ریل به کرمانشاه رسید

مردم کرمانشاه سالیان سال منتظر بودند و الان آخرین کیلومتر ریل‌گذاری انجام و کرمانشاه، به شبکه ریلی کشور متصل شد.

ریل به کرمانشاه رسید

به گزارش خبر فوری به نقل از روزنامه ایران، خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره وعده‌های رئیس جمهوری در حوزه حمل و نقل ریلی می‌گوید:«همان طور که در برنامه‌های سال 96 اعلام شده بود، قرار بود 5 مرکز استان را در این سال به شبکه ریلی متصل کنیم. با توجه به طول خطوط، امسال می‌تواند سال طلایی برای توسعه حمل و نقل ریلی باشد. برنامه این است که با این 5 استان و بقیه مسیرها، 919 کیلومتر ریل جدید مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. تا امروز بالای 500 کیلومتر ریل‌گذاری شده که نزدیک به 300 کیلومتر آن فقط در 4 ماه گذشته امسال بوده است.»
او تأکید می‌کند:«با توجه به اینکه طی 20 سال گذشته سالانه به طور متوسط 200 کیلومتر ریل‌گذاری انجام شده، این عدد بسیار بزرگ است و رکورد بسیار خوبی در برنامه کاری محسوب می‌شود.» خادمی درباره طرح‌های انجام شده می‌گوید: «امسال، راه‌آهن همدان را با حضور ریاست جمهوری مورد بهره‌برداری قرار دادیم و 2 ماه بعد مسافرگیری از همدان به مشهد انجام شد و مسیر عملیاتی شد. کرمانشاه نیز امروز به شبکه ریلی متصل شده و مسیر بعدی، ارومیه است.
در این استان نزدیک به 25 کیلومتر ریل‌گذاری باقی مانده و امیدواریم در کمتر از یک ماه باقی مانده، این کار نیز به پایان برسد و آذربایجان غربی نیز به شبکه ریلی وصل شود.»
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه می‌دهد:«مسیر بعدی هم رشت است که طی 2 تا 3 ماه آینده امیدواریم کار آن انجام شود. تجهیزاتی در این مسیر نیاز بود که به دلیل مشکلات تولیدکننده‌های داخلی، تأمین آن با تأخیر مواجه شد. پنجمین مسیر هم مسیر جدید ریلی به تبریز است که حد فاصل میانه تا بستان‌آباد 55 کیلومتر ریل‌گذاری آن انجام شده و همین امسال به بهره‌برداری می‌رسد.»
خادمی در انتها درباره عمل به وعده‌ها می‌گوید:«به این ترتیب برنامه‌های ابلاغی رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی که شرکت ساخت و توسعه مجری آن بود، مطابق اهداف تعیین شده پیش رفته است و همان طور که شرح دادم، امیدواریم تمام برنامه‌ها در امسال با همکاری و مساعدت سازمان برنامه و بودجه در رأس زمان مقرر، به پایان برسد.»

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها