معرفی ظرفیت‌های گردشگری اراک در ایام نوروز/ خدمت‌رسانی ‌به مردم افزایش یابد

معرفی ظرفیت‌های گردشگری اراک در ایام نوروز/ خدمت‌رسانی ‌به مردم افزایش یابد

جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان اراک امروز با ریاست فرماندار این شهرستان و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های مختلف و با هدف برنامه‌ریزی به مناسبت ایام نوروز و آمادگی برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و مسافران نوروزی برگزار شد.

در این جلسه کمیته‌های عضو ستاد خدمات سفر و برنامه‌های مربوط به آنها تشریح شد و مسائل مختلف از جمله نظارت و بازرسی از بخش بهداشت، اصناف و غیره به بحث گذاشته شد و از دستگاه‌های متولی در هر زمینه تقاضا شد که نظارت‌های خود در روزهای پایانی سال و همین‌طور ایام نوروز را افزایش دهند.

این جلسه که با بحث و تبادل نظر دررابطه با مسائلی مانند افزایش نظارت‌ها، فراهم کردن مکان‌های اسکان نوروزی و غیره همراه بود، حدود 20 مصوبه داشت که از دستگاه‌های مربوطه درخواست شد که هرچه سریع‌تر نسبت به انجام مصوبات اقدام کنند.

شهرداری نسبت به تجهیز و آماده‌باش پایگاه‌های آتش‌نشانی اقدام کند

فرماندار اراک در این جلسه با اشاره به آمادگی‌ نهادهای مختلف برای ارائه خدمات گفت: شهرداری نسبت به آماده‌باش کامل و تجهیز پایگاه‌های آتش‌نشانی اقدام کند، اقدامات مختلفی برای ارائه خدمت به مردم در ایام نوروز باید انجام شود که از جمله آنها می‌توان به اطلاع‌رسانی تلفن‌های مراکز اسکان توسط دبیر اجرایی ستاد سفر، رفع معایب تابلوهای نصب شده در سطح شهر، نصب بنر خیرمقدم به منظور مسافران توسط شهرداری در ورودی‌های شهر و غیره اشاره کرد.

حسین بختیاری افزود: برای رفاه حال شهروندان و مسافران در این ایام، دستگاه‌های خدمات‌رسان اراک نظیر آب، برق، تلفن، گاز و غیره حق هیچ‌گونه قطع کردن خدمات از مراکز خدمات‌رسان، مدارس و همچنین مشترکان خانگی را ندارند.

وی تصریح کرد: بحث اسکان را برای سال 96 بهتر دیدیم و علاوه بر اینکه آموزش و پرورش آماده اسکان فرهنگیان، نیروهای لشگری و کشوری و عموم مردم است، به منظور اسکان اضطراری، امامزاده‌ها و همین‌طور مساجد هم برای اسکان مسافران نوروزی آماده می‌شوند.

فرماندار اراک ادامه داد: تمامی ادارات و سازمان‌های مرتبط ارائه‌دهنده خدمات نسبت به نصب بنر خیرمقدم اقدام کنند، سازمان‌های آب، برق، گاز و مخابرات کشیک داشته باشند و از کندن معابر در سطح خیابان‌ها و کوچه‌های شهر خودداری کنند

بختیاری عنوان کرد: تمامی ادارات عضو موظف هستند که نسبت به ارسال لیست کشیک خود به دبیرخانه ستاد سفر اراک که در محل میراث فرهنگی است و همین‌طور به فرمانداری اقدام کنند.

وی افزود: تنظیم روشنایی سطح شهر و بالا بردن ظرفیت روشنایی در پارک‌ها هم توسط اداره برق باید مورد توجه قرار گیرد.

بانک‌ها تامین پول عابربانک‌ها در ایام نوروز را بیشتر مورد توجه قرار دهند

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اراک هم با اشاره به تعطیلی بازار اراک در ایام نوروز و پیک سفر گفت: تعطیلی مغازه‌های بازار در ایام نوروز با جذب گردشگر تناقض دارد و از آنجایی که بازار اراک نمادی از گردشگری این شهرستان است تعطیل بودن مغازه‌های بازار در ایام نوروز جنبه گردشگری این مکان تاریخی را کاهش می‌دهد که لازم است اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت موضوع را پیگیری کنند تا در ایام نوروز شاهد فعال بودن مغازه‌های بازار باشیم.

فراهانی افزود: نکات مهم دیگری که باید به مناسبت ایام نوروز مورد توجه باشند بحث عملکرد نانوایی‌ها و عابربانک‌ها است، بانک‌ها باید نسبت به تامین پول کافی در باجه‌های عابربانک اقدام کنند تا مشکلی برای مسافران وجود نداشته باشد.

وی بیان کرد: نقشه شهر برای دراختیار قرار دادن گردشگران تهیه می‌شود، آرم ستاد خدمات سفر باید در بنرها و اقلامی که دستگاه‌ها چاپ و تهیه می‌کنند وجود داشته باشد، قرار است نوروز 96 نوروزی متفاوت باشد، هر استانی یک شعار دارد که شعار استان مرکزی" استان مرکزی سرزمین آفتاب فراتر از تاریخ" تعیین شده است.

همکاری در نگهداری از بنرهای راهنمای مسافران نوروزی مصوب شود

نماینده آموزش و پرورش ناحیه یک اراک هم با اشاره به بحث اسکان نوروزی گفت: تقاضا می‌شود که همکاری برای نگهداری بنرهای راهنمای مسافران در سطح شهر مورد توجه باشد، با توجه به آماری که از سنوات گذشته داشتیم، پیش‌بینی می‌کنیم که آمادگی پذیرش همه مسافران نوروزی را داشته باشیم.

سید محمود محمدی ادامه داد: اتاق‌هایی با امکانات یخچال، تلوزیون و تخت را با رویکرد همکاری و به مبلغ 25 هزار تومان دراختیار مسافران نوروزی قرر می‌دهیم که پنج هزار تومان آن شارژ اتاق بوده و حدود 200 اتاق با این سطح از امکانات هر شب آماده خدمات به مسافران است.

وی عنوان کرد: هیچ اولویتی در پذیرش مسافران نداریم و همه مسافران اعم از فرهنگی، لشگری و کشوری و همه مردم را در صورت مراجعه پذیرش می‌کنیم.

محل برگزاری نمایشگاه‌هایی اراک مکان مناسبی برای اسکان مسافران نوروزی است

معاون هواشناسی استان مرکزی هم با اشاره به اسکان نوروزی گفت: سوله‌های نمایشگاه در سه‌راه خمین امکانات خوبی را دارد که دارا بودن سقف و بحث گرمایشی آن از جمله امکاناتی است که در این محل وجود دارد و با امکاناتی که دارد می‌توند دو تا سه هزار نفر را اسسکان دهدد.

محمد فتاحی افزود: بوم‌گردی هم از مسائلی است که می‌تواند در ایام نوروز مورد توجه باشد و با تقویت دهیاران می‌توان روستائیان را به استفاده از این خانه‌ها و پخت غذاهای محلی در ایام نوروز سوق داد.

وی تصریح کرد: در ایام نوروز پیش‌بینی می‌شود که بارش‌هایی را داشته باشیم و با توجه به افزایش طول روزها و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود که هوای خوب را شاهد باشیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها