۱۰ هزار کودک از معلولیت ناشنوایی نجات یافتند

۱۰ هزار کودک از معلولیت ناشنوایی نجات یافتند

به گزارش خبرگزاری تسنیم انوشیروان محسنی‌بندپی در کارگروه اجتماعی استان کرمانشاه اظهار داشت: در سال گذشته یک میلیون و 500 هزار کودک در ایران متولد شد که از این تعداد یک میلیون و 60 نفر غربالگری شنوایی‌سنجی شدند.

معاون وزیر رفاه با بیان اینکه در سال گذشته 10 هزار کودک از معلولیت ناشنوایی نجات یافتند، عنوان کرد: سازمان بهزیستی اعتبارات خوبی دارد و 65 درصد این اعتبارات هزینه معلولان می‌شود.

محسنی‌بندپی با اشاره به سازمان بهزیستی در ستاد اقامه نماز و جشنواره شهید رجایی به عنوان دستگاه برتر معرفی شده است، گفت: سازمان بهزیستی نخستین دستگاه برگزار کننده مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم برای نابینایان جهان اسلام است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در سال گذشته 4240 نفر از طریق مداخلات اورژانس اجتماعی از خودکشی منصرف شده‌اند، افزود: سالانه 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شود.

محسنی‌بندپی از افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی در جوانرود خبر داد و گفت: تا سه ماه ابتدای سال آینده اورژانس اجتماعی در شهرستانهای سنقر و کلیایی، هرسین، صحنه و گیلان‌غرب افتتاح می‌شود.

وی از افزایش دو برابری ظرفیت خط مشاوره بهزیستی 1480 در استان کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: امسال علاوه بر سهم استان یک میلیارد تومان به عنوان مازاد برای تسهیلات اشتغالزایی به استان کرمانشاه اختصاص یافته است.

محسنی‌بندپی یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های بهزیستی را توصیه صرف یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه نگاه ما به استان یک دید حمایتی است اعتبارات ویژه‌ای برای استان در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تحولات قرن حاضر آسیبهای اجتماعی در کشور به صورت متعدد وجود دارد، عنوان کرد: آسیبهای اجتماعی از جمله طلاق، بیکاری، خودکشی و حاشیه‌نشینی تنها مختص ایران نیست بلکه در تمام کشورها وجود دارد.

معاون وزیر رفاه با اشاره به اینکه باید اعتراف که در آسیبهای اجتماعی سیاست روشنی در کشور وجود نداشته است، گفت: تاکنون تنها مسئله سلامت جسمی مورد توجه بوده در حالی که سلامت روانی از اهمیت بالاتری برخوردار است.

بندپی با بیان اینکه در موضوع سلامت اجتماعی باید سیاست مبتنی بر سخت افزاری وجود داشته باشد، افزود: مقام معظم رهبری دغدغه بسیاری نسبت به مسائل اجتماعی دارند و تاکنون چهار مرتبه مسئولان را برا ی ارائه گزارش به حضور خود پذیرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه سه رویکرد در سازمان بهزیستی وجود دارد، عنوان کرد: این رویکردها به دفتر ریاست جمهوری ارائه شده که نخستین رویکرد پیشگیری از معلولیتها است و تاکنون توفیقات زیادی در این راستا به دست آمده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها