مرکز بهداشت عنبرآباد از برگزاری ۳۲ مراسم ممانعت کرد

رییس مرکز بهداشت عنبرآباد گفت: کارشناسان بهداشتی این مرکز طی یک ماه گذشته از برگزاری ۳۲ مراسم عروسی و عزا در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ممانعت کردند.

مرکز بهداشت عنبرآباد از برگزاری ۳۲ مراسم ممانعت کرد

علیرضا علیدادی سلیمانی روز پنجشنبه پیشگیری را بهترین راه مقابله با ویروس کرونا اعلام و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.

وی از جانمایی نقاهتگاه موقت شهرستان عنبرآباد خبر داد و گفت: باتوجه به لزوم آمادگی دربرابر افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا، مدرسه فاطمه‌الزهرا به عنوان نقاهتگاه موقت در شرایط اضطراری انتخاب شد.

رییس مرکز بهداشت عنبرآباد با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون کارشناسان بهداشت محیط، سه هزار و ۸۸۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی،۲ هزار و ۷۱ بازدید از اماکن عمومی و ۴۷۵ مورد بازدید از کارگاه های کشاورزی و صنعتی این شهرستان داشتند، از پلمب ۸۲ واحد صنفی و ۳۲ مورد معرفی به مراجع قضایی خبر داد.

وی میزان مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته امحا شده طی سال جاری در عنبرآباد را هفت هزار و ۳۵۰ کیلوگرم عنوان کرد و از کُلر سنجی ۶ هزار و ۷۲۲ مورد، نمونه‌برداری میکروبی ۳۵۴ مورد و ۲۶ مورد نمونه برداری شیمیایی آب آشامیدنی طی سال جاری در این شهرستان خبر داد.

علیدادی سلیمانی به توزیع قرص‌های مکمل در عنبرآباد اشاره کرد و گفت: ۲۷ هزار و ۵۰۰ عدد قرص اسید فولیک، ۲۹ هزار و ۳۰۰ کپسول مولتی ویتامین و ۱۵ هزار قرض آهن برای مادران و همچنین ۶۵ هزار قرص ویتامین دی، سه هزار و ۸۰۰ قطره آهن برای کودکان و هفت هزار و ۵۰۰ قطره ویتامین «آ - د» توزیع شد.

رییس مرکز بهداشت عنبرآباد، دانش‌آموزان و معلمان را سفیران فرهنگ‌سازی مبارزه با ویروس کرونا دانست و گفت: درحال حاظر تنها راه کنترل و جلوگیری از ابتلا به کرونا رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی همچون ماسک زدن، شست و شوی مرتب دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی است.

مرکز شهرستان عنبرآباد در فاصله ۲۶۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها