انتقاد شهرام ناظری از صدا و سیما

خواننده باسابقه کشورمان نسبت به رویکرد صداوسیما در قبال پخش بدون اجازه آثارش گله مند است.

انتقاد شهرام ناظری از صدا و سیما

شهرام ناظری در این زمینه گفت: «صداوسیما چهل و دو سال است که بدون اجازه من و بدون رعایت حق و حقوق من از نظر کپی رایت و از نظر انسانی، به تجاوز خود ادامه داده است.»

خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی انتقادش به صداوسیما را اینگونه ادامه داد: «هر گونه اعتراضی که کردم جهت پخش نکردن آثارم از رادیو و تلویزیون تا امروز ترتیب اثری داده نشده است.»

او در پاسخ به پرسش دیگری درباره آثار جدیدی که به عرصه موسیقی کشور عرضه خواهد کرد، گفت: «چندین اثر نیمه تمام هست ولی هیچ مرکزی یا موسسه ای نیست که فقط مخارج تهیه اثر را بپردازد.»

شهرام ناظری در خرداد ماه امسال کنسرت آنلاین «آوای دوست» را در تالار وحدت اجرا کرد؛ کنسرتی که از نگاه او خالی از اشکال نبود. او پس از پخش این کنسرت در فضای مجازی، تاکید کرده بود که اگر می دانست سازها را قرار است از نمای دور نشان بدهند، بدون شک با این مساله و انجام آن به صورت جدی مخالفت می‌کرد.

خواننده نام آشنای کشورمان در آن زمان به رویکرد صداوسیما در قبال نمایش ساز اشاره و همین مساله را دلیل تمایل نداشتن به همکاری با صداوسیما، عنوان کرده بود. به این ترتیب که گفته بود، «عملکرد اینجانب در این سال‌ها به وضوح نشان می‌دهد که به دلیل همین نقطه نظرها و اختلاف سلیقه‌ها که با صداوسیما داشته‌ام و اینکه در تلویزیون سازها را پشت اجسام مختلف پنهان می‌کنند، در این دهه ها هیچگونه همکاری با رادیو و تلویزیون نداشته ام و حتی حق و حقوق طبیعی خودم را از صداوسیما دریافت نکرده‌ام.»

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • لیلی کاشانی
    0

    با سلام. مسئله ای که آقای ناظری مطرح می‌کنند راجع به عدم نمایش واضح ساز در تلویزیون، رویکرد صدا و سیما به نظر مراجع تقلید هست... و روسای سازمان تصمیم گیرنده نیستند، و متاسفانه همین به روز نبودنها (که البته موسیقی سنتی ما در دنیا حرف اول رو میزنه و عمری بلند مدت داره) یکی از عواملی هست که باعث میشه مردم رو به ماهواره بیارند، ما هم از شبکه سراسری TV رو گاهی تماشا میکنیم، رشته ام هنر هست و نمی‌دانم نشان دادن ساز چه انحراف اخلاقی برا بیننده ایجاد میکنه؟!؟!؟ بهتر نیست حوضه علمیه محترم قم نگاهی به پشت بامها بیندازند و درصد دیش‌ها رو به تماشا؟... مردم بیشترشان عوام هستند و سرگرمی می‌خواهند، عالم و فاضل نیستند... ایشان موسیقی سنتی و اصیل ایرانی را که میتونه بسیار برنامه ساز باشه در TV رو بدون در نظر گرفتن اثرات مخرب ساز آن حذف کردند و مانع ایجاد می‌کنند که نتیجه چه بگیرند!؟!... یعنی هیچ مشکل دیگری در جامعه ما وجود نداره، فقط ساز ساز و.. هست که جامعه رو به خطر انداخته است،!!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    ۱۰۰۰نفر بهتر از شهرام ناظری در این کشور به خوانندگی مشغول هستند انحصار تمام شد

    نظرات شما -
    • محبت
      0

      راست میگی منظورت خواننده های لس انجلسی است باشه کاستو بده ماست بگیر

    • ایرانی
      0

      اصلا حالت خوب نیست

  • ص
    0

    همه شما از طریق صدا و سیما مشهور شدید .والا خیلی هنرمندان با استعداد هستند که بلحاظ عدم دسترسی به صدا و سیما تا ابد گمنام می مانند..

  • سرباز وطن
    0

    سلام دوستان شهرام ناظری باد کدوم بادکنکه

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      وقت خوابته

  • نیستان رفتندو هستان میرسند
    0

    بااحترام زیاد به این هنرمند جلیل کشورمان. اما ازنظرمنطق،انتقادش به جا نیست.چون وقتی قبلا آثار هنرمندی در رسانه ملی پخش میشود و همان اول هم خودش راضی است. ازآن ببعد اگر با استقبال مردمی مواجه شد،دیگر تمام ملکیت اثر بنام آن هنرمند نیست،بلکه خودمردم طالب ومشتاق هم سهم بزرگی از برخورداری از آن اثر فاخر دارند. بجای این قهرودعواهای بچگانه بهتر است آدم کمی صبرکندتااوضاع تغییر کند(مثل همین تغییررییس سابق سیما و بازگشت به فضای آزاد ومردمی)

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      جناب ، ایشون فرمودن 42 ساله بدون اجازه ی من آثارم رو صدا و سیما پخش میکنه ، حق و حقوق اشخاص نباید نادیده گرفته شه

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    نظام و بلندگوی آن یعنی صدا و سیمای ضد مردمی و جناحی هیچوقت به هنرمندان و نخبه های واقعی و دوست داشتنی و محبوب مردم احترام نگذاشتند !!!!! نمونه بارز آن را در فوت استاد بزرگ شجریان مردم دیدند و زاویه نظام با مردم کاملا مشخص و عمیق شد در این واقعه... !!!

  • رستگاران
    0

    مردم اسیر قوم ظالم هستند .ظلم یعنی به شکایت شهرام ناطری هم چون شجریان توجه نشود.آنقدر بی توجهی که هنرمندی برای احقاق حقوق اولیه و پیش پا افتاده خود آشکارا گله کند که 42 سال است توجه نمیشود.دلم برای کارگران قسمتهای مختلف شهرداریها میطپد که جقوق ناچیز خود را شش ماه شش ماه دریافت میکنند.

  • طه
    0

    حرام خدا هیچ گاه با خواست و نظر مردم حلال نمی شود چون مردم خیلی چیزها دلش میخواد مراجع تقلید هم از خودشان هیچ چیز نمی گویند از آیات و روایات حلال و حرام خدا را استنباط می کنند مردم می خواهد خوشش بیاد میخواد نیاد.

    نظرات شما -
    • نادر
      0

      برو بخواب که خوابت ثواب دارد.

    • ملت ایران
      0

      برو پایین بچه بگیر بخواب

    • ناجی
      0

      چی میگی..؟!! نوشتنت هم مثل اراجیفت چرت و پرتِ. زنده باد استادان شجریان فقید و شهرام ناظری و عزیزان بزرگ ایران

  • بابک
    0

    آقای شجریان عزیز هم همین حرف دهاالکی ما را را از ربنا خودش محروم کرد حالا یه بچه جاش میخونه . بابا بذار مردم خوش باشند با این صدات

  • هه هه
    0

    آخوند و اجازه؟!! نشنیدی میگن اجازه ما هم دست شماست حاج آقا؟

  • حسن بابایی
    0

    سلام و درود به هنرمندان هنر موسیقی کشور عزیز ایران،، اول احترام به همه حقوق هنرمندان،، از زمانی که انقلاب اسلامی در کشور به رهبریت حضرت امام خمینی رحمت الله که مجب گردید سلطنت طاغوتیان در این کشور چیده شود،، صدای اعتراضات هنرمندان موسیقی پیش کسوت ایران درآمد،، یه سئوال از شما بزرگواران دارم، در8سلا دفاع مقدس برای استقلال کشور همگی جان دادن خون دادن میلیون ها معلول وشیمیایی و خانواده های بی سرپرست بجا ماندن،، آیا این عزیزان حقوقی نداشتن،،؟ آیا این شهدا وجان بازان و ایثارگران برای اعزام به جبهه از مقام معظم رهبری اجازه گرفتن؟ این عزیزان جان خود را دادن بدون هیچ ادعایی،، چطور میشه در 40 سال از اقتدار انقلاب با حضور حقیقی خودشان درانقلاب صداشون درنیامد ولی در موسیقی اصیل ایرانی فریادت ن بلند شد مگر شعر و ادب و فرهنگ هنر شما برای کدام کشور است،، یا کدام حکومتی است که درحال حاضر به تاریخ تمدن گذشته پیوسته است؟ مگر هنر نیاید برای کشور وملت وخانه فرهنگ باشد؟ لطفأ مشخص کنید برای کدامین فرهنگ آهنگ و یا آوازخوانی میکنید؟ در زمان مرحوم استاد فقید آقای شجریان هم اتفاق افتاد، و نوعی مبارزه وجبهه گرفته شد در مقابل کشور وانقلاب و حاکمیت،، فکر می‌کنم این نوع رفتارها موجب کم رنگ شدن هنر هنرمندان می‌گردد و برای خانه فرهنگ متأسفم که به هنر موسیقی ایرانی اهمیت نمی‌دهد،،

  • محمدباقر اسفندیاری
    0

    سلام... چی بگیم والا.. اولش که نذر و نیاز که معروف بشن برن صدا و سیما... بعدشم که معرف میشن اینجوری... خدایاااااا خودت عاقبتمون رو ختم به خیر کن

  • علی
    0

    سلام امیدوارم با حضور جناب جبلی بارقه امید برای هنرمندان ایجاد شود امثال فردوسی پور مجددا به صدا و سیما برگردند و مدیران خودخواهی که باعث رنجش فردوسی پور و شهرام ناظری شده جبران کنند. دل شجریان را که شکوندند ناراضی از صدا و سیما از دنیا رفتند

  • به حسن بابایی
    0

    چی رو به چی ربط میدی آخه؟! به خدا تیمارستان لازمی

  • ما زنده کش مرده پرستیم
    0

    کامنت ها رو که میخونم میبینم که خیلی‌ها اصلأ شوالیه آواز ایران رو نمی‌شناسند و دیمی نظر میدن، بابا اول ببینید شهرام ناظری کیه؟نظر اهالی موسیقی رو در مورد ایشون بپرسید و خودتون مطالعه کنید تا بفهمید با کی طرفید، من تعجب میکنم که شما اصلاً الفبای موسیقی رو بلد نیستید، بعد درباره یک استاد بلامنازع آواز ایران نظر میدین؟!

  • ایرانی
    0

    صدا و سیما فقط بلده جنگ و خونریزی و مسائل افغانستان و عراق و سوریه لبنان رو به تصویر بکشه.. هرچی آثار فیلم و سریال های ما قبل دوران فسیل رو که هست نمایش مبده... و بگذرم........

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها