قیمت زولبیا و بامیه در چهارمحال و بختیاری ۴۰ درصد افزایش یافت

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌پزان شهرکرد گفت: تولیدکنندگان از قیمت مصوب ۱۹ هزار تومان ناراضی هستند زیرا قیمت زولبیا و بامیه نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته اما قیمت مواد اولیه تهیه این شیرینی ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

قیمت زولبیا و بامیه در چهارمحال و بختیاری ۴۰ درصد افزایش یافت

ماه رمضان ماه ضیافت الهی و یکی از بهترین ماه‌های سال است که برکات فراوانی دارد مردم ایران زمین در این ماه به میهمانی خدا دعوت شده و هر چه بیشتر به عبادت پرداخته و روزه‌داری می‌کنند.

روزه‌داران در لحظه پر برکت افطار به حمد و ثنای پروردگار می‌پردازند و سپس زبان از روزه می‌گشایند، ایرانیان در ماه رمضان و برای لحظه افطار موادغذایی ویژه‌ای استفاده می‌کنند.

زولبیا و بامیه شیرینی‌های خوشمزه و ویژه ماه مبارک رمضان هستند که در لحظه افطار و سحر در کنار خرما، نان و پنیر استفاده می‌شود اما این روزها تولید‌کنندگان زولبیا و بامیه در استان به دلیل گرانی مواد اولیه برای تهیه این محصولات دچار مشکل هستند.

تقی امینیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد از افزایش 40 درصدی قیمت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان امسال خبرداد و گفت: سال گذشته زولبیا و بامیه با قیمت 13 هزار تومان در بازار عرضه می‌شد اما امسال با 40 درصد افزایش با قیمت مصوب 19 هزارتومان به فروش می‌رسد.

وی افزود: رمضان امسال اکیپ‌های مشترک تعزیرات، بهداشت، بازرسی و اتحادیه به صورت مشترک بر تولید و عرضه زولبیا و بامیه در استان نظارت دارند.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌پزان شهرکرد عنوان کرد: کارشناسان مرکز بهداشت هر روز از مراکز تهیه زولبیا و بامیه بازدید می‌کنند و با استفاده از دستگاه‌های آنلاین میزان اکسیداسیون روغن مصرفی در تهیه زولبیا و بامیه را در حضور خود متصدی می‌سنجند و سلامت روغن را مشخص می‌کنند.

امینیان با اشاره به اینکه چرخه تولید کارتن در کشور تماما به صورت بازیافتی است، گفت: کارتن‌های مصرفی برای تهیه جعبه شیرینی دارای یک ورق یو.وی، یک لایه ورق آلومینیوم و یک ورق روکش با آرم استاندارد است که کارتن را از نظر بهداشتی برای مصرف آماده می‌کند.

وی ادامه داد: اگر جعبه شیرینی دارای ویژگی‌های فوق نباشد و در داخل یا پشت آن آرم استاندارد وجود نداشته باشد بهداشتی نیست و مصرف آن مشکل دارد.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌پزان شهرکرد عنوان کرد:بازرس اتحادیه و بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به صورت همزمان بر قیمت عرضه زولبیا و بامیه در استان نظارت دارند اما این درحالی است که تولیدکنندگان این محصولات از قیمت مصوب 19 هزار تومان ناراضی هستند زیرا قیمت زولبیا و بامیه نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یافته اما قیمت مواد اولیه تهیه این شیرینی 300 درصد افزایش داشته است و این عادلانه نیست.

امینیان با اشاره به اینکه قنادان استان حاضر نیستند با افزایش قیمت در حق مردم اجحاف شود، ادامه داد: این افزایش قیمت نامتوازن موجب تولید کم و متضرر شدن قنادان استان می‌شود زیرا سهمیه شکری که به آن‌ها داده می‌شود کم است و در بازار آزاد نیز شکر با قیمت 7 هزار تومان عرضه می‌شود که آن هم در بازار موجود نیست و آرد نشاسته و روغن مصرفی در قنادی‌ها نیز با قیمتی 3 برابر گذشته تهیه می‌شود که موجب می‌شود عرضه این محصول در بازار کم شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها