مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان:

سطح سواد کارگران به طور متوسط از زیر دیپلم به بالای کاردانی تغییر پیدا کرده است

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: سطح سواد کارگران به طور متوسط از زیر دیپلم به بالای کاردانی تغییر پیدا کرده و به تبع آن خواسته ها و مسائل جامعه کار و کارگر نیز تغییر پیدا کرداست.

سطح سواد کارگران به طور متوسط از زیر دیپلم به بالای کاردانی تغییر پیدا کرده است

رضا اسماعیلی امروز شنبه در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان کرمان اظهار کرد: بیش از ۵۳ هزار واحد کارگری در استان کرمان داریم که کد بیمه ای دارند و ۴۸۰ هزار نفر در این کارگاه ها بیمه شده اند.

وی افزود: ۳۴۳ هزار نفر از کارگران استان کرمان بیمه شده اجباری و در بخش های صنعت، معدن و کشاورزی مشغول به کار هستند.

اسماعیلی تصریح کرد: در سال گذشته رشد نزدیک به هفت درصدی را در بیمه شدگان کارگری تامین اجتماعی استان داشتیم که بیشترین رشد در کشور است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: سطح سواد کارگران به طور متوسط از زیر دیپلم به بالای کاردانی تغییر پیدا کرده و به تبع آن خواسته ها و مسائل جامعه کار و کارگر نیز تغییر پیدا کرده لذا باید تعامل بین دولت، کارفرما و کارگر بیشتر باشد.

وی افزود: در استان کرمان بیش از ۶۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی داریم که تعامل بین کارگر و کارفرما را پیش می برند و خوشبختانه مشکلات بسیاری از استان ها را ما در این بخش نداشته ایم.

اسماعیلی تصریح کرد: در استان کرمان هر ساله فراخوان انتخاب کارگر، کارگاه و گروه کار نمونه را داده ایم که در سال ۹۸ تعداد ۱۸۰۰ نفر ثبت نام کردند و ۱۷۵۰ نفر به کمیته داوری راه یافتند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: ۳۴ مورد از این موارد(کارگر، گروه کاری و ...) به کمیته داوری ارجاع و بازدید میدانی انجام شده است و خوشبختانه هر ساله در سطح ملی، از استان کرمان نمونه داشته ایم و در سال جاری نیز گروه کار نخست ملی از استان کرمان است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    عجب!!!! چه افاضه کلامی!!! این کارگران از اول بیسواد،پنجم،سیکل،حتی دیپلم نبودن که بعدا تا مرحله کاردانی ادامه تحصیل داده باشن،و الان جنابعالی پز بدین که سطح سواد ارتقاءپیداکرده. ..!!! بلکه در حقیقت ودر واقع دیپلم و فوق دیپلم هایی هستند که بعد از چندین سال بیکاری، وناامید از کار دولتی و کارمندی مجبورا وارد شرکتی،...شدن با همان مدرک بالا... الآن جنابعالی خبر ندارین!سطح سواد کارگران به فوق لیسانس ارتقاء پیدا کرده!! کجایی کاری ظل الدوله!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها