«رحمان عموزاد» اولین طلایی ایران در بیشکک

نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ایران با شکست کشتی‌گیر مغول، انتقام شکست سنگین در فینال بازی‌های آسیایی را گرفت و قهرمان آسیا شد.

«رحمان عموزاد» اولین طلایی ایران در بیشکک

در ادامه رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک قرقیزستان، رحمان عموزاد نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای جهان و ۲ طلای آسیا در فینال مقابل تولگا تومور اوچیر دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۱ و طلای بازی های آسیایی ۲۰۲۳ از مغولستان به روی تشک رفت و در پایان در یک مبارزه سخت با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و برای سومین بار صاحب مدال طلای آسیا شد.

عموزاد سال گذشته و در فینال بازی های آسیایی چین با نمایشی سوال برانگیز برابر این کشتی گیر مغول با نتیجه سنگین ۱۱ بر یک شکست خورده بود.

عموزاد پیش از این در دور نخست مقابل ژولدوشبیکوف‌ دارنده مدال‌های طلای امیدهای جهان ۲۰۱۹ و طلای بزرگسالان آسیا ۲۰۲۰ از قرقیزستان در یک مبارزه سخت با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در دومین مبارزه مقابل سئون یو هو از کره جنوبی با نتیجه قاطع ۷ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. عموزاد در نیمه نهایی نیز مقابل عباس رحمان اف از ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

رحمان عموزاد

پیش از این ابراهیم خواری نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران با شکست مقابل حریف خود از کره شمالی از رسیدن به مدال برنز بازماند.

در ادامه رقابت های ۵ وزن نخست، امیرمحمد یزدانی در ۷۰ و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم تا دقایقی دیگر برای کسب مدال طلا به روی تشک می روند و محمدحسین محمدیان نیز آخرین نماینده ایران در روز نخست این مسابقات است که برای کسب مدال برنز وزن ۹۷ کیلوگرم مبارزه خواهد کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها