رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

اولویت اشغال تخت‌های بیمارستانی با بیماران کرونایی است/ کمبود دارو در استان کرمان نداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اولویت اشغال تخت‌های بیمارستانی با بیماران کرونایی است و از ظرفیت تمام بیمارستا‌ن‌های استان کرمان استفاده می‌شود.

اولویت اشغال تخت‌های بیمارستانی با بیماران کرونایی است/ کمبود دارو در استان کرمان نداریم

حمیدرضا رشیدی‌نژاد ظهر امروز در ستاد استانی کرونای استان کرمان که با حضور فدائی استاندار کرمان برگزار شد با بیان اینکه نسبت به سه هفته گذشته تعداد تخت‌های بیمارستانی اشغال شده در استان حدود 80 درصد افزایش پیدا کرده است اظهار داشت:بیماری کرونا در استان و کشور خانوادگی شده و متاسفانه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی جامعه را درگیر کرده است.

وی با بیان اینکه به لحاظ درمان و دارو مشکلی در استان کرمان نداریم اما پرسنل بیمارستانی ما خسته هستند افزود:تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان کرمان محدود است و باید به شدت مراقبت کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت تخت‌های بستری را در برنامه داریم گفت: هر چند در حال آماده باش هستیم، اما پرسنل خسته نمی‌تواند خدمات باکیفیتی ارائه بدهند.

وی با بیان اینکه اگر دستورالعمل بهداشتی تاکید شده رعایت نشود با بحران شدیدی در استان کرمان روبه‌رو خواهیم بود افزود: در پیک سوم بیماری شیوع ویروس کرونا افزایش پیدا کرده و احتمالاً در هفته‌های آینده تعداد مرگ و میرها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

رشیدی‌نژاد با اشاره به اینکه پذیرش بیماران غیراورژانسی در بیمارستان‌ها محدود شده ادامه داد: چرا که محیط بیمارستان آلودگی دارد و حضور در بیمارستان امکان شیوع بیشتر بیماری کویید19 را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه به‌دنبال خلوتی بیمارستان‌ها هستیم و باید از مراجعه غیرضرور به بیمارستان‌ها خودداری شود گفت:رسیدگی به بیماران کرونایی سخت است و اولویت اشغال تخت‌های بیمارستانی با بیماران کرونایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه از ظرفیت تمام بیمارستا‌ن‌های استان برای بستری بیماران کرونایی استفاده خواهد شد تا نگرانی‌ها کاهش پیدا کند افزود:در شهرها کرمان، سیرجان و رفسنجان تعداد بیماران کرونایی حدود دو برابر افزایش پیدا کرده که در بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی با تأکید بر اینکه چاره‌ای جز رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی نداریم و اگر همه رعایت کنند و به افرادی که سهل‌انگاری می‌کنند تذکر داده شود قطعا شاهد کاهش بیماری در سطح شهر خواهیم بود گفت:در حال حاضر مشکل دارو در استان کرمان نداریم و البته هیچ دارویی نیز به‌صورت قطعی عنوان نشده که برای مداوای این بیمار خوب است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها