رونالدو به ایران می‌آید اما او را نمی‌بینیم/ پُز لشکرکشی نادر به هندوستان و افسوس امروز هواداران پرسپولیس

ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند و رونالدو در راه است، اما کسی او را نمی‌بیند و یک درآمد هنگفت بلیت‌فروشی هم از کف سرخ‌پوشان می‌رود.

رونالدو به ایران می‌آید اما او را نمی‌بینیم/ پُز لشکرکشی نادر به هندوستان و افسوس امروز هواداران پرسپولیس

تصور کنید؛ هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد روزی کریس رونالدو به فوتبال عربستان بیاید و پیراهن النصر را به تن کند، هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد النصر در لیگ قهرمانان آسیا با پرسپولیس هم‌گروه شود، هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد بلافاصله بعد از این هم‌گروهی، روابط ایران و عربستان بهبود بیابد و مصوبه بازی نمایندگان دو تیم در زمین بی‌طرف لغو شود، هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا شرایط فعلی ورزشگاه آزادی را برای میزبانی از ستارگان نصر تایید کند.

 همه این اتفاقات رخ داد، اما باز هواداران پرسپولیس قادر به تماشای کریس و رفقا نیستند. چرا؟ چون دو سال پیش صفحه رسمی اینستاگرام این باشگاه در استقبال از بازی پرسپولیس و گوا یک پست عجیب به انتشار رسانده و این بازی را با لشکرکشی نادرشاه افشار به هندوستان مقایسه کرده بود! در مطلب نوشته بودند جوانان پرسپولیس می‌روند تا غنیمتی ارزشمندتر از کوه نور و دریای نور(!) به ایران بیاورند. هندی‌ها دیدند، برآشفتند، شکایت کردند و کنفدراسیون هم علاوه بر جریمه نقدی، پرسپولیس را به محرومیت از همراه داشتن هوادارانش در یک بازی محکوم کرد. برای اینکه سلسله شگفتی‌های این داستان باورنکردنی کامل شود، پرسپولیس یک فصل از حضور در آسیا دور ماند تا محرومیت کذایی، درست در همین بازی حیثیتی و تماشایی اعمال شود؛ مسابقه‌ای که صد هزار ایرانی می‌توانستند با یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال ملاقات کنند، اما نشد.

بعد از تایید میزبانی تهران از النصر، باشگاه پرسپولیس به کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه نوشت و خواهان بخشش این محرومیت شد، اما AFC مخالفت کرد. حالا وزارت ورزش پای کار آمده و در حال نامه‌نگاری‌های مجدد است.

پولادگر، معاون وزارتخانه هم گفته تلاش می‌کنند مشکل پرسپولیس حل شود. خوب است که هنوز فکر می‌کنیم با لابی و خواهش و تمنا می‌شود مشکلات را حل کرد! نمی‌دانیم نهایتا چه خواهد شد، فقط این را می‌دانیم که آدم عاقل نباید خودش را در چنین چاهی بیندازد. باشگاه‌های ما حتی آن‌قدر حرفه‌ای نیستند که «رسانه» را جدی بگیرند. فوتبال را جنگ می‌بینند و گاهی با همین ادبیات داخلی، رقبای خارجی را خطاب قرار می‌دهند. نتیجه کار هم این است که ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند و رونالدو در راه است، اما کسی او را نمی‌بیند و یک درآمد هنگفت بلیت‌فروشی هم از کف سرخ‌پوشان می‌رود. حالا شما در نظر بگیرید اگر قرار بود با بیانیه‌نویسی‌های مبتذل داخلی هم برخورد شود، چه احکامی باید صادر می‌شد!

منبع: دنیای اقتصاد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    1

    رونالدو میاد ایران باید پول خرج کرد ببیننش اما نادر شاه به هندوستان حمله کرد کلی طلا و جواهر با خودش اورد فرقش اینه

    نظرات شما -
    • سیاوش سلطان
      1

      نفس دنیای اقتصاد و خبرفوری نشر دهنده رو بریدی ، ناشناس آشنا خودتی پهلوان کلام 🌹👍

    • بلبل
      1

      گودرز چه ربطی به شقایق داره رفیق ؟؟

  • ناشناس
    1

    مصداق زبان سرخ، سر سبز میدهد بر باد.....

  • 1

    ما ایرانی جز پرحرفی و پرچونگی هنر دیگه ای نداریم مثل اینکه...
    حرافی و خودمغروری انسان رو ذلیل میکنه

    نظرات شما -
    • سیاوش سلطان
      0

      چطوری ذلیل ، در غیر اینجالت ایرانی نیستی 🤔🤠

  • احمد
    0

    اینها برنامه ریزی و عمدی بود .چون تو شهریور نباید تو‌ ورزشگاه مردم تجمع کنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها