زیباترین کابینت های حال حاضر ایران کدام مدل هاست؟

یکی از عناصر اصلی آشپزخانه که نقش بسزایی در زیبایی فضای داخلی ایفا کرده و در بدو ورود به این قسمت از منزل، توجه همه را به خود جلب می‌کند، کابینت‌ها هستند.

زیباترین کابینت های حال حاضر ایران کدام مدل هاست؟

 به همین خاطر زیبایی و جذابیت این محصول از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همه سعی می‌کنند در انتخاب کابینت آشپزخانه، مدلی را برگزینند که ظرافت و جذابیت فضا را دوچندان کند. از این‌رو در مقاله امروز قصد داریم شما را با چند مورد از زیباترین کابینت های حال حاضر ایران آشنا کنیم و ویژگی هر یک را بررسی کرده و در نهایت به این نتیجه برسیم که چه عواملی بر زیبایی یک کابینت تاثیر گذار است؛ پس تا پایان همراه ما باشید.

 

کابینت نئوکلاسیک پلی اورتان

یکی از زیباترین کابینت های حال حاضر ایران، مدل کابینت نئوکلاسیک پلی اورتان است که در سه مدل براق، مات و نیمه مات تولید و در بازار عرضه می‌گردد. رنگ‌های به کار رفته در ساخت این کابینت، به دو نوع پلی اورتان بر پایه روغن و پلی اوتان بر پایه آب تقسیم می‌شود. هر یک دارای ویژگی مختص خود بوده و در ادامه ابتدا به بررسی این دو می‌پردازیم:

  • رنگ پلی اورتان بر پایه آب: این رنگ نسبت به مدلی که بر پایه روغن است، غلظت کمتری داشته و رقیق‌تر می‌باشد. به همین خاطر لازم است تا حین رنگ آمیزی کابینت با این مدل، چند مرتبه رنگ آمیزی صورت گیرد تا سطح یکدست شود. همچنین نسبت به پایه روغن، سریع‌تر خشک شده و از این‌رو کار چندان هم به درازا نخواهد کشید.
  • رنگ پلی اورتان بر پایه روغن: نسبت به پایه رنگ، غلیظ‌تر بوده، دیرتر خشک می‌شود، اما با یک بار رنگ آمیزی اصولی، سطح کابینت پوشش یکدستی خواهد داشت.

مزایای کابینت نئوکلاسیک پلی اورتان

کابینت نئوکلاسیک پلی اورتان ظاهر جذاب و زیبایی داشته و سطح آن به گونه‌ای طراحی شده که در صورت تناسب رنگ، به راحتی با سایر لوازم آشپزخانه ست می‌شود‌. استحکام آن در برابر آب و رطوبت سبب افزایش طول عمر و ماندگاری آن شده است. همچنین متریال پلی اورتان در برابر خط و خش مقاوم می‌باشد.

معایب نئوکلاسیک پلی اورتان

از جمله معایب پلی اورتان، نیاز به دقت بالا در نگهداری و مراقبت از آن بوده و اگر به به این مسئله بی‌توجهی شود، به مرور زمان شاهد کدر شدن رنگ کابینت خواهید بود. فلذا نظافت به موقع آن اهمیت بالایی برخوردار است.

کابینت های گلاس مدرن

کابینت بعدی که قرار است به عنوان زیباترین کابینت حال حاضر ایران معرفی کنیم، کابینت های گلاس مدرن می‌باشد. این محصول بهترین گزینه برای آشپزخانه‌هایی با سبک دکوراسیون مدرن بوده و در طرح و رنگ‌هایی بی‌شماری به بازار عرضه می‌گرد. کابینت های گلاس مدرن از چوب ام دی اف ساخته شده و تنها تفاوتی که با کابینت ام دی اف ساده دارد، روکش براق و درخشنده آن است.

امروزه انواع مختلف این محصول در طرح‌های براق، اکلیلی، ساده و مات طراحی و اجرا می‌شود و تنوع آن به قدری گسترده است که پاسخگوی هر نوع نیاز و سلیقه‌ی می‌باشد. با داشتن این کابینت در آشپزخانه خود دیگر نگران تمیزکاری‌های سخت و طاقت فرسا نخواهید بود. زیرا اغلب کابینت‌های کلاسیک و نئوکلاسیک، با برجستگی و فرو رفتگی‌های متعدد، یا روکش‌های حساسی که دارند، نیاز است تا در مدت کوتاه، به کرات نظافت شوند تا از کدر شدن و رنگ گرفتگی آن‌ها جلوگیری شود؛ اما روکش های گلاس به هیچ وجه لکه پذیر نبوده و با سطح صافی که دارد، به راحتی با یک دستمال نرم و مرطوب تمیز می‌شود. 

مزایای کابینت های گلاس مدرن

زیبایی و جذابیت منحصربفرد این کابینت، در عین سادگی بی‌بدیلی که دارد، سبب شده تا توجه اغلب خریداران در سرتاسر دنیا به سمت آن معطوف شود. از طرفی قابلیت انعکاس نور را داشته و روشنایی فضا را دو چندان می‌سازد. همچنین تنوع بالای طرح و رنگی که دارد، سبب شده تا هر یک از شما عزیزان آنچه را که باب میل‌تان است، انتخاب نمایید.

2

معایب کابینت های گلاس مدرن

به طور کلی تنها خرده‌ای که می‌توان به این محصول زیبا و پرطرفدار گرفت، قیمت آن است که البته باتوجه به قابلیت‌های متعدد و مزایای برجسته‌ای که دارد، بهای مطلوبی داشته و به طبع، کیفیت بالا ارزش بیشتری هم خواهد داشت.

کابینت انزو

آنچه به عنوان زیباترین کابینت های حال حاضر ایران از مدل انزو می‌شناسیم، در واقع نمونه‌های مشابه کابینت ‌های ساخت کمپانی Zentique بوده و به همین خاطر، بدین اسم شهرت دارد. قیمت کابینت انزو در قیاس با کیفیتش فوق العاده مناسب است. این محصول نوعی کابینت وکیوم است که متریال اصلی آن ام دی اف بوده و در فرایند ساخت و روکش دهی، از دستگاه وکیوم و پرس استفاده می‌شود. ام دی اف مصرفی در ساخت این کابینت، ضخامتی بالغ بر ۲۵ میلی‌متر داشته و چهار سمت درب‌های آن با دستگاه سی ان سی، تراش خورده است. این کابینت فقط به رنگ سفید طراحی و اجرا شده و طبیعتا چندان هم ست کردن آن با سایر لوازم آشپزخانه سخت نخواهد بود، زیرا سفید به راحتی با اغلب ترکیب‌های رنگی ست می‌شود.

 

مزایای کابینت انزو

از جمله مهم‌ترین مزایای این محصول، درخشندگی و براقیت آن می‌باشد، که سبب افزایش جذابیت فضای داخلی خواهد شد. استحکام بالا و استفاده از ورقه‌های ام دی اف قطور در ساخت آن سبب شده تا این محصول از زیبایی بالقوه‌ای برخورد شود. طول عمر بالا و ماندگاری مناسبی که دارد، شوق و رغبت هر فردی را به انتخاب آن برمی‌انگیزد. ضمنا در برابر حرارت نیز مقاوم بوده و چندان دچار رنگ پریدگی نمی‌شود.

معایب کابینت انزو

در برابر خط و خش مقاومت کمی داشته و باید مراقب باشید که چیزی به آن برخورد نکند. سطح این کابینت برجستگی و فرورفتگی‌های نسبتا زیادی داشته و همین امر سبب می‌شود تا کار حین نظافت اندکی دشوار شود. به طور کلی این کابینت از تنوع طرح و رنگ بالایی برخوردار نبوده و رنگ سفید، رایج‌ترین مدل این محصول می‌باشد.

عوامل اثرگذار بر میزان زیبایی کابینت کدامند؟

شاید برایتان سوال باشد که برای سنجش زیبایی یک کابینت چه معیارهایی وجود دارد و چه فاکتورهایی تعیین می‌کنند که یک کابینت نسبت به دیگری زیباتر می‌باشد؟! در پاسخ بدین پرسش باید بگوییم که زیبایی در ایجاد تناسب و خلق حس لذت و احساس آرامش در وجود آدمی معنا می‌شود. فلذا زمانی که یک کابینت با سبک دکوراسیون منزل شما ست شود و جلوه چشم‌نوازی برای فضای داخلی آشپزخانه به ارمغان آورد، می‌توان گفت که این کابینت زیباست.

حالا شاید با خود بگویید که چرا در این مطلب، این سه کابینت را به عنوان زیباترین کابینت های حال حاضر ایران معرفی کردیم؟ زیرا این سه محصول بیشترین تنوع طرح و رنگ را داشته و به راحتی پاسخگوی هر نوع نیاز و سلیقه‌ای می‌باشند، فلذا به انتخاب اغلب خریداران در سرتاسر دنیا، هنگام خرید یک کابینت زیبا بدل شده‌اند. علاوه بر آن از کیفیت و ماندگاری بالایی هم برخوردار بوده و به عبارتی خرید یکی از این سه مدل، نوعی سرمایه گذاری و صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای آینده محسوب می‌شود. پس معیارهای سنجش زیبایی یک کابینت عبارتند از: طرح و رنگ + قیمت و کیفیت آن!

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    1

    کابین ساده بزنید مابه التفاوتشو بدین به فقرا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها