معاون دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان محیط زیست خبر داد؛

تنها ۵ درصد از تالاب هامون آبگیری شده است

باقرزاده کریمی گفت: تنها ۵ درصد از تالاب هامون و رودخانه هیرمند در سال آبی جاری آبگیری شده است.

تنها ۵ درصد از تالاب هامون آبگیری شده است

مسعود باقرزاده کریمی معاون دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با وضعیت رودخانه هیرمند و تالاب هامون اظهار کرد: چهار کارگروه از سوی وزارت خارجه در رابطه با وضعیت و تامین حقابه تالاب هامون برای مذاکره با دولت افغانستان تشکیل شده است.

وی افزود: سیاست دولت ایران در دو سال اخیر در این باره بسیار روشن بوده و تمام اقدامات برای مذاکره با دولت افغانستان صورت گرفته است، اما متاسفانه تاکنون افغانستان در این خصوص کم کاری کرده است.

باقرزاده کریمی گفت: حدود 95 درصد آب تالاب هامون در قسمت افغانستان است و تمام دستگاه ها برای گرفتن حقابه قسمت ایرانی تالاب در تلاش هستند.

وی ادامه داد: طرح هایی برای آبگیری و تخصیص حقابه رودخانه هیرمند و هامون از سوی کارشناسان و متخصص ارائه شده است که با برخی از این طرح ها موافقت شده و تصمیم برای اجرای آنها درحال بررسی است.

معاون دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: تنها 5 درصد از تالاب هامون و رودخانه هیرمند در سال آبی جاری آبگیری شده است .

باقرزاده کریمی در پایان بیان کرد: رودخانه هیرمند و تالاب هامون منبع اصلی آب مناطق جنوب شرقی کشور هستند و ما برای گرفتن حقابه این دو رودخانه همه تلاش خود را می کنیم. دولت افغانستان براساس توافقات بین المللی باید برای آبگیری این دو رودخانه هر چه زودتر اقدام کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها