۷۴۱ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در کرمانشاه پرداخت شد

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه با تاکید بر اینکه نیاز به تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج داریم، گفت: ۷۴۱ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از ابتدای سال جاری تاکنون در استان پرداخت شده است.

۷۴۱ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در کرمانشاه پرداخت شد

صابر رحیمی روز یکشنبه در نشست ساماندهی امور جوانان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: سال گذشته ۳۸۰ کارگاه آموزشی قبل از ازدواج در استان برگزار شد که به نوبه خود در کشور بی نظیر بود.

وی افزود: در سال گذشته، ۹۲ درصد تسهیلات ازدواج کرمانشاه پرداخت شد و ما جزء ۶ استان برتر کشور قرار گرفتیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه اعلام‌ کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۵ درصد تسهیلات ازدواج معادل ۷۴۱ میلیارد تومان پرداخت شده است.

رحیمی ادامه داد: همچنین ۷۵۳ پرونده تسهیلات ازدواج نیز در صف انتظار بانک ها برای پرداخت قرار دارد.

وی خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج در سطح استان شد و گفت: بانک های کرمانشاه باتوجه به مشکلات ایجاد شده در پی‌ شیوع بیماری کرونا روند پرداخت تسهیلات ازدواج را به کندی انجام می دهند از این رو خواهان تسریع در این زمینه هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد: در حال ساخت بزرگترین خانه جوان کشور با ۲ هزار و ۲۲۵ متر زیربنا در هشت طبقه هستیم.
رحیمی با بیان اینکه این خانه که شامل آمفی تئاتر، کتابخانه و سالن اجتماعات است، به زودی افتتاح خواهد شد، گفت: زمین این ملک ۶.۵ میلیارد تومان خریداری شد اما ارزش افزوده آن اکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه ستاد ساماندهی امور جوانان کرمانشاه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ جلسه برگزار کرده است، اعلام‌ کرد: تا ۲ سال قبل ۲ مرکز تخصصی ازدواج در استان داشتیم که اکنون این تعداد به ۹ مرکز رسیده است.
نماینده شعب بانک های استان کرمانشاه نیز در این نشست یکی از دلایل کندی روند پرداخت تسهیلات ازدواج را شیوع بیماری کرونا دانست و گفت: ماهانه بیش از ۷۰ نفر درگیر بیماری کرونا و پنج نفر فوتی داریم که از سه هزار نیروی بانک ها بیش از هزار نفر آنها درگیر بیماری شده اند.
بهروز جلیلیان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ هزار و ۴۳۱ فقره تسهیلات ازدواج پرداخت شده است، گفت: وام ازدواج به روز است و حداکثر تا ۲ ماه در صف پرداخت منتظر خواهند ماند.
وی یکی از مشکلات اصلی جوانان در پرداخت تسهیلات ازدواج را نداشتن ضامن دانست و افزود: بسیاری از ادارات برای کارمندان خود که قصد ضمانت تسهیلات ازدواج را دارند گواهی صادر نمی کنند و مدعی هستند که این گواهی تنها برای نزدیکان درجه یک صادر می شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها