خطای شدید روی شجاع و برخورد در محوطه جریمه

کارشناسی صحنه پنالتی و اخراج بازیکن استقلال

دیدار تراکتور و استقلال با سه صحنه بحث برانگیز داوری همراه بود.

کارشناسی صحنه پنالتی و اخراج بازیکن استقلال

سه، دیدار حساس تراکتور و استقلال در هفته بیست و پنجم لیگ برتر در شرایطی با تساوی بدون گل به پایان رسید که سه صحنه مشکوک قضاوت پیام حیدری در این مسابقه را تحت تاثیر قرار داد.

اولین صحنه مشکوک مسابقه در دقیقه ۲۲ رخ داد؛ جایی که دست مهرداد محمدی برخوردی با صورت شجاع خلیل‌زاده داشت که باعث شد حیدری بازیکن استقلال را با کارت زرد جریمه کند. این تصمیم در شرایطی صورت گرفت که تراکتوری‌ها اعتقاد داشتند محمدی باید اخراج می‌شد.

همچنین در دقیقه ۵۰، مهرداد محمدی در پی برخورد با عارف آقاسی در محوطه جریمه روی زمین افتاد و در شرایطی که آبی‌پوشان اعتقاد به خطای پنالتی داشتند، داور دستور به ادامه بازی داد. در دقیقه ۶۲ نیز در محوطه جریمه برخوردی بین دو بازیکن تراکتور و محمدحسین مرادمند رخ داد که مورد اعتراض هواداران استقلال قرار گرفت.

نظرات کارشناسان داوری درباره این صحنه‌ها را در ادامه می‌خوانید:

برخورد مهرداد محمدی و شجاع خلیل‌زاده (دقیقه ۲۲- مشکوک به اخراج)

محمدحسین ترابیان: بازیکن مهاجم با ساعد دست با بی ملاحظگی به صورت مدافع ضربه می‌زند و اعلام خطا و اخطار از سوی داور به درستی صورت گرفت. در این صحنه ضربه وارده شدت نداشت و بازیکن مهاجم مرتکب خطای شدید نشد.

مهدی عالیقدر: بازیکن آبی بی احتیاطی می‌کند، لذا اخطار کافی بود.

ابراهیم میرزابیگی: این صحنه خطای شدید تلقی نمی‌شد و اخطار کافی بود.
تورج حق‌وردی: بازیکن استقلال باید اخراج می‌شد.

بابک وسیله‌بر: تمامی فاکتورهای برخورد شدید محرز نیست. دست بازیکن آبی حین حرکت به عمد به صورت بازیکن قرمز برخورد می‌کند که شدت مضاعفی مشاهده نمی‌شود. بنابراین خطای بی پروایی تلقی شده که جریمه آن ضربه آزاد مستقیم و کارت زرد می‌باشد.

سعید علینژادیان: داور به درستی به بازیکن تیم آبی کارت زرد نشان داد. خطا با یک بی ملاحظگی همراه است و شدت خطا به اندازه ای نیست که بازیکن مستحق کارت قرمز باشد.

 برخورد عارف آقاسی و مهرداد محمدی (دقیقه ۵۰- مشکوک به پنالتی)

محمدحسین ترابیان: برخورد طبیعی بین بازیکن مدافع و مهاجم در محوطه جریمه و ادامه بازی تصمیم صحیح داور. در این صحنه در زمان نزدیک شدن مدافع دوم به مهاجم، بازیکن مهاجم بدن خودش را به مدافع می‌زند و قصد گرفتن خطا از مدافع را دارد که داور با توجه به فاصله و زاویه خوب، به درستی ادامه بازی می‌دهد.

مهدی عالیقدر: به هیچ وجه خطا نیست و ادامه بازی تصمیم صحیح می‌باشد، زیرا این یک برخورد کاملا فوتبالی است.

ابراهیم میرزابیگی: یک برخورد فوتبالی بود و خطایی اتفاق نیفتاد. تصمیم داور مبنی بر ادامه بازی درست بود.

تورج حق‌وردی: هیچ خطایی اتفاق نیفتاد.

بابک وسیله‌بر: در این صحنه دو بازیکن برای تصاحب توپ چلنج دارند و برخورد معمول فوتبالی اتفاق افتاده و سرنگون می‌شوند، ادامه بازی بهترین تصمیم می‌باشد. در ضمن داور در فاصله و زاویه مناسبی قرار دارد.

سعید علینژادیان: تصمیم داور مبنی بر ادامه بازی کاملا صحیح است. یک چلنج نرمال بین مدافع و مهاجم است که داور با جایگیری مناسب و فاصله خوب از صحنه دستور به ادامه بازی داد.

برخورد گوستاوو واگنین و ارسلان مطهری با محمدحسین مرادمند (دقیقه ۶۲- مشکوک به پنالتی)

محمدحسین ترابیان: تصویر واضح نیست.

مهدی عالیقدر: تصویر واضح و قابل ارزیابی نیست.

ابراهیم میرزابیگی: صحنه برخورد درست مشخص نیست و نمی‌توانیم نظر قطعی بدهیم.
تورج حق‌وردی: هیچ خطایی اتفاق نیفتاد.

بابک وسیله‌بر: از این زاویه فیلمبرداری خطایی مشاهده نمی‌شود. با توجه به زاویه و فاصله مناسب داور، می‌توان به نظر ایشان در ادامه بازی اعتماد کرد.

سعید علینژادیان: زاویه دوربین خیلی مناسب نیست ولی به نظر می‌رسد تصمیم داور مبنی بر ادامه بازی صحیح است.

منبع: ورزش3
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها