کریمی: بیرون گود نشسته‌اند و می‌گویند لنگش کن!

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو گفت:‌ متأسفانه ما همیشه منتظر هستیم که اگر کسی از ما جلو زد او را به عقب بکشیم و عادت کرده‌ایم درد را بگوییم، اما درمان را نگوییم.

کریمی: بیرون گود نشسته‌اند و می‌گویند لنگش کن!

مرتضی کریمی در پاسخ به این سؤال که عملکرد تیم ملی تکواندو در این زمان کوتاهی که برعهده فریبرز عسکری واگذار شده است را چطور ارزیابی می‌کنید، عنوان کرد: عملکرد تیم ملی با عسکری را فعلاً نمی‌توانیم با دوره‌های قبل مقایسه کنیم ما باید به عقب بازگردیم و ببینیم چه بودیم و به کجا می‌رویم؟ عسکری دست تنها و دست خالی است. وقتی ما در مورد مسابقات گرندپری اظهار نظر می‌کنیم باید به این نکته توجه کنیم که چه کسانی مجوز حضور در این مسابقات را دارند؟ نفراتی که در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند مجوز حضور دارند و اینطور نیست که همه بتوانند در این مسابقات شر‌کت کنند. نکته دیگر اینکه بحث اعزام تیم ملی به مسابقات به خاطر مشکل گرانی ارز دردسرساز شده است.

وی در ادامه افزود: ما در بحث زیرساخت‌ها به مشکل خورده‌ایم، زمانی که باید بازیکنان زیادی را به مسابقات اعزام می‌کردیم این کار را انجام نداده‌ایم و تعداد کمی را به مسابقات اعزام کردیم، از همین نفراتی که در اختیار داریم در تمام مسابقات استفاده کردیم و برخی از نفرات ما فرسوده شدند و سن قهرمانی آنها بالا رفته است. ما در رابطه با این موضوع یک مقدار ضعیف عمل کرده‌ایم. در بخش نوجوانان و جوانان عملکرد فدراسیون در زیرساخت‌ها خوب بوده، اما در بخش بزرگسالان ما که به دنبال کسب سهمیه المپیک بودند عملکرد ضعیف بوده، چون تعداد محدودی تکواندوکار را ما در بخش بزرگسالان آماده کردیم و حالا دست ما خالی است. در بازی‌های آسیایی تیم ملی با عسکری خوب عمل کرد، اما ما در مسیر رسیدن به المپیک و کسب امتیاز ضعیف عمل کردیم تلاش ما در زیرساخت‌ها غلط بوده است.

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سؤال که چه کسانی مقصر این تصمیمات غلط هستند، گفت: مربیان مثل بی‌باک و مقانلو خیلی اشتباه کردند، آنها باید بازیکنان جوانی را به تیم ملی تزریق می‌کردند. آنها باید در هر وزن چند تکواندوکار را آماده نگه می‌داشتند. روس‌ها و کره‌ایی‌ها با ما و دیگر کشورها اردوهای مشترک یک ماهه برگزار می‌کردند و حالا همان نوجوانان و جوانان برای المپیک و مسابقات دیگر آماده می‌شوند و حالا آنها از ما جلو زده‌اند. بحث دیگر بحث مشکلات مالی است. فدراسیون تکواندو به خاطر گرانی ارز با مشکلات مالی روبه‌رو شده و به همین دلیل در هر مسابقه‌ای نمی‌تواند شرکت کند، به خاطر مشکلات ارز ما نمی‌توانیم بازیکنان بیشتری را به مسابقات اعزام کنیم در نتیجه کارمان برای کسب امتیاز های لازم دشوار شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی‌ها از عملکرد عسکری انتقاد می‌کنند آیا به نظر شما این انتقادها در شرایط فعلی منصفانه است یا خیر، گفت: یک وزنه ۲۰۰ کیلویی را مقابل عسکری گذاشته‌اند و می‌گویند آن را بلند کن. او شاید زور بزند و بتواند یک مقدار وزنه را بلند کند، اما به هیچ عنوان نمیتواند روی سر ببرد، کادر فنی عسکری از نظر تعداد ضعیف است. یک نفر باید در کادر فنی تمرین‌ دهنده باشد، یک نفر مدیر فنی، یک نفر مربی بدنساز باشد اما در حال حاضر،کادر فنی تیم ملی 2 نفره است. تکواندو نیاز به اتاق فکر دارد، اما مواردی را که به آن اشاره کردم را در اختیار نداریم؛ پس نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که باید همه کارها را برعهده عسکری و یک بخش کوچکی را هم به دوش بسحاق (مربی تیم ملی)بیندازیم. مسابقات جهانی نزدیک است اما هنوز تکلیف تیم ملی روشن نیست، هنوز معلوم نیست کادر فنی همین دو نفر باقی خواهند ماند یا کادر آنها قوی‌تر خواهد شد. به نظرم باید صبور بود و عجولانه نباید در مورد عملکرد عسکری انتقاد کرد.

کریمی در ادامه، عنوان کرد: بهترین موقعیتی که تکواندوی ایران پیش‌رو دارد، مسابقات جهانی است. اگر بتوانیم در مسابقات جهانی امتیاز بگیریم و کسب سهمیه کنیم موفق شده‌ایم در غیر این صورت با مشکلات مالی و عدم اعزام‌ها ما نمی‌توانیم در مسابقات مختلف شرکت کنیم و به راحتی سهمیه بگیریم. پس با این حساب مسابقات جهانی مهم است و کار ما برای رسیدن به المپیک توکیو سخت است. ما نمی‌توانیم به این زودی بگوییم که عسکری موفق بوده یا نه؟ سوال من این است، فدراسیون تکواندو شورای فنی دارد آنها چه کار برای سرمربی تیم ملی کرده‌اند؟ چقدر راهکار به او نشان داده‌اند؟ ما کمیته فنی داریم، اعضای این کمیته چقدر در تصمیماتی که گرفته شده دخیل بوده‌اند؟ عسکری دست تنها است و برخی‌ها بیرون نشسته‌اند و می‌گویند لنگش کن.

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما دلیل انتقادهای اخیر مهدی بی‌باک و برخی از اعضای سابق تیم ملی تکواندو از عملکرد عسکری چه چیزی می‌تواند باشد، گفت: همه ما باید برای موفقیت تکواندو تلاش کنیم متأسفانه ما همیشه منتظر هستیم که اگر کسی جلو رفت او را به عقب بکشیم و سعی نمی‌کنیم از او جلو بزنیم، ما عادت کرده‌ایم درد را بگوییم اما درمان را نگوییم. عسکری تلاش می‌کند، اما ما چقدر موفق بودیم به او کمک کنیم؟ اگر دلسوز هستیم باید با او تماس بگیریم، به او مشاوره بدهیم نه اینکه مشکلات را به رسانه‌ها بکشانیم. همانطور که بنده مدام با عسکری در تماس هستم و تجربیاتم را در اختیار او قرار می‌دهم منتقدان نیز اگر دلسوز هستند با او تماس بگیرند و نقطه نظرات خود را به او بگویند. اگر بخواهیم سرمربی تیم ملی را تنها بگذاریم کار او سخت خواهد بود. همه کشورها به دنبال سرمایه‌گذاری هستند اما هنوز تکلیف تیم ملی ما مشخص نیست. متاسفانه فدراسیون در حاشیه ها را باز گذاشته و باید یک مقدار همت کند و منتقدان را جمع کند و همه به تیم ملی کمک کنند.

منبع: فارس

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها