دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه:

برخورد با باندهای قاچاق مواد محترقه باید جدی‌تر شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: برخورد با باندهای قاچاق مواد محترقه باید جدی تر شود.

برخورد با باندهای قاچاق مواد محترقه باید جدی‌تر شود

شهرام کرمی با اشاره به در پیش بودن مراسم چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: متأسفانه طی سال‌های اخیر، مراسم چهارشنبه سوری کارکرد سنتی خود را در سراسر کشور از دست داده به نحوی که تعدادی هنجارشکن دست به اقداماتی می‌زنند که شادی مردم را در این روز به غم تبدیل می‌کنند.

وی افزود: در این میان تعدادی افراد سودجو از موقعیت به وجود آمده سو استفاده کرده و با تولید، نگهداری و یا توزیع مواد محترقه و آتش‌زای غیراستاندارد امنیت شهروندان را با تهدید جدی روبرو می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: علاوه بر این موارد، تراکم جمعیت و تجمیع مردم در شرایط کنونی سبب شیوع هرچه بیشتر بیماری خواهد شد، بنابراین هرگونه بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیرقابل جبرانی را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: در این راستا، به منظور حفظ امنیت جانی و مالی مردم حسب ماده یازده و تبصره ماده ۱۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، ضابطین دستگاه قضائی باید نسبت به کشف و انهدام باندهای قاچاق مواد محترقه اقدام کنند.

کرمی تصریح کرد: شناسایی عوامل و مراکز ساخت، شناسایی انبارها، خودروهای فروشنده مواد محترقه و آتش‌زا و مقابله با تهیه و فروش مواد منفجره و محترقه غیراستاندارد و غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه باید به صورت جدی در دستور کار ضابطین دستگاه قضائی قرار گیرد.

وی افزود: بر این اساس، با برخورد قانونی و پلمب انبارها، نتیجه به صورت مستمر همراه مدارک و مستندات به این دادستانی باید ارسال شود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها