جهر در حال انجام است.

بابایی تصریح کرد: در منطقه کوهپایه که خروجی آب به سمت شهرداران می‌رود ما به صورت ویژه آن‌را پیگیری و با شهرداران هماهنگ کرده‌ایم.

وی گفت: با توجه به اینکه ظرفیت بارندگی در شهر کرمان بین ۲۴ تا ۳۰ میلیمتر است با شهرداری و ارتش و… در خصوص جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهر کرمان هماهنگی شده است.

در این جلسه همچنین مالک اژدری فرماندار راور از آمادگی نسبی شهرستان راور طی یک ماه اخیر و انجام لایروبی رودخانه‌ها و برگزاری مانور بحران لحظه صفر خبر داد و یادآور شد: مهمترین مشکل ما در حال حاضر مربوط به پل رودخانه کال شور است که کار مطالعاتی آن انجام گرفته و باید سریعاً عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی گفت: در بخش کوهساران هم با توجه به زلزله خیز بودن این منطقه ساخت و سازهای مقاومی انجام شده است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها