بسته بودن مرز پرویزخان سبب کاهش صادرات استان کرمانشاه شد

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: بسته بودن مرز پرویزخان سبب تنزل سطح صادرات استان در امسال شده است.

بسته بودن مرز پرویزخان سبب کاهش صادرات استان کرمانشاه شد

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، کیوان کاشفی در کرمانشاه ، با اشاره به اینکه با وجود وعده بازگشایی مرز پرویزخان در 48 ساعت آینده توسط وزیر کشور این مرز بعد از گذشت یک هفته هنوز غیرفعال است اظهار داشت: بسته بودن سه ماهه این مرز سبب بیکاری بیش از 3000 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم می‌شود.

وی با بیان اینکه هر روز تعطیلی این مرز خسارات زیادی برای استان و کشور در پی خواهد داشت عنوان کرد: این تعطیلی با توجه به ظرفیت بسیار محدود مرز خسروی و بازارچه‌های شیخ صله و شوشمی در تبادلات اقتصادی سبب تنزل سطح صادرات استان در امسال شده است.

کاشفی گفت: با توجه به زلزله مهیب در منطقه و خسارت 7000 میلیارد تومانی این زلزله و رکود شدید حاکم بر اقتصاد منطقه، بازگشایی سریع پرویزخان سبب از سرگیری تبادلات اقتصادی و جنب و جوش اقتصادی در منطقه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستانهای قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب و ثلاث‌باباجانی از قابلیت تجاری بالایی برخوردارند و به طور معمول تجارت و کشاورزی سهم اساسی در اقتصاد این شهرستان‌ها دارد افزود: اساس تجارت این شهرستان‌ها مبتنی بر مرزهای پرویزخان و خسروی است که هرزگاهی با تعطیلی‌های طولانی ناشی از تحولات سیاسی داخل عراق مواجه بوده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه از پیگیری لازم تا بازگشایی پرویزخان خبر داد و گفت: با توجه به باز بودن مرز رسمی مریوان، تداوم تعطیلی پرویزخان جای سؤال دارد و امید داریم به زودی شاهد بازگشایی و انجام صادرات از مرز پرویزخان باشیم.

وی با اشاره به صادرات و ترانزیت حدود سه میلیارد دلاری در سال از پرویز خان گفت: تعطیلی این مرز لطمه زیادی به کل صادرات کشور خواهد داشت.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها