نامه خطرناک فیفا؛ زنان به ورزشگاه نروند، فوتبال ایران از درجه اعتبار ساقط می‌شود

بیست‌و‌سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران قرار است از روز چهارشنبه با تأخیری حدودا یک‌هفته‌ای برگزار شود. این مسابقات پیش از این قرار بود روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شود ولی شدت گرمای هوا و تعطیلی 48‌ساعته در سراسر ایران، بهترین فرصت را در اختیار فدراسیون فوتبال ایران گذاشت تا از احتمال محرومیت، موقتا هم که شده جان سالم به در ببرد.

نامه خطرناک فیفا؛ زنان به ورزشگاه نروند، فوتبال ایران از درجه اعتبار ساقط می‌شود

بیست‌و‌سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران قرار است از روز چهارشنبه با تأخیری حدودا یک‌هفته‌ای برگزار شود. این مسابقات پیش از این قرار بود روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شود ولی شدت گرمای هوا و تعطیلی 48‌ساعته در سراسر ایران، بهترین فرصت را در اختیار فدراسیون فوتبال ایران گذاشت تا از احتمال محرومیت، موقتا هم که شده جان سالم به در ببرد. ماجرا بسیار واضح و شفاف است: فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌هایی مجزا به فدراسیون فوتبال ایران، خط‌و‌نشان کشیده‌اند که اگر در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران هم اجازه حضور زنان در ورزشگاه‌ها صادر نشود، باید منتظر عواقب سختی باشند. لحن این نامه‌ها به قدری جدی است که مسئولان ورزشی ایران را بر آن داشته تا نه‌تنها اجازه حضور زنان در ورزشگاه‌ آزادی را صادر کنند بلکه به تیم‌های شهرستانی هم برای اولین بار اجازه دهند درهای ورزشگاه را به روی زنان علاقه‌مند به تماشای فوتبال بگشایند. البته که این موضوع چندان ساده نیست، چون همان‌طور‌که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران پیش از این اعلام کرده، شورای امنیت مجوز حضور زنان در ورزشگاه‌ها را صادر کرده ولی این مورد به تنهایی کافی نیست و باید پنج نهاد دیگر هم چراغ سبزشان را برای ورود زنان به ورزشگاه نشان دهند. این مورد دوم در روزهای اخیر به بن‌بست رسیده بود و شرایط برای حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران مساعد نشد. به همین دلیل بود که مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به هر دری زدند که بازی‌های هفته اول لیگ به تعویق بیفتد به این امید که بتوانند با رایزنی‌های متعدد این مشکل را تا حدودی رفع و رجوع کنند.

برای اولین بار، اوایل مرداد بود که انتشار نامه‌ سرپرست سازمان لیگ خطاب به مهدی تاج، پرده از سختگیری نهادهای بین‌المللی برای ورود زنان به ورزشگاه برداشت. در رسانه‌ها، تصویری از نامه محمدرضا کشوری‌فرد، سرپرست سازمان لیگ فوتبال ایران به مهدی تاج منتشر شد که نشان از تهدید جدی کنفدراسیون فوتبال آسیا داشت. در بخشی از این نامه این‌طور عنوان شده بود که «همان‌طور‌که مستحضرید، ورود بانوان حتی به‌صورت محدود از مواردی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اعتباربخشی مسابقات رسمی الزام نموده است و مراتب را در تاریخ 6/7/2023 به فدراسیون فوتبال اعلام نموده است. اگر چنین نشود باعث بی‌اعتباری مسابقات رسمی داخلی و حتی ایجاد مشکلاتی برای تیم‌های ملی خواهد بود...». در این نامه به‌طور بسیار واضحی عنوان شده که اگر درهای ورزشگاه در بازی‌های لیگ به روی زنان گشوده نشود، مسابقات فوتبال در ایران از درجه اعتبار ساقط خواهد بود؛ فوتبالی که همین روزها با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کند، بدیهی است که توان تحمل یک ضربه کاری دیگر را ندشته باشد.

البته که این موضوع پایان ماجرا نیست چون به غیر از کنفدراسیون فوتبال آسیا، فیفا هم نامه‌ای خطرناک به فدراسیون فوتبال ایران فرستاده و رسما تهدید کرده که اگر مشکل ورود زنان به همه ورزشگاه‌های ایران حل‌وفصل نشود، فدراسیون فوتبال باید منتظر عواقبش باشد. همین نامه باعث شده بود تا مهدی تاج به فکر پیدا‌کردن راهی برای تعویق شروع رقابت‌های لیگ برتر باشد. او قریب به دو هفته قبل دراین‌باره گفته بود: «ورود بانوان مسیر خودش را طی می‌کند و مصوبه‌های لازم گرفته شده است. درحال‌حاضر به دنبال ورزشگاه‌های مناسب هستیم که آمادگی لازم را داشته باشند. شاید آغاز لیگ یکی، دو روز به خاطر این موضوع عقب بیفتد. به‌هرحال باید این مشکلات رفع شوند». اگرچه مهدی تاج در آن روز بخصوص از نامه تهدیدآمیز فیفا اسمی نبرده بود ولی سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ به‌وضوح، دلیل تعویق بازی‌های لیگ برتر ایران را حل‌وفصل‌نکردن موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها دانست و در ادامه از نامه فیفا هم نام برد. «با توجه به اینکه از طرف سخنگوی دولت تعطیلی اعلام شد و هم‌زمان به دلیل آماده‌نشدن زیرساخت‌های ورزشگاه برای حضور بانوان، دیدیم اگر مسابقات با تأخیر یک‌هفته‌ای برگزار شود و هر دو مورد برآورده ‌شود و شرایط حضور بانوان که موضوع اصلی فدراسیون و سازمان لیگ است محقق می‌شود. سازمان لیگ درباره تعویق مسابقات از سوی تیم‌ها بر سر حرف خود بود تا زمانی که دیدیم زیرساخت‌ها آماده نیست و از طرف دیگر نامه فیفا برای فوتبال ایران خوشایند نبود و نگرانی‌هایی ایجاد کرد و به محض اینکه بحث گرمای هوا پیش آمد، فرصت را مغتنم شمردیم».

فدراسیون فوتبال به‌طور مشخص عنوان نکرده جزئیات نامه دریافتی از فیفا چیست ولی «ناخوشایند» و «نگران‌کننده» بودن آن امری است که در اظهارات آنها کاملا مشخص شده است. ولی اتفاق عجیب در این زمینه اینکه با وجود چنین نامه‌ای به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال هنوز نتوانسته مجوز لازم برای ورود زنان به همه ورزشگاه‌ها را بگیرد. پیش از این مهدی تاج گفته بود که چهار ورزشگاه در سه شهر، می‌توانند پذیرای ورود زنان باشند که در خبری عجیب، اسمی از ورزشگاه آزادی در آن بین دیده نمی‌شد. دو ورزشگاه شهر اصفهان، ورزشگاه گل‌گهر و ورزشگاه فولاد در زمره ورزشگاه‌هایی بودند که قبلا مجوز را گرفته بودند ولی حالا در آستانه شروع رقابت‌های لیگ برتر این چهار ورزشگاه دوباره آب رفته و فقط به یکی رسیده است. آن‌طورکه سهیل مهدی گفته فقط گل‌گهر سیرجان در هفته نخست می‌تواند میزبان زنان تماشاگر باشد.

نامه تهدیدآمیز فیفا در شرایطی به فدراسیون فوتبال ایران رسیده که پیش از این هم در چند نوبت این کار را کرده بود. مهم‌ترین آنها حوالی سال 98 بود که رسما از مسئولان فوتبال ایران خواسته شده بود تا به غیر از بازی‌های ملی، زمینه برای ورود تماشاگران در بازی‌های لیگ هم فراهم شود. پیش‌تر و زمانی که حسن روحانی، ریاست‌جمهوری ایران را بر عهده داشت، جانی اینفانتیو، رئیس فیفا، در بخش سی‌آی‌پی فرودگاه امام با روحانی دیدار کرد و از او قول گرفت تا زنان وارد ورزشگاه‌ها شوند. دولت به فیفا قول مساعدت داد ولی آن قول فقط در بازی‌های ملی و فقط در شهر تهران اجرا شد. هرچند آن‌هم به‌صورت کامل و همیشگی نبود. بعدها فیفا با ارسال نامه‌ای دیگر خواست تا به غیر از بازی‌های ملی، بازی‌های باشگاهی هم با حضور زنان برگزار شود. فصل گذشته چند بازی در ابتدای فصل چنین شد و بعد با شروع التهابات پرونده حضور زنان در ورزشگاه دوباره بسته شد. این بار فیفا نه‌تنها خواسته تا زنان دوباره به ورزشگاه برگردند بلکه هشدار داده که این اتفاق باید در تمامی ورزشگاه‌های ایران رخ دهد. اینکه بند تهدیدآمیز این نامه دقیقا چه چیزی باشد مشخص نیست ولی لحن مسئولان فدراسیون فوتبال نشان از نگران‌کننده‌بودن آن دارد. فدراسیون فوتبال پیش از این بارها به این مورد اشاره کرده که درباره ورود زنان به ورزشگاه به تنهایی تصمیم‌گیر نیست و باید سایر نهادها هم چراغ سبز نشان دهند؛ چراغی که فعلا فقط به کرمان و شهر سیرجان نشان داده شده است. آیا انجام فقط یک بازی با حضور تماشاگران زن، برای مسئولان فیفا قابل قبول خواهد بود؟

منبع: روزنامه شرق
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 75
  • ناشناس
    8

    از اول باید همینطور عمل می‌کرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      قوانین و عهدنامه ها و مقاوله نامه ها و کنوانسیون های بین المللی برای حکومت ایران پشیزی ارزش ندارد! در حکومت ایران فقط برخی قوانین داخلی قابلیت اجرایی دارد!

    • ناشناس
      3

      تا نباشد چوب تر فرمان نبرد گاو نر حقا که درسته شعور کیلو چنده

    • ناشناس
      5

      الحق که جوگیرترین و نفهم‌ترین ملت جهان هستیم

      تا امریکا چهار تا تفنگدار میفرسته فوری میگن امریکا میخواد اینا رو ساقط کنه!! یادشون میره که امریکا در تمام این ۴۵ سال در همه بزنگاه‌ها حامی اینا بوده و هست

      تا فیفا یه نامه میده فوری میگن فیفا میخواد اینا رو محروم کنه!! یادشون میره که فیفا در تمام این سالها با اینها همه‌جوره مماشات کرده

      تا یارو چهار تا حرف مفت میزنه فوری صف میبندن که بهش رای بدن!! یادشون میره که ۴۵ سال عمرشون با همین حرفهای مفت به فنا رفت

      واقعا احمق‌ترین ملت جهان را داریم

    • ناشناس
      14

      راست گفتی امثال تویه غرب زده ی بی دین احمق ترین های جهان هستن

  • ناشناس
    0

    شده حکایت تقابل ورزشکاران ایران و اسراییل!که ورزشکاران ایران دایما خودشان را به مصدومیت می زنند دیگر باعث لوث شدن موضوع شده!خب شتر سواری که دولا دولا نمیشه!یکبار همین اول اعلام کنید که نهادهای مختلف تصمیم گیر خارج از ورزش در ایران اجازه ورود زنان به ورزشگاهها را نمی دهند و عملا نمی شود آنها را به ورزشگاه راه داد و تمام!مرگ یه بار شیون هم یه بار!

    نظرات شما -
    • 4

      خانم ها ورزش و ورزشگاه دارن.
      کی گفته که در بازی های بانوان خانم ها نمیتونن برن ورزشگاه؟

    • ناشناس
      1

      ناشناس 19:17!خب درست!همین را به فیفا و ای اف سی بگویند.

  • 🐜
    4

    غزل فوتبال ایران خوانده شدحالابرید باخیابانی خاطره بازی

  • هموطن
    2

    مرسی

  • ناشناس
    5

    دست از زن ستیزی بردارید...محیط ورزشگاه‌ها از محیط خیابانها ناسالمتر که نیست...زنها هر روز در خیابان‌ها در معرض هزار گونه حرف زشت افراد معلوم الحال هستند...اعتراض هم نمی کنند چون می دانند قوانین از زنها حمایت نمی کنند...

    نظرات شما -
    • یعنی چه؟
      69

      کشور ما کشور حسین است
      معنی ندارد دختر و پسر در ورژشگاهها به تجاوز و لخت شدن و بوسه بپردازند
      همه دختران و پسران فقط برای تن فروشی و بدکاره گی به ورزشگاه میروند
      بچه شیعه باید شرم کند
      بچه مسلمان
      مگر اینکه شما خود را شیعه و مسلمان ندانید

    • ناشناس
      0

      اگر شیعه و مسلمان اعتقاد امثال تو است...من قطعن نه شیعه هستم و نه مسلمان و نه می خواهم باشم

    • 2

      اشتباه منفی دادم

    • ناشناس
      0

      این افراد کاملا شناخته شده هستن واز کسانی خط میگیرند که میگویند محیط را باید ناامن کرد تا خانمها رعابت کنند

  • ناشناس
    6

    انشاالله تحریم بشه ، ضمنا چطور در تاریکی شبهای محرم دسته ها عزاداری زن و مرد باهم هستند یا در پیاده روی اربعین زنهای زیر چادر که صدها مرد وجود دارد می‌خوابند حمام میرن اشکال شرعی ندارد ولی نشستن روی صندلی ورزشگاه اشکال دارد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      میلیاردها لایک

    • ناشناس
      23

      اون مردها و زنهای شرکت کننده در مراسم پیاده روی اربعین حسینی مذهبی و با حیا و مقید هستن، توی اون مراسم میلیونی گاها از نبود جا، افراد کف خیابان میخوابن.
      زنها و دخترها محجبه و چادری هستن نه هفت فلم آریش کرده.
      اکثرا هم با خانواده هستن، یعنی زنها کنار شوهر و فرزندان شون میخوابن.

    • 2

      این تندروها که شعور فهمیدن ندارن برای اهداف خودشان همه چی حلاله

    • 1

      در مراسم حج مردان نیمه برهنه کنار خانمها طواف می کنن آیا از نظر مذهبیون تندرو این اشکال شرعی ندارد؟

  • ناشناس
    2

    فشار از بیرون .باعث شده مسولیین ورود زنان را ازاد کنند....ایا حتما یه فشاری از بیرون باید مسولیین احساس کنند....چرا خودشان عاقلانه تصمیم نمیگیرند.

  • ناشناس
    4

    شاید به زور فیفا زنان بتوانند به ورزشگاه بروند.

    نظرات شما -
    • 8

      ورزشگاه برن کی چی بشه؟
      از تو تلویزیون نمی تونن نگاه کنن؟
      یعنی الان دقدقه تون ورود زنها به ورزشگاه مردانه آزاد هست؟

    • 2

      درب هیچ ورزشگاهی که بازی بانوان در اون برگزار میشه به روی بانوان بسته نیست.
      چرا اصرار دارید که نمیزارن برن ورزشگاه؟
      موضوع اینه که بانوان میخوان برن ورزشگاه آقایون خوب چرا؟
      ضرورتی داره؟

  • ناشناس
    2

    بسیار عالی

  • میلاد
    1

    بسته شدن کمیته امداد در افغانستان
    حذف زبان پارسی از افغانستان
    بسته شدن هلال احمر در افغانستان
    عدم پرداخت بدهی ایران توسط عراق و کره
    عدم تحویل سوخو روسیه به ایران
    عدم سرمایه گذاری قابل ملاحظه چین در ایران طبق قرار داد ۲۰ساله
    هو شدن ایرانی در مسابقات جوانان در عراق
    عدم حضور سفیر عربستان در ایران علیرغم صلح ظاهری
    به حراج گذاشتن نفت کشور با تخفیف بالا برای دور زدن تحریم نفتی
    ....
    حکومت اسلامی در حال حذف از تمام مناسبات جهانی.
    تیک تاک .تیک تاک

    نظرات شما -
    • تبریز
      24

      تمام عریضه شما، زیر سر اربابت شیطان بزرگ و توله های قلاده بگردن داخلیش می‌باشد . تفکر

    • ناشناس
      0

      خطاب به تبریز
      بصیرتت کجا رفته؟ این حرفا را دژمن تو دهن من گذاشته.البته به همراهی سوید و دانمارک و رزژیم صهیونیست.
      چرا دژمن شناسیت ضعیفه؟
      خخخ

    • 5

      تمام دنیا آمریکا و چند کشور پیرو هست؟

  • ناشناس
    0

    فوتبال می‌خواهیم چیکار فوتبال قدیم خوب بود الان بهتر بگی پولتبال

  • کهگسان
    2

    یه مثل قدیمی میگه
    تا نباشد چوب تر . فرمان نبرد ......

    یعنی خارجی باید بهتون معنای انسانیت و احترام به مونث رو یاد بدهد !؟

    واقعن خجالت داره
    خجالت داره که طرف از اون ور دنیا داره انسان بودن و آزادی و احترام رو
    به زور بهتون بفهمونه
    تا کی میخایی دگم و عقب مونده رفتار کنین

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      به خانمها به عنوان نیمی از جامعه انسانی...

    • 3

      خنده دار هست که رفتن بانوان به ورزشگاه آقایون میشه احترام به زن؟؟؟
      زن تو این کشور جایگاه خیلی بالایی داره.
      در مورد احترام به زن از نظر خارجی ها باید بگم اگه به زن احترام میزارن ، پس چرا آمار خشونت نسبت به زنان در اونجا بالاست؟
      پس چرا نگاهشون به زن ابزاری و کالایی هست؟
      این احترام هست؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس
      0

      درسته منظور آقایانی که اینجا از حقوق زن حرف می‌زنند همینه
      این‌ها بی‌حرمتی و سواستفاده از زن رو رعایت حقوق زن می‌دونن

  • ناشناس
    1

    بهتر این فوتبال دوزاری با هزینه های گزاف کلا جم شه بهتره البته من مخالف حضور زنان نیستم چون حق خانوماست اما از فوتبالیستهایی ک حیف نونن خوشم نمیاد

  • ناشناس
    1

    تاریخ نشون داده که اینها فقط حرف زور میفهمند. برا همین مردم ایران عاشق دونالد ترامپ هستند چون فقط اون و دولتش اینها رو میشناختن

  • بلبل
    0

    امیدوارم این اتفاق بیوفته .

  • اسی
    0

    استادیوم رفتن یا نرفتن،مسأله این است!

  • 😀😀😀😀😀
    7

    ابر و باد و ماه و خورشید و فلک دست بدست دادن تا پوست تندروها رو بکنن😂😂😂
    ای جااان،مرسییی فیفا😂😂😀😄😂😂😁😁😁

  • وحید
    0

    همین الان هم فوتبال ایران از درجه اعتبار ساقطه

  • ناشناس
    1

    اگر اجازه داده بشه زنا فوتبال ما مرداد رو ببینن ماهم تقاضا داریم بریم فوتبال زنان رو ببینیم وگرنه فیفا بایدفوتبال ایرانو تحریم کنه «چه کچل حسن چه حسن کچل»

    نظرات شما -
    • 2

      بله ، اگه قرار باشه هر قانونی رو از خارج رعایت کنیم باید بله قربان گوی اونا باشیم.
      ما خودمون اصول و قانون داریم.
      هیچ جا اختلاط بدون ضرورت مرد و زن به نفع هیچ کدومشون نبوده

  • HOSEIN KAVIANI
    2

    به امید روزی که در همه زمینه ها اینچنین شود .

  • ناشناس
    28

    این انگلیسیا و آمریکایی ها چون خودشون هرزه هستن می خوان فحشا را همه جا گسترش بدن لعنت به فمنیست ها

  • ناشناس
    0

    مسوولان مشغول ساخت زیر ساخت هستند،این چه زیر ساختی است که بعد از ۴۰ سال هنوز تمام نشده؟؟؟چرا پشت زیر ساخت قایم شده اید؟؟؟مرد و مردانه مثل طالبان بگویید ما به این موضوع اعتقاد نداریم،چرا مسوولان حکومت اسلامی همه چیز را گردن دشمن و زیر ساخت می اندازند؟؟؟اگه قرار بر ساخت زیر ساخت بود،تا کره مریخ هم می توانستید،زیر ساخت درست کنید.

    نظرات شما -
    • 1

      یعنی اختلاط زن ومرد خارجی ها باعث افتخار و برتری هست؟؟؟
      اونا خودشون دارن چوب اختلاط بدون ضرورت مرد و زن رو میخورن.
      آمار خشونت و طلاق و کارهای زشت و ناپسندشون رو مطالعه کنید

    • ناشناس
      0

      مردان چوب نخوردند زن‌ها خوردند
      مردان خوشبحالشون هم هست این زنه که حقش پایمال شده...
      فکر می‌کنید چرا مردان اینقدر کامنت می‌گذارند تا زن و مرد قاطی بشن؟؟؟؟؟

  • محمد گندم نژاد(طوسی)
    0

    الهی که تحریم بشه تا این موضوع ختم به خیر بشه. اینهمه اجتماعات که زن و مرد با هم حضور دارند مثل راهپیمایی ها،زیارت اربعین امام حسین، سینماها و ...اشکال ندارد،اما حضور بانوان در استادیوم‌های ورزشی منع دارد.برای فریب می‌گویند زیر ساخت ها آماده نیست.استادیوم آزادی که زمان شاه ساخته شد و بازی های آسیایی در آنجا برگزار گردیده است.

  • ایرانی جانباز
    1

    مسولین ایران تمام بسیج شدن برای حجاب دوتا مو چرابیرونه بابا. بسیج بشید معشیت مردم را این رییسی نمتونه کمکش کنید درست کنه تمام فساد بی بندو بار از ناحیه گرانیه حال دوتا خانوم هم برن ورزشکاه قران خدا خط میفته چرا تمام مسولین دوست دارند لونه زنبور را انکلک بکنند بعد فردا یه راهپیمای راه بندازند بگن به مقدسات توهین شده والا برای ایرانی افت داره این حرفها کهنه شده فکر اساسی بکنید کم فته انگیزی کنید

    نظرات شما -
    • 2

      موضوع اقتصادی مهمه ، ولی اینکه رعایت نکردن حجاب رو موضع کوچیک فرض کنیم ساده لوحی هست.
      این موضوع میتونه تبدیل بشه به یک موضوع امنیتی بزرگ و باعث ویرانی بشه.

  • ناشناس
    14

    مرگ بر فیفا

  • ناشناس
    0

    باشگاه های دولتیِ همیشه بدهکار بودجه بیت المال خور/ سود صنعت فوتبال از زمان تاسیسش برای مردم/ به جهنم که ساقط شود/ بازنشسته بیچاره دنبال یک وام بیست میلیون تومنی آن وقت از بودجه بیت المال چندصد میلیارد تومن از پولِ بیت المال حروم هیچ چی می شود / به جهنم که ساقط شود

  • ناشناس
    12

    باید با مشارکت کشورهای ضد امپریالیست و با ریاست کشور خودمان اتحادیه فوتبال جهانی اسلامی تشکیل دهیم و الگوی فوتبال برای جهانیان باشیم . گور پدر امپریالیسم .

    نظرات شما -
    • موث طفیز
      0

      شما میتونین برای خودتون فوتبال 28 نفره در 3 نیمه 36 دقیقه با 2 تا داور راه بندازی
      کسی کاری به کار شما نداره
      برو انجام بده
      فقط دیگه نمیتونی پاتو از کشور بزاری بیرون و با کشورهای دیگه یا تیمهای خارجی مسابقه بدی
      چون 201 کشور دیگه دارن به قوانین فیفا گوش میدن و هر چی اون بگه میگن چشم
      مثلن برای والیبال و بستکبال و تنیس و ... هم میتونی
      ازین فکرهای هوووووووشمندانه از خود بدی بیرون
      چون در بین 8 میلیارد آدمی
      هیچ کسی به این درجه از نبوغ و هوش نرسیده که شما رسیدی
      بازم بابت هیجانات فکریتون متشکریم
      اگر لطف کنی بابت مشکلات هوایی فضایی اقتصادی تجارت بین الملل و ... هم برای مملکت نظر بدی
      ما رو مستفیظ نمودندی

  • ناشناس
    0

    اقا یا خانم یعنی چی تو میتونی هر چی بخوای باشی و در جهلتت بمانی !از طرف مردم حرف نزن عقب افتاده ی ذهنی!

  • ناشناس
    14

    فوتبالی که از توش علی کریمی ها بیان بیرون
    همون بهتر که نباشه

  • ناشناس
    11

    غلط کردن .به اونا چه ربطی داره.مرگ بر فیفا .مرگ بر آلبانی نشین .مرگ بر آمریکا

  • ناشناس
    3

    انصاف بدهید این بودجه پول را اگر به شما وام بدهند بهتر است یا خرج دلال های فوتبالی بکنند/ حداقل این طوری پول بر می گردد/ نه اینکه همیشه چند هزار میلیارد بدهکار باشد/ مردم و افکار عمومی از دولت و نظام مطالبه کنند

  • تربتی
    1

    این مسولین که اصلا فوتبال برای شان اهمیتی ندارد از خدا می‌خواهند کل لیگ تعطیل شود.

  • رسول
    0

    نوشته 5 نهاد دیگر باید تایید کنن حضور زنان رو اون 5 تا نهاد و چهل تای دیگه هم در برابر اراده فیفا پشمک هم نیستند فکر کردید کی هستید که خلاف جهت دنیا می خواهید حرکت کنید

    نظرات شما -
    • 0

      اولا ما بنده فیفا و هیچکس دیگه نیستیم.
      ثانیه ما اصول و قوانین داریم و خودمون تصمیم میگیریم.
      اگه قرار باشه هر چی بگن ما هم بگیم چشم؟
      ثالثا تقلید بی چون و چرا از دنیا یعنی نادانی و گمراهی.
      قرار نیست هر کاری که دنیا میکنه ما هم انجام بدیم.
      قرار هست درست و اصولی حرکت کنیم.

  • سلام
    0

    معنی گاو نر و چوب تر را امروز تمام قد فهمیدم

  • ناشناس
    1

    زنان هم مثل ما مردها انسانند اینها که از ورود زنان به ورزشگاه ها جلوگیری میکنند انسان نیستند که زنان را جدا از جامعه میدانند واحتمالا خودشان از مادرانشان به دنیا نیامده اند واز زیر بوته به عمل آمده اند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      از زیر بوته که نه. از نقطه‌ی انتهایی روده‌ی بزرگ پدرشون به عرصه‌ی گیتی قدم نهاده‌اند

    • 0

      زنان برای خودشان بازی دارن و ورزشگاه و هیچ کس اونا رو از فتن به ورزشگاههایی که بازی های بانوان برگزار میشه منع نکرده.
      آقایان میرن ورزشگاه بانوان؟؟؟
      خانم ها هم نمیرن؟؟؟ این کجاش بی احترامی و نادیده گرفتن هست؟؟؟
      یعنی نباید حد و حریم بین زن و مرد باشه؟؟؟
      چرا بعضی ها اینقدر به حریم و حیا بی تفاوت شدن؟؟؟

    • 0

      چرا فیفا باید برای ما تعیین و تکلیف کنه؟؟؟
      بازی آقایان هست چه الزامی هست که حتما بانوان حضور داشته باشن؟
      مگه خانم ها بازی ورزشی ندارن؟مگه درب ورزشگاههایی که بازی بانوان برگزار میشه به روی بانوان بسته است؟؟؟
      فیفا در حدود خودش تعیین و تکلیف کنه.

    • 0

      آقایان بازی ورزشی و ورزشگاه دارن ، بانوان هم بازی و ورزشگاه دارن.
      کجای این قضیه مشکل داره که هر کس تو محیط مناسب خودش ورزش و فعالیت کنه؟؟؟
      حتما باید مرد وزن اختلاط بدون ضرورت داشته باشن؟؟؟
      یعنی هر قانونی که وضع میکنن باید بگیم چشم؟

  • ب.ن
    0

    جالب بودد 😆😆
    کلا از همه چیز ساقطیت😁😁

  • ممد
    0

    خدا کنه جمع بشه این فوتبال مسخره با یه مشت بازیکنای بی سواد و مفت خور.

  • ناشناس
    1

    دهات ما هم زمین ورزشی داره مجوز بدهید چندتا هم پیرزن هستند می‌فرستیم تماشا مشکل حل میشه

  • ۹
    0

    به این کار میکن دروغکو و دزدی بجای خبر رسانی .اخه چرا یک دروغ میسازید بعد روش دروغ باز میذارید .دراینده نزدیک ببکار میشوید ودشمن خدا

  • ناشناس
    1

    یه خورده فکر کنید چرا فیفا باید براش ورزشگاه رفتن بانوان مهم باشه؟
    یعنی هر چی فیفا گفت ما باید انجام بدیم؟

  • 2

    خانم ها بازی دارن ، ورزشگاه مخصوص خودشون هم دارن ، چرا اینقدر اصرار به تداخل بین مرد و زن هست؟
    واقعا این ضروری هست؟
    خوب شرایط مناسب برای بانوان فراهم بشه که هم ورزش کنن و هم تماشای ورزش تو محیط مناسب خودشون.

  • ایرانی آباد و آزاد
    2

    مگر مجامع بین المللی فشار بیاورند و اینها کمی به فکر مردم بیفتند وگرنه اینها بوئی از انسانیت نبردند و برای رفاه و آرامش و آسایش و رضایت و خشنودی و سفره و زندگی مردم هیج کاری نمی کنند !!!

  • ناشناس
    0

    بهتر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها